Siamesisk algeæder i 180l
Postet under :Visninger : 262
|
Jeg døjer med en trådalger i vores 180L.
Jeg har prøvet at skrue ned for lys og foder, men det kan ikke få bugt med det. Nu er vores javabregner og Anubias helt dækket og selv på ruderne er det begyndt at vokse. Så nu spørger jeg, om det ville kunne være en ide at sætte et par eller hvor mange Gyrinocheilus aymonieri, Siamesisk Algeæder deri. Der går selvskabsfisk og et enkelt par Sommerfugleciklider sammen med ca. 10-15 Ancistrus i forskellig størrelse. Jeg er ved at være godt træt af det. Så hjælp udbedes..
Ingen af disse fisk spiser tråd alger, så hvad vil du med dem?
Mvh. Martin Sørensen
Flying Fox, Amano rejer, en foder automat som ikke overfodre og et tænd/sluk ur til lyset. Det er en ganske god kur mod alger. Ellers tilføj noget Co2 til vandet så planterne kan bruge det ekstra nærring som algerne tager nu.
Flying fox er rimelig fredelig og æder trådalger!
Tænd/sluk ur er der selvfølgelig... de får ca. 9 timer og intet sollys, og foder får de ikke mere af end de kan nå at spise det inden det synker til bunds. Nu har vi også haft akvarie i 6 år uden de store algeproblemer før, men denne gang er det helt galt. spiser siamesisk algeæder ikke alger? Jeg har rcs i, men de kan heller ikke spise det. Går det at sætte Amano ned sammen med? Og hvor mange? Flying Fox, vil den ikke være meget hård ved vores Guppier? Er der andre fisk, der ville være gode her?
Der er lidt læsestof om algerne, årsagen til dem og nogle af nyttedyrene, der tager lidt af algerne!
Men start med at finde årsagen til algeudbruddet
Med venlig hilsen, Daniel - #7 Siamesisk algeæder spiser alger men ikke tråd alger, alger er jo ikke bare alger der er over 5000 forskellige. Nu kan jeg se at nogle siger at de gør, mine har aldrig rørt dem, faktisk vil de hellere ha en bøf
Mvh. Martin Sørensen
Jeg undrer mig lidt over dit fiskefoder
Lad venligst være med at snyde folk på annoncemarkedet. Du ved hvem du er din tyv.
Har haft 5 stk. SAE, der fuldstændigt rensede et 325 L. for et middelsvært angreb af trådalger. Så de teger meget gerne trådalger.
Jeg er mere i tvivl om det er trådalger eller noget andet #1 har, når han siger, at de også vokser på ruden. Vi kunne vel ikke se et billede? mvh Henrik
Jeg skal prøve med min tlf, når lyset tænder.... Jeg tror, som #11 siger, også, at der er flere forskellige alger. Nu ryddede jeg kraftigt ud igår, men de er der stadig, så prøver at fange dem...
lyder mere som cyanobakterie, når det også vokser på ruden
1*530 - 1*250 - 1*100 - 2*85 - 1*74 - 2*45 - 2*19ltr
OK ligner absolut trådalger.
De kan godt vokse langs ruden, men ikke sidde fast på denne. 5 SAE eller 10-15 amanorejer skulle nok kunne gøre kål på dem, hvis du husker ikke at fodre ret meget til algerne er væk. mvh Henrik
Super....
Men så har jeg da en ide om, hvad jeg skal gøre ved det... |