Cichlidebladet er på Vej...

Postet under : Siden - Akvarieforeninger, messer og lign.
Visninger : 4031

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Superbruger THORLEIFDK - 14/05-2010 20:46 14/05-2010 20:46
NCS medlemsblad nr.2 - 2010 er på vej i trykkerriet,for at derefter at blive sendt ud til deres medlemmer :) er du ikke medlem af Nordisk Cichlide Selskab,kan du blive det ved at følge formularen her:
Eksternt link http://www.ciklid.org/joomla/index.php?option=com_content&task=vi...
Er der nogen spørsmål til hvordan du bliver medlem,eller andre ting omkring NCS,er du velkommen til at kontakte mig via PB,da jeg er NCS kontakt person i Danmark...

Cichlidebladet 2/2010 indehoder artikler om bla:
Hestenæser Fra Tanganyika søen - Af Evert van Ammelrooy som har haft mange ekspeditioner til søen...
Geophagus sp. ”redhead tapajos” - Guide til Geophagusens verden...
NCS Cichlidestævne 2010 - Rapport fra årets cichlidestævne i Linköping,Sverige...
WWF arb. for bevarrelse af Malawi cichliderne - Læs bla. om hvordan du kan støtte deres arbejde...
Praktisk Akvaristik,Del 2 opstart af akvarie - Patrik Rosén beretter i serien om praktisk akvaristik...
Fotokonkurrence - Denne gang har en af måneds konkurrencerne et tema der skal følges...
Chromidotilapiina Cicliderne,Nanochromis og Congochromis - Anton Lamboj foresætter sin systematiske redegørelse af Vest-Afrikas cichlide-arter...
Altolamprologus compressiceps “black kipili” - Leg hjemme hos Christian,hvordan gik det?...
LED lys - Den seneste trend indenfor belysning,DIY artikel for handymanden...
Vandskift - hvordan gør du det nemmere...
Nyheder Fra Verdenen - Rapport om det seneste på Cichlide-fronten...
Boganmeldelse - Adrian R. Tappin: Rainbowfishes – Their care & keeping in captivity...kan en bog der er gratis at læse på nettet være god?...
Boganmeldelse - Back to Nature guide om nanoakvarier...Endnu en god bog fra Kjell Fohrman!Denne gang om de "små vandpytter"...
Og meget meget mere ;)

Prøvelæs Cichlidebladet 3/2009 her:
Eksternt link http://www.ciklid.org/pdf/cb3_2009_frivisning.pdf

Har du iøvrigt en artikel du gerne vil dele med andre akvarister i Norden,er du ligeledes velkommen til at sende den til mig,og jeg vil formidle den vidre til redaktøren
for bladet...
Mvh
Carsten

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger THORLEIFDK - 03/06-2010 00:54 03/06-2010 00:54
Så er cichlidebladet på vej til deres medlemmer,og bør være hos jer sidst på ugen,eller i starten af næste uge :)
Jeg sidder ihvertfald foran brevsprækken og venter :D
mvh
Carsten

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Esben (Inaktiv) - 03/06-2010 21:43 03/06-2010 21:43
Det er et kanon blad... :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Triinusmus (Inaktiv) - 03/06-2010 23:57 03/06-2010 23:57
#1 hvad betyder cichilde egentlig? *uhh*

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger THORLEIFDK - 04/06-2010 10:46 04/06-2010 10:46
Triinusmus skrev :
#1 hvad betyder cichilde egentlig? *uhh*

Cichlide er et fælles-navn for fisk der hører under famm. cichlidae :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Triinusmus (Inaktiv) - 04/06-2010 13:13 04/06-2010 13:13
#5 Nårh okay, tak :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Thim (Inaktiv) - 05/06-2010 19:25 05/06-2010 19:25

Jamen Carsten, du er jo i Norge, så der sidder du vel ikke og venter på dit blad :D :D :D :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Superbruger THORLEIFDK - 05/06-2010 22:14 05/06-2010 22:14
Indlægget er rettet 05/06-2010 22:17 05/06-2010 22:17 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Nææ....Det har du ret i Thim,men så havde jeg såment også været i Jylland NU ;) men sandsynligheden for at vi får vores cichlideblad..Igår/idag...er nok lille da det jo skal sendes fra Stocholm...Sandsynligheden for at det at bliver smidt ind af brevsprækken er formentlig større fra Mandag...og der er jeg jo hjemme igen :D ....og så sidder jeg der som en Bidsk hund,klar til at guffe i mig :P

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Thim (Inaktiv) - 05/06-2010 23:15 05/06-2010 23:15
Hvad sker der i Jylland :D ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Superbruger THORLEIFDK - 11/09-2010 01:38 11/09-2010 01:38
NCS medlemsblad nr.3 - 2010 er på vej i trykkerriet,for at derefter at blive sendt ud til deres medlemmer er du ikke medlem af Nordisk Cichlide Selskab,kan du blive det ved at følge formularen her:
Eksternt link http://www.ciklid.org/joomla/index.php?option=com_content&task=vi...

Indhold i CB 3 2010.

Chromidotilapiina cichlider
Anton foresætter med del 9 i serien om de popurlære Vest-Afrikanske cichlider...

Aequidens tetramerus (Heckel, 1840)
Alf fortæller om hvordan Aequidens tetramerus holdes i akvariet...

Interzoo set med en vækst-akvarist øjne
Christian har været på Interzoo og har skrevet en artikel med fokus på vækst-akvarier. Vi har oveni tillagt en billed-serie med cichlider fra Interzoo messen...

Trues Tanganyika søens sardiner af det varme klima?...

Protomelas taeniolatus ”red empress”, Namalenje
Denne fine fisk går i akvariet hos Jari som deler ud af sine erfaringer...

Limnochromis staneri, et sjældent opdræt bliver til
Førstegangs opdræt hos Michael Andersen...

Ma(nda)lawirevet – Rhoade’s Bank
En 10 å gammel upubliceret artikel har fundet vej til CB...

CA-träff hos Beast 2010

Sådan skrev jeg min egen akvariebog
Gabriella har udgivet sin egen akvariebog,og beskriver her historien bag den!naturligvis har vi også en boganmeldese af denne...

The Amazon: Below Water av Oliver Lucanus
Kjell Fohrman kommer med boganmeldese af denne...

Praktisk akvaristik del 3 – Højere ph og hårdere vand
En nyttig artikel for alle som har afrikanske cichlider. Patrik forsætter sin artikelserie...

Altumskalaren, Pterophyllum altum

Dessuden er der Cichlidefronten, Hilsen fra vores ordførende, Nyheder fra fiskeverdenen, Foto-konkurrence og meget meget mere...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Kim - 11/09-2010 09:03 11/09-2010 09:03
Trist at der ikke findes et dansk blad af samme kvalitet :(

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 11/09-2010 10:30 11/09-2010 10:30
#11 CiklidBladet er et nordisk blad. Svenske og finske artikler skrives på svensk. Norske artikler på norsk og danske artikler på dansk. Når der ikke er så meget på dansk i bladet i øjeblikket, så afspejler det de danske cichlideakvaristers evne og lyst til at skrive om deres fisk. :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 11/09-2010 12:51 11/09-2010 12:51
# 12 kan det have noget at gøre med, at der findes flere svenske og finske akvarister?
jeg mener Danmark er jo et forholdsvis lille land *skeptisk*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger jf (Inaktiv) - 11/09-2010 18:55 11/09-2010 18:55
Kim skrev :

mobe31 skrev :
# 12 kan det have noget at gøre med, at der findes flere svenske og finske akvarister?
jeg mener Danmark er jo et forholdsvis lille land *skeptisk*

For at udgive et blad på dansk er man oppe imod flere faktorer:

1) Frivillig arbejdskraft til opsætning af bladet.
2) Frivillige, der kan levere artikelmateriale.
3) Trykkeudgifter (meget dyrt hvis det skal trykkes i DK).
4) Distribution (portoen er steget voldsomt de senere år).
5) Tilstrækkelig antal abonnenter (akvarister er berygtede for at være påholdende).

Set i min optik ser fremtiden for Akvarietidskrifter noget dyster ud... Folk vil hellere søge gratis info på nettet, eks. på sider som denne fremfor at betale for et blad. Har du behovet for et blad, kan du passende støtte et af de svenske, tyske eller engelsksprogede magaziner, der allerede er på på markedet, men skynd dig, det er måske kun et spørgsmål om tid før de også er væk.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Superbruger THORLEIFDK - 12/09-2010 02:29 12/09-2010 02:29
Vil da lige fremhæve at der jo rent faktisk er en dansk artikel med i dette nummer af Ciklidbladet :) men ellers står det jo enhver frit for at skrive en artikel på dansk og indsende denne til NCS...Så fat bare skrive-pennen :)
mvh
Carsten

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Superbruger THORLEIFDK - 11/12-2010 09:40 11/12-2010 09:40
NCS medlemsblad nr.4 - 2010 + Kalender for 2011 er på vej i trykkerriet,for at derefter at blive sendt ud til deres medlemmer!Er du ikke medlem af Nordisk Cichlide Selskab,kan du blive det ved at følge formularen her:
(HUSK at der ligenu er et samlet tibud for årgang 2010+2011Internt link http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1195582#SiteEnd )

Indhold i CichlideBladet 4/2010:

Kongen af Tanganyika søen - Cyphotilapia frontosa...

Malawi søens største Cichlide...

Discus for nybegyndere...

En smuk central-Amerikansk jordæder - Amphilophus nourissati...

Den Syd-Amerikanske papegøjecihlide - Hoplarchus psittacus...

Dramaet Viktoria søen foresætter...

Chromidotilapiina Cichlider - Slægten Teleogramma og Limbochromis...

Pundamilia pundamilia...

Praktisk akvaristik del 4...

Enkelt Transportabelt Kulfilter...

Ispiration fra den Svenske natur...

Belo Monte-projektet – dammen i Rio Xingú...

Storauktion i Motala akvarieforening...

Akvariets Dag...

Rapport fra den 13. internationale Adfærs kongres...

Nyheder fra fiske-verdenen...

Medlemstilbud...

Foto-konkurrence...

Med mere...

2011 Kalenderen indeholder KUN fede fotos af Cichlider
Fotos af bla.Carl Westholm, Rickard Håkansson, Anton Lamboj..og flere andre!

HUSK HUSK HUSK...Du får som medlem af NCS,Rabat til diverse forretninger her i Norden!Listen af forretninger finder du her:
Eksternt link http://www.ciklid.org/rabattaffar/ (hvis du trykker på de enkelte butikker,vil det fremgå hvilke rabatter der er tale om)

Nogen spørgsmål iøvrigt,eller hjælp til hvordan du bliver medlem,der er du velkommen til at kontakte mig via pb...
Mvh
Carsten

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Superbruger THORLEIFDK - 15/12-2010 09:03 15/12-2010 09:03
:)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Ola Svensson (Inaktiv) - 15/12-2010 15:15 15/12-2010 15:15
Kim skrev :
Hej

Det är jag som är redaktör och jag är mycket tacksam över alla artiklar jag får in på danska och norska! I nummer 1/2011 kommer det en artikel på danska och vi har under året haft en artikel på norska och en på danska.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger emil_4600 (Inaktiv) - 15/12-2010 16:52 15/12-2010 16:52
er det muligt at forstå de største dele af bladet, for én med mine "fremmede sprog"- kundskaber?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Mr.Frog (Inaktiv) - 15/12-2010 21:07 15/12-2010 21:07
Du kan jo læse prøven der henvises til i #1 ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Superbruger THORLEIFDK - 16/12-2010 16:31 16/12-2010 16:31
emil_4600 skrev :
er det muligt at forstå de største dele af bladet, for én med mine "fremmede sprog"- kundskaber?

det skulle ikke være umuligt ;)
Skal hilse fra redaktøren og sige at CichlideBladet er på vej fra Tjekkiet og skulle lande hos os Medlemmer omkring Juleaften...hvilken herlig julegave at få *santa*
mvh
Carsten

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Ola Svensson (Inaktiv) - 17/12-2010 14:21 17/12-2010 14:21
Hej

Vädret har tyvärr gjort att pallen från Tjeckien (vi trycker bladet i Tjeckien) har blivit försenad vilket gör att Ciklidbladet kommer att bli mellandagsläsning.

God Jul och Gott Nytt År! *santa*

Ola

Annoncører
Annoncører