Er dette artemia klækkeapperat godt?? :)

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 1602

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger nikke87 (Inaktiv) - 03/02-2012 23:15 03/02-2012 23:15
Her set et klækkeapperat på denne side her, jeg har et 190 liters juwel trigon akvarie, og så tænkte jeg på selv at lave mit eget artemia foder.. men skal lige høre om noget aller først :) ..

for at undgå jeg skal til at rode med at skære i flasker osv , så faldt jeg over denne billige klækkemaskine, som man vist sætter ned i akvariet selvom at det er et ferskvands... og klækkeapperatet frigiver så automatisk frisk udklæggede artemia?...

Eksternt link http://www.akvarieforretningen.dk/product.asp?product=918

Er det optimalt at foder f.eks sine aulonocara med de små udklæggede artemia ? eller er mit frost fodre fra golden gate bedre?... jeg ville også gerne lave det selv, for at spare penge self...

er der nogen som har prøvet dette produkt?, og jeg tænker bare, hvor meget frigiver den af det artemia?, kommer der meget artemia ud af de små poser æg som man kan købe?... går ud fra at man ikke har mulighed ved denne "metode" at få artemia til vokse sig større inden de blir frigivet.?.. så man skal kun lige tilsætte det salt og artemia æg... sys sku det er dælme smart hvis man kan sætte den fast på indvendige side af sit akvarie..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Carsten From (Inaktiv) - 04/02-2012 00:39 04/02-2012 00:39
Den virker helt fint. Og bare det at artemia'erne kommer ud mere eller mindre jævnt over et døgns tid.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Simon P - 04/02-2012 02:07 04/02-2012 02:07
det virker rigtig godt, men jeg vil råde dig til, at købe det andet anlæg de har i deres forretning, det er godt, det har virket fantastisk for mig. :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger shaggy (Inaktiv) - 04/02-2012 13:15 04/02-2012 13:15
Den virker rigtig godt... har brugt den til scalar yngle og det virkede perfekt.. Vil ikke tvivle med at købe den.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger dyrholm (Inaktiv) - 04/02-2012 13:23 04/02-2012 13:23
jeg har prøvet sættet uden stører held, skal så ikke sige om det er fordi at det ikkevirker eller om det er brugerren det er galt med :D . kunne godt selv have tiltro til det sidste.

det andet sæt han har på siden, har jeg også, det virker fint, men syntes det larmer meget. jeg havde det pakket ind i klude sådan at plast delene ikke kunne rører hianden.

det jeg syntes der virkede bedst, var en 1,5 l. flaske og en luftslange ned i den. det har jeg lavet mange atemia'er på.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Hugo - 04/02-2012 13:51 04/02-2012 13:51
Det er et fint nok aperat, hvis man bare har unger i et enkelt akvarie af gangen :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger benma (Inaktiv) - 04/02-2012 14:11 04/02-2012 14:11
Jeg var ikke tilfreds med det, og bruger istedet for dette.
Eksternt link http://www.avifauna.dk/artemio-artemiaklækker-p-13549.html .
Samt et som #5

Annoncører
Annoncører