Bund rens

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 1018

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Nicklas_L (Inaktiv) - 08/06-2012 14:57 08/06-2012 14:57
Hej allesammen.. jeg har haft mit 160L kørende i 1½ mdr ca. hvor i der går lidt guppier nu, da mit 54L var alt for proppet med dem.

Jeg har hvid bund sand i, som faktisk ikke er hvid længere men helt brun/gult pga. deres møg. Hvordan renser jeg bunden? Jeg har en slamsuger, men den tager alt sanden med op, da det er så fint sand. håber en ligger inde med nogle tips til det, da det ser forfærdeligt ud :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KlausJuul (Inaktiv) - 08/06-2012 15:21 08/06-2012 15:21
Hey!
Jeg bruger en såkaldt hævert i mine akvarier, den fungere på den måde at den hvivler bundlaget op. Den suger ikke kraftigt nok til at suge sandet op, men suger stort set alt slam op.
Man kan købe dem i det fleste akvariebutikker, men man kan også sagtens lave dem selv:

Internt link http://cichlids.akvariefisk.dk/article/show/?Article=1085

- Klaus Juul

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Nicklas_L (Inaktiv) - 08/06-2012 16:45 08/06-2012 16:45
Hej Klaus - Tak for dit svar.

Jeg har allerede sådan en fancy "hævert". jeg har købt i akvarie biksen. den virker fint i mit andet akvarie, hvor jeg har nogle sorte små sten som bund.. Men bruger jeg den i sandet suger den sandet med op i spanden..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger puttekalven (Inaktiv) - 08/06-2012 20:03 08/06-2012 20:03
du skal blot bruge den varsomt og bevæge den flygtigt hen over bunden. Har selv fint hvidt cichlidesand i mit, og det er svært at undgå at få noget sand med op overhovedet, men med lidt snilde og forsigtighed kan det godt gå. :)

Annoncører
Annoncører