Dyreplageri
Postet under :Visninger : 1065
|
Er lige kommet hjem fra ferie, hvor jeg ved et (sigøjner) lille bitte tivoli, så en bod hvor man kunne vinde en fisk. Ja, en levende fisk! Jeg blev så vred på ham manden, i den biks! Jeg kunne have slået ham ned , og mine frustrationer blev ikke bedre da jeg opdagede at denne 'bod' trak massere af tilskuere til, og naturligvis også kunder. En bette pige på omkring 9 år, stod tæt ved siden af mig. Hendes smil var ikke til at overse, hun var noget så lykkelig over sit nye kæledyr. Kæledyret var selvfølgelig en af disse stakkels fisk, som lå og flød lidt forskrækket rundt i beholderen! Imens hun rystede den, så vandet væltede ud af beholderen. Jeg bliver så sur Havde hendes forældre da ikke kunne se at dette var dyreplageri? Du kan bide spids på at det sikkert, var en vældig god forretning for indehaveren. Hvor mange fisk så jeg ikke den aften, i bitte små beholdere? Et mareridt for en dyreelsker. På mig virkede det helt hen i vejret, specielt fordi så mange mennesker blev trukket derhen, og prøvede dette. Lidt skræmmende I øvrigt var der ikke låg på det store akvarie, så pilene nemt kunne falde deri. Om de gjorde? Ja, det gjorde de. Hvad er jeres mening? Jeg bliver nemlig selv enormt forarget.
folk er vandvittige, men det du har set der, er desværre ingenting i forhold til hvad der sker på verdensplan
1*530 - 1*250 - 1*100 - 2*85 - 1*74 - 2*45 - 2*19ltr
#3 så sandt som det er sagt! det der det er og bliver dyreplageri!
20l aquascaping 128l 250l 325l er gået lidt i fisk... >-<>
Svøm med delfiner, klap en tiger, rid på en elefant, hold en flyvende hund, bliv fotograferet med en abe etc...etc....
Listen er desværre uendelig lang
Indlægget er flyttet fra 'Akvariesiden.dk - Generelt' til 'Siden - Akvariesiden Offtopic ' af jery
Skik følge eller land fly - nå ja, klappetigre fandtes jo for ikke så længe siden i Næstved "Zoo".
# 7 præsic, og det hjælper heller ikke en dyt, at vi sidder her på AS og øffer, vi kan jo ikke gøre en pind ved det alligevel
Helt uenig - selvfølgelig hjælper det at oplyse omkring det. Info, info, info - det er eneste måde at ændre turisters adfærd på. Langt størstedelen af danske turister på fremmede destinationer er slet ikke klar over at de er med til at holde dyrplageri industrien i gang ved at betale for diverse dyreshows. Jo flere gange og jo flere steder der skrives om den slags, jo mere kan folk tage stilling på et oplyst grundlag og vælge at sige fra. En ting, som i hvert fald IKKE hjælper, er at lukke øjne, øre og mund
Det er vel dyreplageri at holde dyr i fangenskab (fisk i akvarier).
Med venlig hilsen Tonny
Syntes der er større dyreplageri her på hjemmefronten med t.e.x burhøns og der støtter 95% af vores landsmænd dem ved at købe produkter derfra b.l.a æg,brød,mayonaise mm ,slagtkyllinger der på de sidste dage inden slagt engang kan gå listen kan gøres mega lang der syntes jeg der er mere dyreplageri end et par guldfisk på et marked,og hvis du vil se fisk der har det overbefolket og samtidigt forurener naturen enormt tag på et besøg til et dambrug
Helt enig. Har man først lukket øre, øjne og mund - så er det at de løber helt ad sporet. Det gælder om at sige fra, og oplyse! Desuden er dette jo ikke bare at holde en fisk i 'et akvarium', det er en boks. Eller er det et for pænt ord? Lille plastic beholder. Ikke én eneste fisk ville jo kunne leve rigtigt i den. Kigger man efter på billedet er en stor del af de fisk han har syge. Det er sygt.
Det er vel dyreplageri at en fisker trækker sit net op, og fiskene basker rundt til de er døde...... sild er godt!
Med venlig hilsen Tonny Mrs. Andy skrev : Kigger man efter på billedet er en stor del af de fisk han har syge. Det er sygt.Med venlig hilsen Tonny
Meld jer ind i WSPA ,,, de gør hvad de kan .. har selv været medlem i mange år.
Så kan i sige i er med ti lat gøre en forskel
#15 - er også medlem
Man kan jo også sige at man støtter dyrplageri på andre måder. F.eks. ved at spise kød der ikke er økologisk. Nogle kvæg og grise står inde hele deres liv uden at smage en tot græs, bliver behandlet som maskiner, nogle steder står køer nærmest bare tilsluttet en eller anden maskine døgnet rundt, en malkemaskine.
Og for at en bonde skal kunne kalde sin gris, for "Frilandsgris", skal grisen bare vre født ude og have været ude i 5 uger af sit liv, f.eks. de første 5 uger, gør mange bondemænd, så kommer den ind, og står inde resten af sit liv. Det er så en frilandsgris. Rigtig frilands agtigt! Og det er ting der sker her i Danmark jo. Rigtig, rigtig, RIGTIG mange steder! Så hvis man vil gøre en forskel, så skal man handle økologisk!
Lige nu med 25 l. selskab/yngel akvarie og 180 Tanganyika
Multi skrev : så skal man handle økologisk! Helt enig #17, det gør vi også herhjemme! johnny9900 skrev : Syntes der er større dyreplageri her på hjemmefronten med t.e.x burhøns og der støtter 95% af vores landsmænd dem ved at købe produkter derfra b.l.a æg,brød,mayonaise mm ,slagtkyllinger der på de sidste dage inden slagt engang kan gå listen kan gøres mega lang der syntes jeg der er mere dyreplageri end et par guldfisk på et marked,og hvis du vil se fisk der har det overbefolket og samtidigt forurener naturen enormt tag på et besøg til et dambrug Enig! Vi bør ikke beklage os over andres dyrplageri (selvom jeg er dybt modstander af det!) og bagefter sætte os for at spise kylling eller iføre os en minkfrakke. Det er så let at ramme andres kulture, for tænk lige hvis vi i Danmark skulle afskaffe kyllingerne og svineavl? Ville vi gå ind for det? Desuden må vi ikke dømme indehavernde af disse boder, for de fleste er ludfattige og ligesom mange soldater, gør de hvad der skal til for at overleve! For lige at sige noget mere og minkavl, synes jeg det er en af de værste former for dyreplageri! Tænk bare at opdrette dyr for at slå dem i hjel for skindets skyld! Svineri efter min mening... Self. er det forkert og vi skal ikke kun finde fejl hos os selv, men samtidig skal vi heller ikke kun finde fejl hos andre lande! Noget jeg mener USA er forholdvis gode til er at styre privat dyreplageri og slå hårdt ned på. Hvis man sætter hårdt mod hårdt, er et dyreliv (og specielt et pattedyr) så ikke ligeså meget værd som et menneskes? Hvem har udpeget menneskene til at bestemme over liv og død? Og når vi nu pga. vores 'intelligens' tager kontrollen over dyrene, bør vi så ikke også løfte ansvaret? Det mener jeg i hvert fald!!! ![]() Teori og praksis er to faktorer, der skal spille sammen og danne én løsning! Perfod skrev : Meld jer ind i WSPA ,,, de gør hvad de kan .. har selv været medlem i mange år. Så kan i sige i er med ti lat gøre en forskel Lige en tilføjelse: Undskyld jeg siger det og respekt for folk der vil redde dyrene, men mange melder sig ind i sådanne foreninger for at have en god samvittighed og lever stadig af de små burhøns eller går i cirkus! Personligt mener jeg (lidt religiøst ) at vi bør stå inde for sagen helt igennem og handle efter vores principper så vidt som muligt. Det er ikke nok at give penge og få et fint skilt hvor der står: "verdensredder".
Teori og praksis er to faktorer, der skal spille sammen og danne én løsning!
Well spoken. Lad venligst være med at snyde folk på annoncemarkedet. Du ved hvem du er din tyv. #19: tsk-tsk, USA dyrker skam dyrplageri i den helt store stil. Katte bliver de-clawed, så de ikke ødelægger møblerne, og hunde får skåret stemmebåndene over, så de ikke kan gø. tulle_tp skrev : Perfod skrev : Meld jer ind i WSPA ,,, de gør hvad de kan .. har selv været medlem i mange år. Så kan i sige i er med ti lat gøre en forskel Lige en tilføjelse: Undskyld jeg siger det og respekt for folk der vil redde dyrene, men mange melder sig ind i sådanne foreninger for at have en god samvittighed og lever stadig af de små burhøns eller går i cirkus! Personligt mener jeg (lidt religiøst ) at vi bør stå inde for sagen helt igennem og handle efter vores principper så vidt som muligt. Det er ikke nok at give penge og få et fint skilt hvor der står: "verdensredder".Er det noget du ved noget om - eller taler du bare for din egen dårlige samvittighed?? Jeg er vegetar og har aldrig i mit liv været i cirkus - må jeg så godt stå ved at jeg også er medlem af WSPA?
#22 Danmark er ju ikke bedre vi kastrerer grise stadigvæk i år 2010 uden bedøvelse,det er ikke mange år siden det stadigvæk var lovligt at kupere både øre og hale på hunde,Vi opdrætter mængder af dambrugsfisk der er så svage at de ingen haler har tilbage når de når til slagt,Der findes ikke et land i denne verlden der ikke har dyreplageri i deres land men der må ju usa trods alt være i spidsen for at forsøge bekæmpe det med en velfungerende lovmaskine og et velfung. dyrepoliti ihvertfald på den private del .og jeg er medlem af WSPA,med mange flere foreninger dog har jeg været i cirkus flere gange
Ved ikke om man i USA er bedre til at slå ned på dyreplageri end man er i DK, tror såmænd at det procentvist er lavere antal sager i DK. MEN i USA får man i det mindste en straf der er nogenlunde i nærheden af at være fair. Herhjemme får man en påtale og allerhøjest en bødestraf og fx. en mistet ret til at holde dyr i 6 måneder for at brænde et marsvin levende og samtidigt filme det. Det er SYGT!
Mvh. Anders - Admin. Saltvandssiden
Til dem der ikke helt vil erkende burhøns problem o.lign.:
Så skulle i være overtalt
Dyremishandling finder sted overalt - netop derfor skal man bekæmpe det med hård hånd og ikke blot acceptere det som lokal kultur og vende det blinde øje til.
Se evt. traileren til den højt belønnede film "Earthlings"
#24: mit indlæg #22 var alene rettet til den misopfattelse i #19 og ikke et forsvar for alt muligt andet.
USA er mig bekendt det eneste land, som per automatik foretager indgreb på familiedyr, så de ikke generer tæpper, møbler og nattesøvn. I øvrigt foregår stor-opdræt af racehunde i specifikke kenneler, hvor ejerne ikke bor, men har ansatte til at muge ud, klare pelspleje etc. Hundene går enkeltvis i bure og løbegårde. Nu, hvor du selv nævner grise, så kan du jo få dig en overraskelse over at læse om svineproduktion i USA!
#28 Jeg arbejdede faktiskt efter aftjent værnepligt et år i usa hvor jeg først kom til en "pig farm" men holdte kun i 14 dage og endte resten af mit år hos en mælke bonde og nej det var ikke kønt jery at være hos en svine producent.
Hvad er der egentlig i vejen med at ville redde nogle dyr, selvom man ikke kan redde alle?
De som støtter organisationer som f.eks. WSPA og bagefter æder nogle burhøns, har dog gjort mere godt end dem der bare æder nogle burhøns. Driver man det videre, er det jo endnu bedre, men den ubegavede "alt eller intet" argumentation kan jo kun føre til at intet nogensinde bliver gjort. At netop den argumentation også af en del nærige eksistenser bliver brugt som en undskyldning for aldrig nogensinde at skulle have læderet frem, gør det jo ikke ligefrem bedre (ingen behøver at føle sig personligt ramt her)
Mvh. Kim
Enig med #30, hvert eneste dyr, der bliver reddet, det gør en forskel. Så er det et liv.
Jeg syntes, at man både skal prøve at fjerne dyreplageriet, men også prøve at redde regnskoven. Der bor rigtig mange dyr i regnskoven jo, og når deres træer og skov bliver fældet, så dør de, og flere arter vil uddø! Jeg syntes at en video der får en til også at indse det med regnskoven, er Michael Jacksons "Earth Song". Lige nu med 25 l. selskab/yngel akvarie og 180 Tanganyika
# 30 det er vel egentlig ikke et spørgsmål om at være nærig, det er et spørgsmål om, at i mange tilfælde går 90% at det indbetalte beløb til administration,i stedet for til dyrene, børnene eller hvad det nu er for en organisation der er tale om.
Det er en lidt anden problemstilling, men effekten er jo egentlig den samme. Nu ved jeg ikke hvor mange tilfælde det drejer sig om, hvor det ligefrem er 90% der går tabt, men lad os bare antage at en god stor del af den hjælp man giver, går til at administrere og fremføre midlerne; Det der er tilbage, kommer dem man ønsker at hjælpe tilgode. Hvor meget hjælp får de, hvis man intet giver? Mvh. Kim
# 33 hvis jeg skulle hjælpe nogen ville jeg selv overrække dem "hjælpen" personligt, mine penge skal ikke gå til nogle der misbruger folks tillid og velvilje til at hjælpe andre. Så vil jeg hellere bruge pengene på mig selv
Jamen det er da også lige så godt at hjælpe dem du møder på gaden, som trænger til det. Det er fedt at der er nogen der gør noget aktivt
Mvh. Kim
Jeg giver 50:- i måneden til WSPA engang hvad en burgermenu koster
familiemedlemskab i Dyrenes Beskyttelse 250:-/år ca 20.83:- i måneden Ikke ret meget jeg kunne ju også bare bruge de penge på noget andet og bagefter sidde at brokke mig at der er en masse dyreplagerier og uretfærdigheder,eller bruge de små penge på at der er folk der gider og gøre noget ved det
#22 Ja de er ikke fritaget påtale. Jeg hentydede blot til at straffene er meget hårdere (og retfærdigere efter min mening) og de på den måde slår hårdt ned på det. Jeg skrev også privat hold, for det er rigtigt at mere offentlige kenler, landmænd og show-buisness bestemt ikke er helt på den gode side. Men det er fordi mange amerikanere har en ide om at de vil være søde ved dyrene, de forstår bare ikke altid at det ikke er så godt det de gør. Fx hvalshow eller påklædning af deres hunde??!!
#23 Det var bestemt ikke en generalisering. Men der er undersøgelser der viser at folk melder sig ind i velgørenhedsgrupper og dermed mener de er "fritaget" ansvaret. Hatten af for folk som dig, der ligesom jeg skrev det, lever principperne fuldt ud. Og alle som har et rentanket forhold til foreningerne som #30 skriver, er self. heller ikke dem jeg mener. JEg synes bare det er forkert at have en holdning til at man gør noget halvt, og så er problemet ikke længere ens eget. Man kan vel stadig have en holdning til det er forkert og selom du betaler et beløb så ikke se gennem fingre med fx disse boder #1 fortæller om. Personligt har jeg ikke noget imod at være kødspiser, det er naturens orden og den mener jeg ikke vi bør blande os i. Der hvor jeg synes køddriften bliver væmmelig er når dyrene ikke har optimale krav, hvilket efter min mening vil sige de mest naturlige forhold som er muligt at føre. #34 Jeg er dybt enig. Jeg har desværre bare ikke muligheden for det Ikke andet end at købe noget som fx økologisk..
jeg har skam ikke noget imod at hjælpe folk eller dyr der virkelig har brug for det, men jeg er samtidig meget skeptisk og mistroisk for om mine penge kommer i de rigtige hænder
#38 Ja, man skal være vågen for at ens gode vilje ikke bliver misbrugt... Desværre...
#38 Ja, man skal være vågen for at ens gode vilje ikke bliver misbrugt... Desværre...
Teori og praksis er to faktorer, der skal spille sammen og danne én løsning! Multi skrev : Så hvis man vil gøre en forskel, så skal man handle økologisk! Ja sorry men MHT. økologisk.... Hvis du går ind og ser på økologiske mælkeprodukter vil i se et stort proteinindhold, det er fordi at nå det er "økologisk" forventer folk at det er mere cremet, og derfor bliver der tilsat mere protein, og hvor økologisk er det så? på økologisk babymad er der låg på med kræftfremkaldende midler(dette er heldigvis lavet om nu) i. Det får alligevel en til at tænke! Men ja det er dyreplageri det der foregår på billederne!
#41 Man skal huske økologi ikke er lig med sundt. Økologi er bare en række forhold der er overholdt, fx tror jeg ikke at der er nogen regler omkr. kræftfremkaldende stoffer. En helt anden sag er at det måske bør udviddes, men vi kan ikke brokke os over at de ikke overholder regler der ikke engang er lavet!
Fuldstændig det samme mht. kødskandalerne. Folk mente at nu kunne man ikke stole på ELITE-mærkerne, men disse mærker var en kontrol af bakterier og ikke om der er oksekød i pakken selvom der står lammekød udenpå. Man må lige finde ud af hvem der har ansvaret før man finder den skyldige...
økologi har sådan set heller ikke noget med dyrevelfærd at gøre man kan godt holde økologiske burhøns..
nu er det da også sjovt at minken altid kommer på tale hver gang der diskuteres dyrevelfærd.. ja vi kan sagtens undvære minkskind der er masse af andre ting vi kan lave tøj af.. vi kan også sagtens undvære køer, svin, høns og alle de andre dyr vi kan spise grønsager og drikke soja mælk men det er godt nok ikke helt det samme vel? vi kan også alle sammen undvære vores akvariefisk og holde plastikfisk men igen det er godt nok ikke helt det samme vel? så hold nu op med alt det hykleri og doppelmoral.
Man kan ikke holde økologiske burhøns.Økologiske høns går i stalde på højst 3000 individer højst 6pr.kvm. et udeareal på 6kvm. pr høne. De skal have redeplads, samt strøelse i mindst halvdelen af hallen,samtidig må de ikke næbkoperes. Altså noget bedre forhold end burhøns.
# 43 lige præsic
min pointe var sådan set også bare at fra det oprindelige indlæg kom økologi på tale og så var det bare lige en sjov/skræmmende historie, ikke andet!
#43 Jeg synes bestemt der er forskel på at dræbe et dyr kun for pelsens skyld og på at spise en ko! Hold lige tingene adskilt. For mit vedkommende synes jeg man skal behandle dyrene så naturligt som muligt, hvilket en god akvarist gør. Og desuden er der intet naturligt ved at slå et dyr i hjel kun for pelsens skyld. Indianerne brugte alt på deres bytter! Knogler, køg, skind osv. Dét er efter min mening den rigtige adfærd, og så kun lige dræbe hvad man har brug for i stedet for overforbrug!!! Teori og praksis er to faktorer, der skal spille sammen og danne én løsning!
# 48 jaja men nu er vi jo ikke indianere
mennesket er den overlegne race her på planeten og når vi har mulighed for at få noget, så tager vi det (desværre nogle gange på den forkerte måde :-()Men jeg kan da ikke se noget forkert i at nogle folk vi ha luksus (som f.eks. pels), jeg ser det da også som en luksus, at holde akvariefisk. Og jeg er da sikker på at fiskene ville have det bedre i naturen, men næ nej, vi vil jo absolut have dem i en lille glaskasse så vi har noget pænt at kigge på .Når alt kommer til alt, er der ikke den store forskel på burhøns og akvariefisk
#48 Nu bruger ju det moderne menneske mere end hvad indianerne gjorde fra dyr der bruges til fødevarer
#49 Delvis enig med dig mobe med burhøns og akvariefisk men tror en høne lider mere end hvad hr. hansens selskabsfisk gør,og hushold med akvarier sviner mere i miljøen end hvad alm.hushold uden akvarier gør nu hvor der bliver nævnt økologi så meget her i tråden.
#48 nu er det ikke kun minkens pels der bliver brugt.. hvad tror du sker med resten? graver vi det ned? brænder vi det? næ der går ikke mere til spilde når vi pelser mink end der gør når vi slagter en ko. kadaverne bliver brugt til bla. parfume, sæbe og biodiesel.
Jeg vil lige give mit besyv med her.. Dyremishandling er noget svineri og bør straffes hårdt.
Men hvad er så dyremishandling.. Er det at holde mink i bur, for at vi mennesker kan få en flot pels.. Nej ikke i min verden. Er det at holde burhøns, for at vi mennesker kan få billige æg.. Nej ikke i min verden Er det at have køer og grise på stald hele året, for at vi mennesker kan få billig mælk og billig kød.. Nej ikke i min verden Vi kan nemt diskutere om det er naturligt at holde dyerne på den måde, men dyremishandling er det ikke.. Dyremishandling er når nogle utilpassede unge mennesker sætter ild til et lille marsvin og optager det på film. Når folk i sommerhus får sig en lille kattekilling og bare slipper den ud når de tager hjem.. Det er dyremishandling. Og at blande økologi og konventionel landbrug ind i snakken om dyremishanling er skudt helt ved siden af. Der kan vi tage en anden debat og trivsel blandt vores dyr. I sådan en debat vil vi akvarister nemt komme til at skyde os selv i foden... medlem af Dobbeltpost... sorry medlem af
okay det er dyreplageri men så må man håbe at fiskene får et godt hjem
Jeg synes ikke akvariehold er dyreplageri. Self. er det ikke det mest naturlige,men jeg synes stadig der er stor forskel på det og på at holde burhøns. Burhøns er efter min mening mere dyrepplageri end hvis du slipper en killing fri (selvom det bestemt også er noget værre svineri! Da jeg boede i København reddede jeg ni killinger samt sterilliserede deres mødre)
16 høns på 1kvm.,trådnet på alle sider,næbtrimmet.Der er ikke plads til at vælte,men så slipper de da også for at vælte i eget lort.Burene er 40 cm. høje ,står i 4 lag,jo det er sgu dyremishandling.
Akvariehold kan i mine øjne være dyrplageri, men det kan også give fiskene et bedre liv end de ville have fået i naturen. Det er helt op til den enkelte akvarist at bestemme (såvidt evnerne rækker selvfølgelig).
Fisk er jo ikke indbygget med en bevidsthed om hvad der er naturligt eller unaturligt. De reagerer på de stimuli de udsættes for, og hvis de passer ind i deres naturlige "programmering", lever de helt sikkert fint med det. Mvh. Kim
Jeg tvivler vi kan give fiskene bedre forhold end de har i naturen, men vi kan behandle alle dyr i fangenskab,eller under beskyttede forhold ,som nogen foretrækker at kalde det. ordentligt.
Jeg mener godt at vi kan gøre det bedre end i naturen, hvis vi ellers holder os til fisk der rent faktisk egner sig til at blive holdt i akvarier, og ellers interesserer os for at nå det nævnte mål. Det er ikke engang særlig vanskeligt, hvis man har styr på tingene. Et liv i de naturlige omgivelser er altså ingen dans på roser; For de fleste fiskearter gælder det, at mindre end 1% af al yngel når yngledygtig alder, og selv blandt de overlevende er tilværelsen en evig kamp for at undgå at blive ædt, eller at dø af sult. Heldigvis er fisk næppe bevidste om deres situation (og kender naturligvis heller ikke alternativet) Omvendt kan vi i et passende stort og fornuftigt besat akvarium, sikre at alle fisk er kompatible og at foder altid er tilstede i passende mængde og kvalitet. Prisen fiskene betaler for disse bekvemmeligheder, er en begrænsning i bevægelsesfrihed, noget som langtfra alle fisk er særligt afhængige af, eller i stand til at registrere. Det er ikke noget tilfælde, at mange af de fisk der er opvokset i akvarier, kan blive større og flottere end de gør i naturen. Hvis man ser filosofisk på det og tænker på fiskenes "mening med livet" er succes som akvariefisk et rent scoop; Alle arter, herunder fisk, på denne klode, har som primært formål at sikre artens overlevelse og udbredelse, og hvordan kan det gøres bedre, end at udvide levestedet fra en enkelt sø/flod, til en næsten uendelig række uafhængige biotoper spredt over hele verden? At langt de fleste akvarister sjældent eller slet ikke skænker dette en tanke, og blot nyder akvariefisk som ren undeholdning, er en anden sag (og ret ligegyldigt, hvis deres fisk har det godt), og der er selvfølgelig talrige eksempler på akvarier der er rene torturkamre. Mvh. Kim
Hvis vi ikke ødelægger de forskellige habitater,tror jeg stadig naturen klarersig bedre end vores indblanding.Det du mener er vist set fra en akvarists synspunkt
Næ, det er set fra fiskenes synspunkt. Ødelæggelse af naturen er vel ikke en del af denne debat (og heller ikke noget der nødvendigvis har en sammenhæng med akvaristik eller dyrehold generelt)?
Mvh. Kim
Ifølge en dansk ord bog betyder ordet dyremishandling/dyreplageri:
(bevidst) dårlig behandling af dyr fx ved dyreforsøg eller indespærring af dyr i for små bure Så må måden mange holder fisk være dyreplageri,mange fiskarter kommer fra t.e.x amazonas floden med mange millioner liter vand her kan ju ethvert akvarie kun blive for lille Helt enig Kim med det du skrev i #59
Så er der et par overskrifter fra Jyske Vestkysten i forbindelse med Vorbasse Marked, hvor der i år er 250 heste mere end tidligere år. Private vil gerne af med deres heste fordi de snart skal skal chipmærkes. Man kan så få et indblik i hvor godt folk holder deres hæste, når de kan skabe sådanne overskrifter:
Flere heste til salg på Vorbasse Marked for at slippe for mærkning med chip Chauffør kørte 280 heste til marked Vorbasse Marked: Hest brækkede halsen ved aflæsning Vorbasse Marked: Hestefolk anmeldte friser med sår på bagbenene Hestesagkyndig: Ti procent af hestene på markedet er vanrøgtede. Jeg ved godt man ikke bare skal læse overskrifter. Her er dog en af de mere sjove Vagtchef: – Politiet spiser ikke små børn Med venlig hilsen Tonny
Kan det ikke være lidt lige meget du ved jo ikke om de får et godt hjem bagefter?
den søde skrev : Kan det ikke være lidt lige meget du ved jo ikke om de får et godt hjem bagefter? Et godt hjem? Hvor mange af dem der prøvede denne bod, tror du har et "rigtigt" akvarium derhjemme? Du kan bide spids på at der stort set ikke er nogen, jeg ved selvfølgelig ikke noget med sikkerhed. For denne stakkel af en fisk så et hjem bagefter? Ja, så skulle jeg ikke kunne se den store problemstilling overhovedet! Men manden solgte jo plastic-beholderen som et akvarium! Og de fisk der gik i hans store var syge, så chancen for at bare nogle af de syge fisk har smittet de andre - er jo der. Men du kan selvfølgelig have ret, for én af de fyrre fisk et godt hjem - så er det jo fint nok Men det kan vi bare, slet ikke gå ud fra at de gør. Et lille "stemningsbillede" fra et Spansk marked! Var ved at komme op og slås med ejeren af boden, da jeg fotograferede hans kyllinger! Læg også mærke til fiskene i baggrunden! Denne form for "sport" hehøver vel ikke nogen forklaring! Jeg vil dog vove den påstand, at tyren har levet et væsentligt bedre liv end adskilligt af det Danske kvæg. Men døden er ikke smuk! De bedste hilsner/>Kasper/Lolland
jeg så lige på tekst-tv at catalonien i spainien, netop lige har gjort tyrefægtning forbudt, gældene fra 2012.
så mon ikke resten af spanien også følger trop på et tidspunkt (man har da lov at håbe) 1*530 - 1*250 - 1*100 - 2*85 - 1*74 - 2*45 - 2*19ltr
#67 Hva' f***** er det!? Er det farvede kyllinger!! Nej, hvor er det sygt
Tror da aldrig jeg har set noget så direkte sindssygt før.
Selvfølgelig skal man behandle dyrende ordentligt, det har jeg aldrig være uenig i... Så længe dyrens livsnødvændige behov er opfyldt, og de ikke går rundt med fysiske mener og smerter, så er jeg glad. Altså hvis du stiller et fladskærms tv foran en ko siger den jo nok ikke ligefrem ' sådan en vil jeg altså også gerne have ' vel ? Vi behøver ikke være ekstremistiske for at behandle de dyr som vi har under vores magt ordentligt.
Hellere lille og smukt en stort og grimt ! mobe31 skrev : jeg så lige på tekst-tv at catalonien i spainien, netop lige har gjort tyrefægtning forbudt, gældene fra 2012.så mon ikke resten af spanien også følger trop på et tidspunkt (man har da lov at håbe) Formentlig! Det er slet ikke alle i Spanien, der er fan af tyrefægtning, ligesom at det ikke er alle der er fan af tremmesvin herhjemme. Jeg havde en underlig blanding af facination og afsky bagefter! Mucho underlig følelse! Og jepz AndersGS. Det er farvede kyllinger! Hvorfor ved jeg ikke, manden i boden havde kun lyst til at trykke trynen ind til baghovedet på mig, da jeg havde taget et billede, så jeg blev ikke hængende for at sludre! Men det er med salg for øje. At de bliver til almindelig farvede høns når de ( måske ) vokser op er ligegyldigt! De bedste hilsner/>Kasper/Lolland KasperK/Lolland skrev : At de bliver til almindelig farvede høns når de ( måske ) vokser op er ligegyldigt!Ja, så gamle bliver de ikke..
# 67
Jeg bliver simpelthen så vred, når jeg ser sådan nogle billeder. Nu har Catalonien så (endelig) fået gjort tyrefægtning forbudt, og det skal vi være selvfølgelig være glad for - og lad os da tro på at det en dag bliver HELT forbudt! Men jeg vil samtidig også erklære mig enig med dig # 67 - at disse tyre formentlig har haft et lang bedre liv en mange andre bondedyr, som fx. ja de Danske Kvæg. Nogle lever deres liv i mørke, med intet plads, og en maskine der konstant tapper mælk fra dem. Samtidig med at deres kvæg bliver fjernet ved fødselen! Det er helt forkert. Efter min mening har vi mennesker et ansvar, da vi er de klogeste skabninger. Et ansvar der bære på at tage os af dem der er mindre kloge, og ikke bare udnytte dem. |
, og mine frustrationer blev ikke bedre da jeg opdagede at denne 'bod' trak massere af tilskuere til, og naturligvis også kunder. En bette pige på omkring 9 år, stod tæt ved siden af mig. Hendes smil var ikke til at overse, hun var noget så lykkelig over sit nye kæledyr. Kæledyret var selvfølgelig en af disse stakkels fisk, som lå og flød lidt forskrækket rundt i beholderen! Imens hun rystede den,