Hvilken fisk kan anbefales til guppy unger.
Postet under :Visninger : 268
|
Hej alle.
Min kæreste og jeg er gået igang med et fiske projekt, vi er ganske nye, men har allerede skaffet et 19 ltr (yes den fra netto) mere foruden vores 100 ltr. (hvem sagde afhængihed?!?!?!?) Vi har så tænkt os at prøve at avle lidt guppy, og bruge den til yngel, vores spørgsmål er så... Hvilken fisk kan i anbefale til at gå sammen med? vi har lidt overvejet nogen rejer, og en kampfisk så jeg personligt gerne vi kunne ha i, men er ikke sikker på om den æder ynglen. Vil i venligst dele et par erfaringer med os, så vi kan få lidt indblik i denne nye spændende verden vi er trådt ind i. Og hvis der er en tråd om netop dette så undskyld, vi er nemlig også nye på siden her. MVH. Jens og Maja.
Kampfisken vil spise alt den kan gave over, det gælder næsten alle fisk. hvis der skal andet i så prøv f.eks med rcs(rejer) eller zebrasnegle.
Venlig hilsen Kanondan. 126 Liter Plante/Selvskabsakvarie
en kampfisk spiser gerne guppy-sushi
Akvariet er jo ikke verdens største, og hvis der både skal gå voksne samt unger vil jeg nøjes med rejer ved siden af / patrick
GUBBY-SUSHI HAHAHH
JEG VIL ALTSÅ HAVE EN TIGER REJE
ja så har man også hørt det med
Tak for svar, selvom jeg er stor fan af sushi, skal det jo nødigt gå ud over vores kæledyr
Så bliver det rejer
Velkommen til siden.
Generelt er kampfisk og guppy en meget dårlig kombination, da kampfiskehannen kan se guppyhannernes haler som en konkurrent. OG så vil de helt sikkert spise ynglen. I et 19L kan du ikke have fisk sammen med. Men rejer en en god ide, da de også spiser overskydende foder fra bunden. Der er mange forskellige former for rejer. Amanorejen kan anbefales, da den har lidt mere størrelse, er sjov at kigge på, kan blive rimeligt gamle (omkring 5 år) og er hårdføre. Deres æg kan dog ikke klække i ferskvand. Så vil I have rejeyngel, så prøv RCS - så får I i hvertfald rejer......... Men de har en flot rød farve, er noget mindre end amanoen. Men ellers er der mange flotte rejer. CRS har flotte farver (rød hvid).Og så kan I evt. putte en snegl af en art i. Selskabsfisk, dværgcichlider, lidt rejer/snegle. Har 2 x 15L, 3 x 54L, 200L
Hej
Nu har jeg efterhånden læst om RCS nogle gangen i dag - vil nogen være søde at lægge et foto ind af disse kræ? Har forsøgt at søge på betegnelsen, men får mange mærkelige ting op Mange tak
Prøv at se nederst på dette link. Med venlig hilsen Kim |