Fang dit levende foder

Postet under : Siden - Akvarieforeninger, messer og lign.
Visninger : 3528

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Superbruger duppe (Inaktiv) - 03/09-2011 18:07 03/09-2011 18:07
Vejle Akvarieforening arrangere en tur ud i Vejle Å-dal, med naturvejleder - her vil vi ud og fange noget levende foder. Steen (Naturvejlederen) fortæller om hvad der er godt til akvariet og hvad der ikke skal med hjem. Sidste år fangede vi rigtig meget.
Så kom på tirsdag - se mere på Eksternt link www.vejleakva.dk

NB! vi starter ude ved Kvak Mølle (Kvak Møllevej) 7100 Vejle, Tirsdag d. 6. September - det er en sidevej til (Fabriksvejen og) Bredstenvejen rute 28 - kl. 18:00.

HUSK GUMMISTØVLER OG NET

For dem der vil have et lift, er der en flok biler der kører fra klublokalet kl. 17:45.

Medbring gerne net og spand - så kan man fange noget med hjem.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger fimbulvinter (Inaktiv) - 04/09-2011 21:04 04/09-2011 21:04
Det var da et supergodt initiativ! En skam at jeg bor for langt væk fra Vejle.
Det er en kæmpe glæde at fange og fodre med levende foder man selv har fanget. Man får en tur ud i naturen, oplever livet i vores vandhuller og ser sine fisk live op når akvariet pludseligt myldrer med levende mad! Kan kun anbefales.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger duppe (Inaktiv) - 05/09-2011 16:17 05/09-2011 16:17
ja håber da på stor opbakning :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger hanse - 06/09-2011 08:33 06/09-2011 08:33

Uha-Uha Jeg er helt nervøs for at tage fornøjelsen fra jer.

Men har I styr på om der er forurening i Å-dalen, og er I ikke nervøse for få slæbt sygdom med hjem ?

Jeg har selv fanget meget levende foder i naturen, og har haft de gode oplevelser der følger med. Det er virkelig en stor oplevelse når nettet i et hug er halvt fyldt op med f.eks hvide myggelarver.

Jeg må indrømme at jeg stoppede med det, fordi jeg ikke kendte til ovennævnte paranmeter i de søer som jeg ``fiskede`` i.

Ellers må I have en rigtig god tur, og god fangst.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger Mv-Ole (Inaktiv) - 06/09-2011 12:28 06/09-2011 12:28
#4....natur vejlederen vi har med,har fuldstændig styr på Å-dalen.....vi havde også turen sidste år og det gav nogen gode spandfulde foder :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger fiskerkim (Inaktiv) - 06/09-2011 17:40 06/09-2011 17:40
ked af jeg ikke kan komme med.Det med sygdomme kan der jo altid komme og det må man tage med,fiskene skal også have noget levende så de mærker livet, :D man skal jo ikke være fanatiker når man har fisk.Min mening er at hvis man ikke kan give levende foder fordi der måske er en chance for de bliver smittet af et eller andet ,så kan man lige så godt stoppe med fisk for så kan man ikke nyde det.Jeg nyder hver gang jeg er ude at fange dafnia mm og komme hjem og give alle mine akvarie dafnia og se hvor glade de bliver *santa* Hav et rigtig god tur,vi ses til udflugten til Hamburg messe D 17.glæder mig til at komme der ned og se hvad der er og bruge en masse penge på gups,for jeg håber der er nogen gode stammer som jeg kan tilegne mig.
mvh.fiskerkim *blink* :D

Annoncører
Annoncører