Hvorfor skal restauranter altid ha grimme akvarier...

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 2205

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger sira666 - 12/06-2013 21:41 12/06-2013 21:41
for nogle måneder siden var jeg inde og spise på kinesisk restaurant hvor jeg så det her akvarie: jeg syns at det er ret så grimt og vil bare lige høre jeres mening... det er ikke fordi der er noget galt med størrelsen eller indretning/kunstige planter... tænker mere på det faktum at akvariet er 3-4 gange så højt som det er bredt *uhh* også det at det var væggen til børnerummet men mest at jeg bare syns det ikke er kønt :D

mere tænker jeg på det akvarie jeg så idag hvor jeg var ude at spise på kinesisk for at fejre min fødselsdag imorgen(jeg fylder 18 *rødmer* )
og der så jeg så det her akvarie:
første video viser hvordan en malle kæmper for at få plads til at være på langs i akvariet og hvordan den nærmest må gi op... den ku næsten være der når den lå den ene vej men slet ikke den anden... så lidt synd ud...
anden video viser hvor overdrevent mange bobler der er i vandet... fiskene nappede også i overfladen når man ikke var ved selve akvariet...
første video er først venstre akvarie og anden video er først højre og senere begge... ikke samme akvarie selvom de ligner...

tænker også lidt på om nogen kan svare mig på hvilken malle det er i video 1?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger F Andersen (Inaktiv) - 12/06-2013 22:34 12/06-2013 22:34
Det er bare typisk i sådan restauranter. Vores lokale kineserrestaurant har et akvarium på omkring 500 liter med en velvoksen arowana, en halv snes grå bikir, nogle frontosaer hvilke trykker sig i hjørnet af frygt, en flagtail og 3-5 koikarper. Kan ikke huske om der var flere fisk. Ydermere er alt teknik og gyselig dekoration smidt tilfældigt ned i baljen. Se det kan man kalde et underligt akvarium.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Meng (Inaktiv) - 12/06-2013 22:41 12/06-2013 22:41
#1: Stakkels Gibbiceps - Den restaurant skulle have pålagt at have et stort skilt hængende med ordene: De dyr vi serverer, har et bedre liv end dem vi holder i live..."Spis' her - eller ta' me' hjem?"

Jeg vrider mig i vrede... ;( ;( ;( ;( ;(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger skuuny (Inaktiv) - 12/06-2013 22:50 12/06-2013 22:50
Sørgelige syn det er jo nok ikke gjort i ond mening men der er tydeligvis ikke nogen som har forstand på eller har sat sig ind i hvad det kræver at have akvarie og fisk kunne du overhovedet nyde din middag når du samtidig skulle se på al den elendighed? og så stort tillykke med om ca 1 time herfra :D hip hip hurra

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Villads (Inaktiv) - 12/06-2013 22:51 12/06-2013 22:51
De dyr vi serverer, har et bedre liv end dem vi holder i live... Det ville nok være løgn. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Meng (Inaktiv) - 13/06-2013 05:56 13/06-2013 05:56
#5: Jeg er sikker på at dén Gibbiceps der er i videoen, hellere ville være død end at tilbringe resten af sine dage i den lille opvaskebalje af et akvarie... ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger KevinR - 13/06-2013 07:18 13/06-2013 07:18
Ikke for at forsvare måden at holde den gibbiceps på hvilket er forkert.

Men er der nogen der har set måden vi holder høns på i DK,de har langt mindre plads end den gibbiceps og de bliver støttet hvergang folk ikke vælger varer der indeholder ØKO æg.
Så jeg ved ikke om dyr vi serverer har det bedre end vores kæle/hobby dyr ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger olex2285 (Inaktiv) - 13/06-2013 08:32 13/06-2013 08:32
Indlægget er rettet 13/06-2013 08:45 13/06-2013 08:45 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Ja stakkels høns de burde have mere plads ikke bare i dk men over hele eu . Husker for en del år siden hvor der var en hønsefarmer der måtte lukke ned pga ny lovgivning på området . Altså mere plads pr høne her i dk . Hvad skete der så nogle og hønsene blev kørt til Tyskland hvor der måtte være 6 pr bur i dk kun 5 . Se det var vist at gøre hønsene en bjørnetjeneste . Det er ikke altid man gør
Dyrene en tjeneste ved at være først til at indføre nye love , det er vigtigt med enighed landene i mellem ellers flytter man bare problemerne .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger hjorten78 (Inaktiv) - 13/06-2013 08:51 13/06-2013 08:51
Ja tillykke med dagen håber du får en god dag og ja er målløs med de akvarier synd for fiskene men ser man desværre tit i resturanter desværre.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger sira666 - 13/06-2013 09:33 13/06-2013 09:33
ja... og det er 2 akvarier med en malle i hver... værste er at det andet akvarie som jeg viser i anden video har en malle der er lidt større end den i første video...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger sira666 - 13/06-2013 09:37 13/06-2013 09:37
men vil det sige at mallen er sårn en her? Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/species/show/?ArtID=11173 for jeg sagde faktisk til selvskabet igår at mallen blev mindst 30 cm men at jeg faktisk mente det lignede en af dem der kan blive 50... *skeptisk*

der var også en der sagde da jeg fortalte lidt om det (selvom hun er ældre end mig) at "nei... det er dyreplageri... ei vi må tage den med hjem når de ikke kigger"

desvære sker den slags jo tit og der sker ting der er meget værre andre steder...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger sira666 - 13/06-2013 09:38 13/06-2013 09:38
#4 TAK! :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger lise_k (Inaktiv) - 13/06-2013 09:39 13/06-2013 09:39
jamen det kan da ikke være rigtigt at de ikke kan se at fisken en for stor *blink*

vi har også en restaureant her i vejle som har 2 kæmpe akv midt i det hele, der er elektronik godt gemt væk, men dekorationer ligger hulter til bulter, bunden er beskidt og koikarper, og slørhaler ser ud til at mistrives... det er ikke hyggeligt at spise ved siden af, addrr

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Fam.Fisk (Inaktiv) - 13/06-2013 19:30 13/06-2013 19:30
Du huskede vel at sige til personalet det ikke var optimalt? Det kunne jo være de ikke ved bedre, ejerne af restauranten, og derfor måske handler i god tro.

Og tillykke med fødselsdagen, :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Administrator Sponsor ken kætbak - 14/06-2013 05:59 14/06-2013 05:59
Det er nærmest en naturlov at der skal være møg akvarier på asiatiske resturanter. Jeg har sat store flotte og vildt fede kinesisk producerede akvarier op på 3 af vores lokale kinøjser resturanter. Alle steder med indkøbs sedler til fisk, men det ender ALTID med at der går noget forfærdeligt sammensat rod dagen efter., og med en mildest talt smagsløs indretning. Og at påpege det overfor den ejer der forleden end ikke kunne samle sgu nye akvarie? Det er mindst lige så håbløst. Jeg tror det skal tilskrives en anden kultur? Og tillykke med fødselsdagen :) mvh. Ken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger sira666 - 14/06-2013 11:01 14/06-2013 11:01
#14 man vil jo ikke være uhøflig...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger suneskytte (Inaktiv) - 14/06-2013 13:21 14/06-2013 13:21
Det med at holde dyr forkert kan desværre også tilskrives uvidende sælgere. Jeg har haft en peludiscus sinensis, blødskildpadde. De bliver ofte solgt i femkrone størrelse i en aquabox på 5-10 liter. Og den er da sød, lige indtil den er 60 cm over skjoldet og kan smadre et akvarie med de bare næver. Jeg har set tonsvis af dem til salg, bl.a. På køgemessen. De kan ikke holdes, de kræver 2000 liter vand og et sted at kravle op, hvem kan tilbyde det? Lige udover dyreparker, Jesperhus har haft dem sammen med dværgkaimaner og det så rigtig flot ud. Det er bare de færreste der har 50-100 m2 padde-anlæg derhjemme.

Visse arter burde at underlægges importforbud, for nogen sælger hvad som helst, og andre ved ikke bedre.

De store maller, specielt gibbeceps, bruges i stor stil af discusnørder, da de holder rent i baljen. Jeg synes måske bare det er lidt synd at lade dem sidde i hjørnet på en balje der ikke er større end dem selv og så bare aflive dem når de bliver for store. Generelt kan man sige at der igen er ganske få der har anlæg/baljer store nok til store maller, og hvorfor så importere dem i læssevis??? Jeg er glad for at rokker er store når de bliver født, og prisen er høj, ellers ville de sikkert opleve det samme.

Annoncører
Annoncører