channa bleheri
Indlæg fra det gamle forum, gengivet som arkiv. Er det dit indhold, og vil du have det fjernet eller dit navn gendannet?
fisken bob — 27. maj 2011, 00:54
jeg har i dag (dvs. igår) købt mig en channa bleheri "red" VF fra Indien 🙂 fyren er ca. 10 cm lang og dejligt aktiv. indtil videre går han i mit 110 liters akvarie (indtil han er stor nok til at kunne gå i min 360'er sammen med min geddecichlide).
det er dog så uheldigt at i mit 110 liters akvarie også gik en zebracichlide hun på en ca. 6 cm. det uheldige gik sådan til; channaen kom i akvariet og efter noget tid syntes zebraen at den ville "nappe" lidt i channaens finner. Dette var ganske uskyldigt, eftersom det ikke var noget stort, men nok nærmere en form for undersøgende nap. Da jeg så kom igen senere for at kigge til min nye fisk, lå zebra hunnen død på bunden 🙁 gætter på at han fik nok af napperiet.
jeg tænkte på om i derudee ikke ville skrive om jeres channa'er og meget gerne et lille billede til 😉
billede af min lille rovfisk kommer en af dagene 🙂
på forhånd tak.
benja1 — 27. maj 2011, 01:31
ærgeligt med Zebraen:( men en slangehoved fisk skal helst holdes i et artsakvarium af samme grund. denne art er dog ikke en udpræget fiskespiser men kan den få fat på dem. ja så... ville nok ikke sætte den sammen med en geddecichlide da jeg tror det vil ende tragisk for den ene part.
Der er et billede af min på min profil. ikke det bedste billede dog*rødmer* også et ældre et. jeg smider lige et par billeder mere af ham imorgen.
Her er et super link til noget info http://www.monsterfishkeepers.com/forums/showthread.php?t=124841 cirka midt på siden bliver Bleherien omtalt.
Har haft dem før i en gruppe på 3. 2 hunner og 1 han. Det en super fed fisk du har fået dig der. med meget personlighed:) kan nusse min lidt på ryggen når det fodder tid og han kan skelne mellem min stemme og kærestens. har desværre kun en p.t (der er nogen der siger at de har tendens til at blive sky hvis de ikke er med artsfæller det er min dog på ingen måde snarere tværtimod) har haft ham 4md. tid og han er vel en 18cm(bliver ikke større) da jeg fik ham var han kun omkring 6cm så der er sket lidt:)
fodder: Regnorme. biller. bænkebiddere. melorme o.s.v Rejer levende eller frost(de må ikke have ligget i nogen form for lage eller marinade o.l) fisk er også godt plejer at købe noget hos fiskehandleren(helst noget der er fast i kødet(det sviner mindre) oksehjerte men ikke for tit. og diverse myggelarver, lad være med at fodre for meget da de har en tendens til at blive tykke:) og så er der lige det med temp. de trives bedst ved 22-23g eller bliver det for varmt har de tendens til at blive inaktive og miste farven. du kan med fordel holde en lidt lavere vandstand end med andre fisk så den kan komme op og trække vejret(det skal den kunne komme til så ikke noget med vand helt op til dækglasset) og for guds skyld et tætsluttet låg er et must her. da de er rene udbryder konger. og det er rigtig surt og komme hjem og finde sim liile øjesten Helt udtørret på gulvet*doh*
Hvis du har andre spørgsmål omkring din fisk er du velkommen til at smide dem her eller på en pb. så skal jeg svarer efter bedste evne.
Mvh Benjamin
fisken bob — 27. maj 2011, 11:28
jeg regner med at fodre ham med levende (men ikke for store) fisk og cichlidesticks.
ja nu må se om de kan enes ham og geddecichliden, ellers må de jo gå adskilt 😉
det ville være super med nogle flere billede. et enkelt spørgsmål: hvordan ser du forskel på kønnet?
benja1 — 27. maj 2011, 12:10
de er sindsygt svære at kønsbestemme specielt som ungfisk. derfor er jeg heller ikke 100% på at buller ikke er en bullerine:D hannerne bliver større får et mere spidst hoved med bred kinder. hvor hunnernes hoved er mere afrundet.
Skal nok lige smide nogen flere billeder. men må vente på kæresten kommer hjem. da jeg ikke selv har kamera på min mobil. det gamle l...🙂
fisken bob — 27. maj 2011, 12:37
jeg tænkte bare at fisk var en naturlig del af kosten, men vil self. supplere med andet foder som regnorme, rejer, cichlide sticks osv.
vil da se frem til de billeder 🙂 smider nok også nogle ind selv i dag eller i morgen.
fisken bob — 28. maj 2011, 21:12
så er der lige nogle billeder af min dejlige rovfisk 😀
Spørgsmål & svar
Der er endnu ikke stillet nogen spørgsmål om dette.
Log ind for at stille et spørgsmål.