Stor Auktion i forbindelse med Køge Akvariemesse søndag d. 27 September

Postet under : Siden - Akvarieforeninger, messer og lign.
Visninger : 3528

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger michael jørgensen (Inaktiv) - 23/09-2013 11:49 23/09-2013 11:49
Indlægget er rettet 23/09-2013 12:06 23/09-2013 12:06 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Auktion

Stor Auktion i forbindelse med Køge Akvariemesse søndag d. 27 oktober

I forbindelse med Køge Akvariemesse 2013 har den nye Akvarieforening Aktive Akvarister Øresund valgt og hver med til og lave en stor Aktion hvor der må sælges Akvarier, Fisk, planter og udstyr

Køge Akvariemesse har åben fra 10-16

Men det er mulighed for og komme ind i den hall Aktionen er fra kl. 9 og indskrive sine effekter man skal dog betale indgang til selve messen her os. For når kl. er 10 bliver dørene slået op og man kan gå frit imellem hallerne.

Aktions program

Indskrivning 09-10.30

Aktion fra 11 til ca. 15

Her under er regler osv.

Ved spørgsmål til Køge Akvariemesse kontakt Michael info@akvariemesse.dk

Ved spørgsmål til Aktion kontakt ncmohr@privat.dk

Auktionsliste

Auktionsliste som afleveres sammen med de ting der skal sælges hentes på Eksternt link www.akvariemesse.dk eller kan sendes på mail ved kontakt info@akvariemesse.dk Denne liste skriver man hvad man har med så er det nemmer og lave indtastningen

Planter

Planter skal afleveres i gennemsigtige poser. Såfremt man ikke kan se planten ordentligt vil den blive afvist. Der må ikke være vand i poserne.

Fisk

Alle poser skal være runde i bunden eller have påsat tape således der ikke er steder hvor fiskene kan sidde fast.

Hellere for store poser end for små.

Kom ikke for mange eller for store fisk i hver pose

Sørg for der er nok vand og luft i poserne

Hver pose markeres med indhold, antal, om muligt kønsfordeling, samt indleverings nr.

Der modtages ikke fisk der er krydset mellem uafhængige arter, gen manipuleret og kunstigt farvede

Begrænsninger

Der henstilles til deltagerne om ikke at medbringe mere end max ´40 effekter pr. husstand.

Og max 3 effekter af sammen slags/art pr. husstand

Såfremt der medbringes flere end 40 effekter, vil disse blive lagt til side, og man må påregne at disse ikke kommer på auktion, med mindre at tiden tillader det.

Udstyr er købt som beset der ydes ingen garanti, dog må der ikke sælges udstyr som man ved er defekt.

Indkøbte effekter med henblik på videresalg modtages ikke på auktionen (både fisk, planter, udstyr og andet.)

Afvisning

Der vil være kontrol ved indleveringen.

Dvs. der kan kræves ompakning eller hel afvisning, hvis det skønnes, at ovenstående regler ikke opfyldes

Det er muligt at købe poser til ompakning af fisk på stedet. Disse koster 2 kroner stykket.

Tips !!!

Fisk pakkes bedst med 1/3 vand og 2/3 luft. Er du i tvivl om posen er for lille – så brug en større

Planter skal være i lufttætte plastposer. Hver pose skal mærkes med indhold, både art og antal.

Ingen teknik der er defekt må sættes på auktion. Alt teknik skal mærkes med sælger nr. tlf. og navn

Bøger og blade skal være ”fuld-sidet”, samt mærket med sælger nr.

Sælgere

Kun salg fra private, og hobby opdrættere

Ikke moms registrerede avlere

Ikke forretningsfolk

Arrangøren

Sørger for ordentlig opbevaring af fisk og planter. Dvs. flamingo underlag eller lign. varmeisolerende underlag, hvor fiskene står i poser på borde. Sælger kan vælge at lade sine effekter forblive i flamingokasser, efter indlevering og behørig mærkning.

Forsvarlig opbevaring fra køb til hjemtransport, påhviler køber. Medtag evt. flamingokasser/aviser og bæreposer.

Generelt

Alt skal være forsvarligt pakket ind.

Der er ingen garanti på fisk og andre effekter, dog skal sælger mærke elektrisk udstyr med navn og tlf. nr. Du skal selv tage kontakt til sælger, hvis effekten er defekt, dette gøres inden 3 dage. Du skal dog vide, at der må ikke indleveres defekte effekter. Øvrigt udstyr, fisk og planter kan jo ses inden auktionen går i gang, så du vurderer selv standen af dette.

Skriv kun med vandfast tusch på poser

Sælger er ansvarlig for egne auktionseffekter

Hvis der ønskes en mindstepris, skal det stå på effekten

Vigtigt der trækkes 15% fra salgsprisen i auktionsgebyr. Dette går til de klubber der står for arrangementet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger nordbakken (Inaktiv) - 23/09-2013 12:31 23/09-2013 12:31
Ikke for at nedgøre dit rigtig flotte projekt ( var skide godt sidste år ) men er det så en god idé at have auktion når der kun er en dag i år?
Det jeg tænker på er at rigtig mange nok bruger tiden på at være til auktion i stedet for at besøge de forskellige stande samt at priserne nok også automatisk er laver på div. fisk og planter på auktionen i forhold til standende?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger sira666 - 23/09-2013 13:26 23/09-2013 13:26
#2 jeg tænker at der nok kommer mange og at det nok er godt at man kan være i 2 rum :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger michael jørgensen (Inaktiv) - 23/09-2013 14:05 23/09-2013 14:05
Hej Allan.

Forstår godt din tanke gang. Har selv haft den men er kommet der til jeg kun tror det er en fordel. Nu kender jeg mange af de der pljer og komme til aktion og ikke dem der plejer og købe noget på stande og omvendt.

Og jeg tror ikke det er de sammen fisk og planter der er på aktion samt messen. Natuligvis er der genganger.

Men jeg tror det bliver rigtig godt og når de har sukses med det i Tyskland får vi nok også i Danmark :) Der var mange der brokket sig sidste år der ingen aktion var på Sjælland i efterår og i år har der heller ikke været nogen i forår så jeg tror det bliver rigtig godt

Med Venlig Hilsen

Michael

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger ssm2k (Inaktiv) - 23/09-2013 18:25 23/09-2013 18:25
Ja jeg glæder mig til at deltage i akvarie messe for første gang.

Og jeg skal da både til det ene og det andet.

Mon ikke der bliver tid til det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger RS2600 (Inaktiv) - 24/09-2013 22:56 24/09-2013 22:56
En god hjælp til dem som vil nå det hele, kunne være og sælge auktions numrene i nummer rækkefølge, så kan man følge lidt med i hvor langt numrene er kommet, evt hænge en skærm i messehallen der viser auktions nummeret der er under hammeren i øjeblikket.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Sølz - 25/09-2013 15:45 25/09-2013 15:45
Hej Michael,

Dette her ligner en lidt uovervejet planlægning, da vi med garanti er rigtig mange, der naturligt gerne vil deltage i både auktion og se div. stande i akvariemessen.
Da det er umuligt at være 2 steder på samme tid, så bliver det da et dårligt resultat for både auktionen og messen.
Ønsker man at byde på et auktionsnummer, så skal man jo holde sig til hele tiden i auktionslokalet. Varer det så længe før, det man vil byde på, bliver råbt op, så når man altså ikke hele messen. :(
Og omvendt, så når man ikke at være til auktion, hvis man har behov for at besøge div. stande på akvariemessen. :(

Ideen med en auktion sammen med akvariemessen kan da være ganske udmærket for mange af os, men det havde været helt fint - og langt mere relevant - hvis auktionen blev holdt f.eks. kl. 12 - 15.

Det er da en "Ommer" :) ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger michael jørgensen (Inaktiv) - 25/09-2013 16:14 25/09-2013 16:14
Hej Benny

Det er da dejligt du kan hver så ærlig og ved så meget om vores arbejde. :)

Nu er Aktionen fra kl. 11-15 ca. ca. plus en halv times pause.

Akutioen er faktisk lavet på opfordring af aquarister der har skrevet og kontaktet mig pga. af der ikke har været en aktion på på Sjælland i år :) derfor har jeg lejet hallen ved siden til aktion. Jeg har som sådan ikke noget med aktionen og gøre men jeg ved de skal have 2 projekter fordi de vil bruge den ene til og vise hvad der er på aktion hele tiden. Jeg kan prøve og snakke med Nils Chrestian om vi kan sætte den ind i messe hallen så kan man hele tiden følge med.

Jeg tror nu ikke det gir nogen problemer for min erfaring er det ikke er de helt sammen folk der kommer til bege ting og dem der gøre ved hvad de går eftter på messen osv.

Men må da tag køge messen op til overvejlse næste år nu når det er en Ommar *rødmer* også må vi se om os bag køgemessen gider bruge alt den tid på det når det nu er uovervejet planlægning.

Vi har faktisk planlagt det med man kan indskrive fra kl 9 altså en time inden messen åbner så man kan komme ind i messe hallen når den åbner kl. 10 :) også til aktion kl. 11 også er der en halv times pause 12.30 men det hele kommer os an på hvor mange nummer der er.

Vi ønsker alle en god aften

Med Venlig Hilsen

Michael Jørgensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Superbruger jacob - 25/09-2013 16:38 25/09-2013 16:38
Glæder mig til Køgemessen, og er helt sikker på at det nok skal blive en succes :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger grebo (Inaktiv) - 25/09-2013 18:00 25/09-2013 18:00
Hej Michael og Niels..

Super godt initiativ fra jer begge

Det eneste problem med arrangementet den 27. okt. er, som jeg ser det, at vi er mange som gerne vil se både alle de spændende stande og samtidig følge med på auktionen. Begge arrangementer kunne måske sagtens stå alene, måske næste år...

jeg har et løsningsforslag:
Indskrivning kl. 9.00 - 10.30, når indskrivningen er lukket udarbejdes en auktionsliste (ligesom killi-messen i søndags), denne liste kan vi besøgende så købe for f.eks. 10 kr. og den kan hænges op diverse steder. På denne måde kan vi alle følge med i både auktionen og besøge stande også.

Om selve auktionen så skal begynde kl. 11-12 el. 13.00, kan I garanteret bedst selv vurdere.

Jeg glæder mig i hvert fald til begge dele. :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger michael jørgensen (Inaktiv) - 25/09-2013 18:12 25/09-2013 18:12
Hej Bo

Næste år blir aktion for sig selv som jeg ikke har fingerne med i :-)
Jeg gav dem bare et sted i år samt reklame

Jeg snakker lige med nils Christian om
Den liste :-) meget god ide

Men tror ikke det blir et problem der plejer og hver 150-200 besøgene til en aktion
Og sidste gang vi havet en endags messe havet vi 1000 besøgne :-)

Men vi gøre alt for alle er tilfredse :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger nc - 25/09-2013 19:26 25/09-2013 19:26
Hejsa

Jeg ved ikke om jeg kan nå at implementere en liste. Jeg skal nok prøve men her kommer til at være væsentligt mere end 200 numre og alene det at udskrive lister tager tid. Grunden til at vi stopper indskrivningen 10.30 er for at nå dem der er kommet indtil 10.30. Erfaringen viser at det tager cirka 15-20 minutter at klare efterslæbet hvis vi ikke lukker nye numre ind. Så er der der 10 minutter til at lave sedler, flytter grejet så vi er klar til auktion samt at udskrive sedlerne. det bliver lige knap og nap. Jeg grubler lige over en metode. At jeg derudover skal på knoklearbejde i londen fra den 29. september til den 10 oktober hjælpe sku heller ikke lige frem :)
Jeg vil gøre hvad jeg kan, men lover ikke mere end det :)

Med Venlig Hilsen

NC

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger michael jørgensen (Inaktiv) - 25/09-2013 22:14 25/09-2013 22:14
Hej Igen
Så har Nils Christian og jeg snakket sammen.
Vi laver en liste hvor nummerne kommer til og stå i den række følge de kommer op. Listen er færdig lidt inden Aktion start der vil blive arbejdet hårdt for og printe den ud. Man kan købe den for 10kr. ligesom til kili show pengene går naturligvis til foreningen samt der vil blive hængt nogen op på døren ind til aktions hallen
I den hall Aktioen er står en projekter hvor det nummer der er op Aktion bliver vist så man kan hele tiden lige stikke hovedet ind.
Hver opmærksom på Aktion starter kl. 11 og pause ca. 12.30 også forventes den slut 14.30-15 så det vil sige der er 2.5-3 timer hvor man kan gå rundt på messen hvor der ikke er aktion.
Vi håber dette er til og finde ud af ?
Og håber det bliver en sucses. Trods lidt rod
Mange Hilsen
Michael

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Sølz - 26/09-2013 19:20 26/09-2013 19:20
Hej Michael,

Dejligt at se denne positive respons på nogle af vores "hjertesuk". :D :D :D
Det lyder som en brugbar løsning - det med skærmen og numrene gør jo, at man i princippet kan være begge steder på een gang. Altså gå rundt på messen og så samtidig se, om man skal skynde sig ind og byde på det/de numre, man er interesseret i.
Fin løsning ;) :D

Annoncører
Annoncører