Akvarie selvbyg, spørgsmål ?
Postet under :Visninger : 390
|
Lige et spørgsmål til alle jer der har erfaring med gør det selv...
Jeg skal have bygget et akvarie med følhende mål. Dybde : 8,5 cm Bredde: 25,8 cm Højde : 75,0 cm Dvs. frontglasset vil blive 25,8 x 75,0 Det er jo et smalt og højt akvarie... Skal der nogen afstivninger i dette akvarie, eller vil glasset kunne holde ? (det bliver lavet i 4 mm glas, regner jeg med, eller ville i tage tykkere glas? )
hvilke fisk vil du have i sådan et akvarie
jep så fik man sit 430L akvarie op og køre... og nu med 10 discus
Man kan ikke have fisk i sådan et akvarie
Lad venligst være med at snyde folk på annoncemarkedet. Du ved hvem du er din tyv.
ikke store fisk
de kan jo ikke vende sig om
jep så fik man sit 430L akvarie op og køre... og nu med 10 discus
Nej man kan BESTEMT IKKE have fisk i sådan et akvarie, det er det både for smalt og for lille i dybden til...
Der skal gå rejer i denne balje (RCS) og bagsiden (25,8 cm i bredden og 75,0 cm i højden) skal gerne tilgroes af javamos, så der rigtigt er noget at snuse rundt i Mit spørgsmål er egentligt også bare om den store højde på 75 cm kan holde til vandpresset uden at der er stivere i...? Billeder af projektet kommer når det er færdigt (så har i noget at glæde jer til, for lover at projektet er specielt og unikt)
hvorfor laver du ikke et med målende:
Bredde: 75,0cm Dybde : 25,8cm højde : 20,0cm så har de mere plads at gå på i stedet for kun at kunne svømme i akvariet. jep så fik man sit 430L akvarie op og køre... og nu med 10 discus
Jeg skal overholde de mål jeg har angivet, da det er pladsen jeg har... (og ikke 1 mm mere end det! )
Derfor skal hele (eller det meste af) bagruden også være tæt af javamos, så de har noget at kravle i, søge føde i, samt nusse rundt i og en gren af en slags skal der jo også være plads til, samt nogle små planter i bunden... Glæder mig helt til at vise det færdige projekt, når det engang er færdigt
Hvordan har du tænkt dig, at rense det ?, Jeg mener om du kan nå derned. Og hvordan får du cirkulation ved bunden ? Lad venligst være med at snyde folk på annoncemarkedet. Du ved hvem du er din tyv.
#8 og hvordan vil du plante planterne? Min arm f.eks er ihvertfald IKKE 75 cm! Jeg har prøblemer nok med at nå til bunden på mit 250L når der er fuld vand i og det er kun 50...
#9 og #10
Rensning foregår da ved alm sugning med en dertil lavet slamklokke (mini-format). Cirkulation ved hjælp af pumpe og dertil lavet dykrør ned til bunden. Planter sættes med et eller andet som er langt nok (så må jeg jo igang med at bukke noget jern, så jeg får en lang nok "mega-pincet" Der er ingen problemer der ikke kan løses, med lidt god vilje
Hehe god indstilling Tom_marek
10 point herfra
For nu at svare på spørgsmålet
: Det bliver ikke nødvendigt med stivere i akvariet. De 4 vægge er så smalle at de vil afstive hinanden.
Mvh. Kim
Tak for svaret KimJ
Kaptajnk, jamen det er da rigtigt. Det er jo ikke sværere end man gør det til Så skal der ringes til glarmesteren imorgen og bestilles glas Så kan jeg lime glasset i næste uge når jeg får tid... (og vente utålmodigt på at det er hærdet )Hente pumpe, lave dykrør, finde en gren eller to der passer, få lavet baggrundsnet med javamos, finde ud af hvordan jeg får lavet et pænt og funktionelt lysamatur..... og sikkert andre ting der skal fikses og bøvles med
Kunne det være en mulighed, at lave dækglas og en eller anden form for låg/afskærmning som er pæn og så bruge en vægspot ? Lad venligst være med at snyde folk på annoncemarkedet. Du ved hvem du er din tyv.
Mine tanker går lidt på at have dækglas og så enten et lille lysrør over, eller måske 2 - 3 led spots, bygget ind i et amatur... Lad se hvad der bliver fundet på... eller om der evt er nogen der kommer med en genial ide
Det er jo fint nok. Jeg ville bare lige høre om du havde tænkt over det
Lad venligst være med at snyde folk på annoncemarkedet. Du ved hvem du er din tyv.
#16: Når du nu er hos glarmesteren, kunne det være en god ide at få skåret nogle strimler glas på 1 cm. bredde, som du kan lime på indvendigt, 4 m.m. nede i akvariet, så du kan lægge dækglasset derpå.
...labyrintfisk, dem med det ekstra organ. |
de kan jo ikke vende sig om
: Det bliver ikke nødvendigt med stivere i akvariet. De 4 vægge er så smalle at de vil afstive hinanden.