Bugen i vejret i vandoverfladen. Sygdom?

Postet under : Akvariesiden.dk - Maller
Visninger : 1122

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 26/08-2013 08:31 26/08-2013 08:31
Indlægget er rettet 26/08-2013 08:35 26/08-2013 08:35 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Sorry, for min lidt kryptiske overskrift, men det var Kviller der sagde jeg skulle ;) :D :D :D

Jeg har en Gibbiceps, der opfører sig vildt underligt, og har gjort i et par uger nu. Det er lige som om, den ikke kan holde sig nede på bunden af akvariet.
Det er i "haleenden", den er gal.. Dvs, at det oftest er halen den har øverst.
Den kan finde på at ligge og sutte på undersiden af vandspejlet. -Det ser rigtigt underligt ud.
Den kan godt kæmpe sig ned på bunden, men der går ikke lang tid inden den i bogstaveligste forstand hænger med r*ven i vandskorpen.
-Der er ingen tegn på sygdom. Vandværdier og temperatur er som det skal være. Har to indvendige AMtoppumper der hver kører 2000l/t, den ene med luft slange på også. Cichlidesand i bunden, plastikplanter, rødder og nogle hammerslået...
Akvariet er på knapt tusind liter. Den deler balje med: alm ancistrus, plecostomus, pardalis, 3 oscars, 5 guldsømcichlider, og et par mysteriesnegle.
Hvad er der med den? Nogle gode bud?
-Den trives fint, æder, har afføring og er aktiv nok.
Fodrer med cichlidesticks, JBLmallepiller (både træfiber, alge og protein), levende foder (fisk), og div. insekter.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger skyrip (Inaktiv) - 26/08-2013 09:18 26/08-2013 09:18
Jeg har oplevet noget af det samme med mine l183
Hver dag lå der 2 nye i vandoverfaldene med buen op af
Jeg var så uheldig at de alle sammen døde inde jeg fandt ud af hvad der var galt

Det viste sig at det i mit tilfælde at det var hvide pletter ( strees, efter jeg sikkert havde rodet for meget i akvariet og for koldt vand skift

Men det viste sig ikke før at alle var døde desværre
Så jeg håber ikke at det er det i dit tilfælde :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 26/08-2013 09:22 26/08-2013 09:22
Der er ingen hvide pletter.. Ingenting.. -Den ser ikke engang ud som om den har det dårligt.. Den er heller ikke insunket eller noget... absolut intet.. -Jeg har lidt haft tænkt "luft i maven" .. Men .. -Det plejer altså ikke at vare så lang tid.. -Har prøvet om jeg kan få filmet dens underlige opførsel, men hver gang jeg prøver, sutter den sig enten fast på glasset, eller kæmper sig ned på bunden og ser helt normal ud... Dumme dyr!! *doh*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Udvikler Sponsor Kviller - 26/08-2013 11:55 26/08-2013 11:55

Annoncører
Annoncører