Forsikring... Erfaringer?

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 3921

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 09/11-2012 23:11 09/11-2012 23:11
Hej!
Jeg har anskaffet mig en balje på 928l....Der er jo en reel risiko for, at hvis akvariet sprænger af den ene eller den anden årsag, så ryger hele vores lejede rækkehus, og muligvis naboens også...Har tjekket med min forsikring...De siger indboforsikringen skal æde alt hvad der er gået i stykker, der er mit, og at boligforeningens forsikring skal dække skader på huset....Nogle der ved om man kan tegne en specifik akvarieforsikring og hvor, for jeg har ikke lyst til at rode boligselskabet ind i det, for jeg et ikke sikker på, at jeg MÅ have så stor en balje....(dog står der ikke noget i lejekontrakten om dette)...Men går der hul på baljen, snakker vi i værste fald skader for en million eller mere.. Den har jeg IKKE lyst til at komme til at hænge på...

Håber nogen ved noget :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger odille (Inaktiv) - 09/11-2012 23:21 09/11-2012 23:21
Jeg følger lige med her.. Jeg står selv og skal forsikres ved anskaffelse af akvarie..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger nicolai og joachim (Inaktiv) - 09/11-2012 23:30 09/11-2012 23:30
Jeg ville nok tage kontakt til din udlejer for at tjekke op på hans forsikring,, i mit eget tilfælde er vi forsikret såfremt der er tale om en sprængning, eller brud,, ikke sivning hvilket jo også vil blive opdaget med mindre man er på ferie :)
står således i min forsikring:
Pludselig udstrømning af vand, damp, olie eller kølevæske fra installationer, akvarier eller andre beholdere på mindst 20 liter.
Hvis du er lejer af et værelse/lejlighed, er dine ting også dækket, hvis vandet kommer fra røranlæg, der befinder sig uden for lejemålet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 10/11-2012 00:06 10/11-2012 00:06
Ja...Det er det samme som min forsikring...Men vil gerne have en specifik akvarieforsikring...Og igen...Jeg har ikke lyst til at kontakte boligselskabet og høre hvor meget DE dækker...Sæt nu de siger jeg ikke må ha badekarret :o
.. Har intet imod at betale en mindre formue for en ekstra forsikring...Jeg kan bare ikke finde noget om det nogen steder...:/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Yenzen (Inaktiv) - 10/11-2012 00:30 10/11-2012 00:30
Jeg bor i en almenyttig bolig i holstebro. Jeg bor på 1.sal, og hande skrevet 3 mails til foreningen og spurgt hvordan de stillede sig til at jeg har et hjørneakv på 350 liter.
Jeg fik aldrig svar, men nede på viceværtenes kontor står der et 325 liters akvastabil.
Så derfor ringede jeg igen og fik skriftligt tilladelse til at have "350 liter vand" i min lejlighed.
Min indboforsikring siger siger at de dækker ved "pludselig vand skade"
Dvs,, hvis mit akarie revner,,,, hvilket det ikke burde gøre da alt er i vatter...dobbelt kontrolleret..
Spurgte forsikringsselkab om udvendig pumpe,,, hvis en slange hoppede af,,,
Men der var der ingenting at hente :( Det er ikke "pludselig vandskade")
Men skulle så skade ske at akv revner og alt vand render ud på gulvet er det i mit tilfælde foreningen der står for skade på bygningen, og min indbo der dækker skader i min lejlighed, MEN underboens indboforsikring der dækker de skader mit vand laver.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 10/11-2012 05:54 10/11-2012 05:54
det er nok de samme samme regler hele vejen rundt.

# 1 hvis lejekontrakten ikke nævner noget om akvarier ( en evt. max størrelse, eller et max antal akvarier ) kan du roligt vende dig om og sove videre.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger bainz (Inaktiv) - 10/11-2012 07:04 10/11-2012 07:04
Har snakket med den asurandør der lavede mine forsikringer på mit husn den gang og der snakkede vi også om alt det med forsikring og akvarium og han sagde at så længe det ikk var over 3,5 m3 skulle man ikk gøre andet ind at ha de normale forsikringer, du kan jo heller ikk gøre for hvis en radiator sprænder eller et rør i gulvet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger brib - 10/11-2012 08:15 10/11-2012 08:15
#5: Og i tilfælde af at underboen ikke har indbosforsikring, så dækker din indbo. under § : Den der uforvarende volder skade på andres ting osv. osv .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Brillux (Slettet) - 10/11-2012 09:03 10/11-2012 09:03
Så skal det lige bemærkes at forsikringen KUN dækker skaden akvarievandet forårsager. :(
Der dækkes ikke akvarie ej heller døde fisk. :(
Og hvor ved jeg det så lige fra, jo, har selv haft et 250 L. hvor bunden revnede. *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 10/11-2012 09:50 10/11-2012 09:50
Indlægget er rettet 10/11-2012 09:52 10/11-2012 09:52 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#6 hvor sikker er du på lige præcis det?

#9 Et eller andet sted...Skulle man stå med en regning på et par millioner for et totalt skadet rækkehus, er prisen på akvarie og fisk mit det mindste problem.... Min forsikring er sjov... For spurgte forsikringsfyren , hvornår forsikringen IKKE dækkede:
-Ved frostsprængning
-Hvis det springer læk under påfyldning at olietank *blink*
-Og selve prisen på vandet i akvariet :D

(rettelsen = ordbogsfuckup)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 10/11-2012 09:56 10/11-2012 09:56
lklinkm skrev :
#6 hvor sikker er du på lige præcis det?

100%

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger kejak (Inaktiv) - 10/11-2012 10:04 10/11-2012 10:04
Jeg havde fat i alka forsikring for et år siden for at høre om akvarie og forsikring, der fik jeg at vide at medmindre der var snak om noget specielt på flere tusinde liter, var det dækket af indbo forsikringen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Systemmeddelelse - 10/11-2012 11:09 10/11-2012 11:09

Indlægget er flyttet fra 'Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr' til 'Siden - Akvariesiden Offtopic ' af Villads

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger cosman7160 (Inaktiv) - 10/11-2012 12:10 10/11-2012 12:10
#5 - hopper en slange af, er der tale om en pludselig opstået skade.... jeg har lige haft en sådan skade og den har forsikringen taget. En sivning er under en liter i timen!!!! :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 10/11-2012 14:26 10/11-2012 14:26
#11 håber du har ret...De må vel ikke have regler der ikke står officielt nogen steder..
Jeg må hellere tage mig sammen til at læse lejekontrakten en gang til...Bare for en sikkerheds skyld..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger cosman7160 (Inaktiv) - 10/11-2012 17:41 10/11-2012 17:41
# 11 er 100% enig. Ved husdyr forståes noget med pels!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger KevinR - 12/11-2012 09:03 12/11-2012 09:03
Min ven reddet sig uvenner med sin udlejer,og han fik en opsigelse p.g.a han havde husdyr (1 stk akvarie og flere terrarier) han reddet sig ved at kontakte lejernes L.O men det var en lang process,senere har han fået skyld for fuktskader i lejligheden en process der stadigvæk kører.
Men hans retsag havde kunne gå i begges fordel da det er svært at definere hvad et husdyr er.

Det er heller ikke sikkert forsikringen dækker hvis der ikke er tilladelse fra udlejer til at have et akvarie.

Forsikringen dækker heller ikke hvis du tager på ferie i 14 dage og der langsomt er sivet vand ud i den periode,en skade skal opstå pludselig/akut

Selvrisikoen er ret høj måske noget at tænke på mener vi gav knap 3000 kr da mit ene 63 liters sprang i bunden og gav skader til underboen.

Vi har skiftet fra topdanmark til Codan og er meget tilfredse med det forsikringsselskab.

#12 Kun hvis der er oplyst at du har akvarie og hvor stort det er og hvor gammelt akvariet er,der er nogle forsikringsselskaber der er meget pedantiske når det gælder akvarier.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger sblack (Inaktiv) - 12/11-2012 10:09 12/11-2012 10:09
Indlægget er rettet 12/11-2012 10:11 12/11-2012 10:11 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hmmm det var jo et godt spørgsmål jeg ikke selv havde tænkt på så jeg ringede til GF for at hører hvad min sagde....

Hvis mine akvarier sprænger/revner bliver mit inventar dækket samt el-installationer, så længe de er over 20l.
Gulve m.m. er faktisk en bygningsforsikring som skal dække, det vil sige lejer eller andelsejer ikke får dækket via den alm indboforsikring her skal den der har tegnet den lovpligtige bygningsforsikring dække. Til lige med er det sådan evt. naboer underboer m.m. selv kan have deres ejendele dækket via deres egne forsikringer...
netop fordi hvis der sker en pludselig vandskade ved dem grundet andet sted i bygningen så dækker deres egen indbo. Derfor skal de selv have tegnet deres forsikring som i øvrigt er lovpligtig at tegne.

Til slut kan man sige at min forsikringsmand synes det var dejligt jeg ringede med sådan et spørgsmål da han tit hørte om kriser blandt de forsikrede grundet det med akvarier. Og synes derfor også det var dejligt jeg kun havde dyre mærke akvarier for at sikre mig jeg gjorde alt dette uheld ikke bare lige kom fordi jeg var fedtet med pengepungen selvom fisk og akvarieudstyr dog IKKE vil blive dækket af forsikringer.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger rytkønen (Inaktiv) - 13/11-2012 06:43 13/11-2012 06:43
Det er ikke lovpligtigt at tegne indbo forsikring. Det eneste som er lovpligtigt er husforsikring og bil ansvarsforsikring.
Det er meget forskelligt hvordan de forskellige selskaber dækker. Mange selskaber vil dog gerne vide når man har akvarie. Mht at bo til leje eller i andel. Så kan jeg forestille mig at det kan blive noget af en tvist hvis et akvarie af den størrelse sprænger læk uden at de er vidende om dets eksistens. jeg ville helt klart kontakte dem .
Jeg har ikke hørt om en specifik akvarieforsikring til små akvarier.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger USB_akvariegødning (Inaktiv) - 13/11-2012 07:40 13/11-2012 07:40
og Så skal man lige huske at en passus i forbindelse med forsikringen kaldes "Pludseligt opstået skade" det vil f.eks. sige at hvis et akvarium får en revne hvor vandet siver langtomt ud, f.eks. en halv time, så er skaden ikke pludselig og forsikringen dækker normalt ikke den slags... så man kan kun opfordre til hvis i skulle være uheldig med akvariet springer læk at det så foregår hurtigt, som f.eks. en mukkert direkte i akvariet, gør ofte underværker på hvor hurtigt vandet forlader det hidtil lukkede rum.. *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 13/11-2012 09:12 13/11-2012 09:12
Jamen findes der en specifik akvarieforsikring? Hos hvilket firma?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger rytkønen (Inaktiv) - 13/11-2012 09:38 13/11-2012 09:38
Jeg mindes at nogle selskaber for nogle år tilbage lavede det som et tilvalg på indboforsikringen. men det dækker stadig kun indhold mv ikke hus. Der skal hus forsikringen dække. ellers er vi ude i nogle erhvervs forsikringer.
Så jeg vil sige nej til at der findes den type som du efterspørger. Min personlige erfaring i hvert fald.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger sblack (Inaktiv) - 13/11-2012 10:46 13/11-2012 10:46
rytkønen skrev :
Det er ikke lovpligtigt at tegne indbo forsikring. Det eneste som er lovpligtigt er husforsikring og bil ansvarsforsikring.
Det er meget forskelligt hvordan de forskellige selskaber dækker. Mange selskaber vil dog gerne vide når man har akvarie. Mht at bo til leje eller i andel. Så kan jeg forestille mig at det kan blive noget af en tvist hvis et akvarie af den størrelse sprænger læk uden at de er vidende om dets eksistens. jeg ville helt klart kontakte dem .
Jeg har ikke hørt om en specifik akvarieforsikring til små akvarier.

Gud ja det er jo fordi jeg har haft firma på min adr. derfor har den indbo blandt andet lovpligt... Sorry.... Det er jo længe siden.....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger KevinR - 21/11-2012 11:58 21/11-2012 11:58
#19 har man hund er vel hundeforsikring lovpligtig ?? og har man køretøj (knallert,bil,mc) er det vel også lovpligtigt at forsikre sig ???

Hus forsikring er vel kun lovpligtig hvis man har gæld i huset ?,Derudover er vel en brandforsikring næsten lovpligtig hvis man vil låne til et huskøb ?

Har man ingen gæld i hus/lejlighed eller anden fast ejendom er der ingen lovpligt på at have en forsikring

#20 udover det dækker forsikringen ikke glasskader d.v.s har man et akvarie på masser af liter og t.e.x frontglaset er smadret får man ikke udbetalt et beløb for glasset,men forsikringen dækker kun vandskaderne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 21/11-2012 12:03 21/11-2012 12:03
#24 Hul i akvariet, fristes jeg til at sige ;)

Det er vandskaderne, der er rigtigt dyre..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger KevinR - 21/11-2012 12:11 21/11-2012 12:11
#25 med en forsikring og en god selvrisiko er vandskaderne en mindre udgift,men at købe et nyt glas til et "stort" akvarie kan være dyrere ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 21/11-2012 13:42 21/11-2012 13:42
#26 ja, men uden forsikring er man fuckd ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 21/11-2012 17:05 21/11-2012 17:05
der er dog noget der hedder "glas og kumme" forsikring, men jeg tror desværre kun den dækker vinduer,toilet og håndvask, og ikke akvarier. *skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Administrator Sponsor ken kætbak - 21/11-2012 17:27 21/11-2012 17:27
Det er en jungle. Man kan ikke tegne en forsikring på sine briller feks. Du får kun erstattet smadrede briller i tilfælde af vold og ved trafik uheld. Jeg tror at man skal ringe til sit forsikrings selskab og være 100% sikker. Det er jo rigtigt at det kan blie lidt dyrt at erstatte et gennemblødt hus:-( jeg har personligt fået det tegnet ind i indbopolicen da jeg handlede pris med dem:-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 21/11-2012 19:36 21/11-2012 19:36
Hvis det...Rent hypotetisk...Er en en andens hund, der smadrer brillerne.. Eller akvariet, I "en hurtig fremadkommende bevægelse" - "efter at være kommet uanmeldt på besøg" , så SKAL den lovpligtige hundeforsikring dække.. (I det tilfælde er det jo så ikke ens egen forsikring...)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger PIB (Inaktiv) - 21/11-2012 19:55 21/11-2012 19:55
Indlægget er rettet 21/11-2012 20:00 21/11-2012 20:00 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Har haft forsikring ved danske forsikring som jeg dog vil anbefale at gå langt uden om og har nu ved gf og de accepterer begge 2 min 3150 liters,dog havde jeg ved danske forsikring også forsikring på selve fiskene i stil med den de bruger i offentlige akvarier og zoologiske haver men den slags tilbyder gf ikke,begge 2 dækker dog kun ved et uheld hvor vandet kommer hurtigt ud af den ene eller anden grund men ikke siveskader som sker over længere periode,dækning ved pludselig vandskader gælder alt hvad der tager skade undtagen dyrene og planter og det har jeg fået dem til at skrive i mine papirer.
Men du skal gøre opmærksom på at du har akvariet så de ved det og få det gerne ført i forsikrings papirene for forsikrings selskaber er fuldt ud på niveau med politikere til at sno sig uden om aftaler og lignende når/hvis man en dag vil have dem til at over holde hvad de har lovet.

Akvarier under 40-50 liter er dog undtaget og dækkes ikke af din forsikring så undgå de små nano akvarier.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Administrator Sponsor ken kætbak - 21/11-2012 20:40 21/11-2012 20:40
Det kan da egntlig godt være hvis wowy æder brillerne at det så dækkes?. Mine briller blæste af min knold midt ude på øresund.. Ærgeligt ærgeligt:-) prøv da at give din forsikrings agent et kald og lav en deal... Du kan garanteret få lavet et tillæg til din indbo. -billigt:-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger Thors (Inaktiv) - 22/11-2012 17:25 22/11-2012 17:25
# 31

jeg tror desværre at man kan ha dårlige oplevelser hos alle selskaber, lur mig om der ikke også er folk der har haft dårlige oplevelser med GF ???
Jeg havde en 720 liter, med spandpumpe , slangen røg af, og da den pumpede med ca. 600 liter i timen, gik der ca em time, og der var lige akurat nok vand til at fiskene kunne svømme der i.
Danske Forsikring kom, sammen med en tømrer og kikkede på det, det viste sig at vandet ret heldigt var løbet ind under fodpanellet og igennem gulvet ned i en rist i vaskekælderen. da vi stod og skulle sælge huset, forslog forsikringen at der med hus papirerne kom et notat med om at de ville dække skaderne , hvis der senere opstod råd.... Dette ville gælde i 20 år.... Jeg synes det var service....
Nu bor jeg på 2. sal, har stadigvæk en 720 liter, og de vil stadigvæk dække i ulykkestilfælde... Så dem bruger jeg......
Ps, ironisk nok, så dækker de IKKE akvarier , eller beholder UNDER 20 LITER, så brug ALTID en 25 liter spand når i vasker gulv..... ;O)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger mauri3000 (Inaktiv) - 22/11-2012 18:05 22/11-2012 18:05
Nå nu har jeg fulgt lidt med i denne debat fra side linien, og jeg syntes folk kommer med meget forskellige meninger. Så jeg spurgte min gamle far til råds. Han er uddannet jurist, og har indtil han gik på efterløn sidste år, siddet 20+ år i skadeansvars afdelingen i et af Danmarks største forsikringselskaber.
Jeg satte et tænkt eksempel op, hvor vi forestiller os at mit 1120l akvarie revner på første sal som det står.
Min inbosforsikring dækker alt hvad der bliver ødelagt i min lejlighed, da akvariet/beholderen er over 20l, han kunne ikke huske max liter antallet, men det var ihvertfald mere end 1120l. Han mente det var 3kubik meter/3000l.
Min underbos inbosforsikring, skal dække eventueller skader der sker i dennes lejlighed.
Husforsikringren, skal dække skaderne på huset, råd etc.
Forsikringen gælder også, hvis slangen til spandpumpen ryger af, da vandet stammer fra beholderen, og defekten stadig tilhøre denne.
Har underbo, eller ejendommen ikke forsikring, er det bare ærgeligt for dem, du kan ikke gøres ansvarlig, såfremt det er en pludselig opstået skade.
Pludseligt opstået skade, er kodeordet. Er det for eksempel sive skader, kan man ikke i et tænkt eksempel afgøre om det er din fejl, eller en fejl du ikke havde mulighed for at opdage. Og derfor kan der ikke sættes nogle direkte/absolutte regler op for dette.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger jacob_dastrup (Inaktiv) - 22/11-2012 18:58 22/11-2012 18:58
Jeg kan så lige tilføje at min forsikring også dækker fisk og alt andet levende i akvariet ;) da mit RedSeaMax 250 revnede og jeg havde 250 liter saltvand på gulvet og i kælderen, ja der dækkede de de to møbler som gik i stykker og de dækkede alle fisk, koraller og mine 35 kg. Levende sten. der var ialt for lige knap 10.000 kr. og jeg havde/har en selvrisiko på 1.500 kr. B)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 22/11-2012 19:08 22/11-2012 19:08
#34 fandme et godt svar! Som passer overens med hvad min forsikringsagent sagde...Tak for det :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger mauri3000 (Inaktiv) - 22/11-2012 20:09 22/11-2012 20:09
#36 Det var da så lidt :)
Jeg skal måske tilføje, at ved store skader, så vil forsikringsselskaberne som oftest kontrollere om du har lavet fejl, og de derved kan sende regningen tilbage til dig. Så det gælder stadig om at bruge hovedet når man stiller sit akvarie op.
Opstablede ølkasser, slanger som er sat sammen med gaffatape, osv. kan blive prøvet af som at du har handlet groft uagsomt. Det er svært for et forsikringsselskab at bevise at du bevidst har begået fejl. Men skal en bygning gennemgås for svampe skader og de står over for en regning på flere hundrede tusinde kroner, så gør de gerne forsøget. Så tænk jer om når i stiller jeres akvarier op. Forsikringer dækker uheld, ikke idioti.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger mauri3000 (Inaktiv) - 22/11-2012 20:09 22/11-2012 20:09
#36 Det var da så lidt :)
Jeg skal måske tilføje, at ved store skader, så vil forsikringsselskaberne som oftest kontrollere om du har lavet fejl, og de derved kan sende regningen tilbage til dig. Så det gælder stadig om at bruge hovedet når man stiller sit akvarie op.
Opstablede ølkasser, slanger som er sat sammen med gaffatape, osv. kan blive prøvet af som at du har handlet groft uagsomt. Det er svært for et forsikringsselskab at bevise at du bevidst har begået fejl. Men skal en bygning gennemgås for svampe skader og de står over for en regning på flere hundrede tusinde kroner, så gør de gerne forsøget. Så tænk jer om når i stiller jeres akvarier op. Forsikringer dækker uheld, ikke idioti.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger hjorten78 (Inaktiv) - 05/12-2013 00:53 05/12-2013 00:53
#12 har osse alka forsikring og snakkede med dem om akvarierne i min indbo dækker de op til et 500liters akvarie og alt over 500 ska jeg have en speciel. Forsikring på... :) så holder mine tanke under de 500 så må vi bare ikke håbe de revner alle sammen på samme tid griner :)

Annoncører
Annoncører