Ang. Annoncer

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 3549

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger KevinR - 12/10-2013 17:48 12/10-2013 17:48
Er det ok at man selv byder på en auktion når man har oprettet en sådan ?

Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/market/show/?ID=100876

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger stausholm (Inaktiv) - 12/10-2013 18:10 12/10-2013 18:10
jeg synes det er helt ok... når folk byder under en 1/3 af hvad manden ønsker, må han jo sætte en mindste pris og i det her tilfælde er den 750 kr ;)

at byde under 1/3 er at skambyde og uacceptablet i mine øjne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Mr.Frog (Inaktiv) - 12/10-2013 18:11 12/10-2013 18:11
Indlægget er rettet 24/01-2014 23:36 24/01-2014 23:36 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Fordi vedkommende sælger mener prisen skal ligge deromkring, så folk ikke behøves byde i et prisleje sælger ikke vil acceptere alligevel.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger kalaila (Inaktiv) - 12/10-2013 18:12 12/10-2013 18:12
Jeg tror, at det er annonce-starters måde at tinge om prisen på.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Antares (Inaktiv) - 12/10-2013 18:12 12/10-2013 18:12
Hmmm... Det virker lift underligt jo, meeen da vedkommende har sat en pris på 1000kr. Fra start, og en anden har budt 300...
Kommer ham der har oprettet annoncen med et bud på 750kr. Og det er jo forkert, men det kan jo os være sælgers måde at fortælle han minimum vil ha' 750 for det...
Prisen burde jo nok bare være rettet fra 1000 til 750kr. Men om det andet er forkert ved jeg nu ikke...
Synes der er værre/mere irriterende ting ang. Annoncerne...
F.eks. folk der sætter fisk til salg, men ikke reagerer uanset hvordan man forsøger at kontakte dem, eller annoncer uden pris eller prisforslag, og når man så endelig får fat i sælger må man erfare ar han/hun åbenbart mener fisken (eller andet) er lavet af guld og vil have butikspriser (eller mere) for tingene...
Det har i hvert tilfælde gjort jeg ikke benytter det så meget længere... Men om nogen af delene er noget der kan laves om på, tror jeg nu ikke...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Mr.Frog (Inaktiv) - 12/10-2013 18:18 12/10-2013 18:18
Nææ, for så kan man jo ikke se, at sælger allerede har afslået i prisen ;)

I mine øjne er det den eneste rigtige måde, at køre annoncen på.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Thors (Inaktiv) - 12/10-2013 19:33 12/10-2013 19:33
# 2

Beklager, men var ikke klar over der var en uskreven regel om en mindste pris på et bud.
Som jeg ser det, så køre det lige efter bogen, manden sætter det til salg for 1.000 kr, og beder om bud, jeg byder så 300 kr. ( Var nok godt klar over at jeg ikke fik det til DEN pris ) Sælgeren "byder" selv 750 kr, og siger dermed det er hans mindste pris. Det er i mine øje helt ok, og en fin måde at gøre det på.
Så hvad er problemet Allan ???

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Administrator Sponsor ken kætbak - 12/10-2013 19:38 12/10-2013 19:38
Tænker også at det er okay. Det er vel bare at prutte om prisen.. Selv om det måske er et bud i den lidt offensive ende;-)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Antares (Inaktiv) - 12/10-2013 19:43 12/10-2013 19:43
Mr.Frog skrev :
Nææ, for så kan man jo ikke se, at sælger allerede har afslået i prisen ;)

I mine øjne er det den eneste rigtige måde, at køre annoncen på.

Så kunne man jo skrive"før pris 1000kr. Nu kun 750kr.", mener at ha' set det før et enkelt sted eller to ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Thors (Inaktiv) - 12/10-2013 19:57 12/10-2013 19:57
Lige netop, og vel også det som "budmaskinen" skal bruges til ??? Nu er der jo ikke en "slutdato" på denne budrunde, og derfor kan den jo i princippet køre i flere uger. Jeg har som sådan ikke brug for denne reol, men kunne jeg få den for næsten ingen penge ville jeg gerne købe den. Sælger siger "nej tak" via hans eget bud. Så er der vel i virkeligheden ingen problem :O)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
AG17 (Slettet) - 12/10-2013 20:34 12/10-2013 20:34
Det mest provokerende er, at sætte fisk/planter til salg uden en pris og med opfordring til at byde.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger stausholm (Inaktiv) - 12/10-2013 21:00 12/10-2013 21:00
Antares skrev :

Så kunne man jo skrive"før pris 1000kr. Nu kun 750kr.", mener at ha' set det før et enkelt sted eller to ;)
manden skriver ikke "ny pris".. ved ny pris kan man stadig byde lavere.. her vil manden have mindst 750kr.

Thors skrev :
Så hvad er problemet Allan ???
det ved du godt ;( så spar mig for dine spørsgmål

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger KevinR - 12/10-2013 22:17 12/10-2013 22:17
Jeg ville gerne have købt den reol,og havde haft mulighed for at afhente den imorgon da jeg alligevel skal til Aarhus og senere afhente noget lystfiskergrej og nogle fisk i kerteminde men mit bud jeg havde tænkt var 50-100 kr under ejers eget bud,da det i princip kun er akvarier og porsa.

Syntes selv det er forkert at byde på sine egne ting når man beder om at folk skal byde på det,så kunne ejer have et mindste bud.

På lystfiskerforum hvor jeg handler meget ville et sådant bud på eget salg have endt i ballade af brugere,men så ved man at man skal undgå annoncer på denne side med funktionen Byd.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger daltiny (Inaktiv) - 12/10-2013 22:57 12/10-2013 22:57
enig med kevinR :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger kalaila (Inaktiv) - 12/10-2013 23:54 12/10-2013 23:54
Jeg kan altså heller ikke se, hvad problemet er. Det kan allerhøjest skabe forvirring, om de 750kr. er sælgers endelige mindstepris, eller om han prutter om prisen og måske vil gå længere ned. Det er da surt, hvis en handel ikke bliver til noget på grund af det, men det betyder ikke, at det er forkert.

Er man oprigtigt interesseret, så kan man vel tage kontakt og få tingene på det rene.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Mr.Frog (Inaktiv) - 13/10-2013 00:22 13/10-2013 00:22
:D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Hugo - 13/10-2013 00:55 13/10-2013 00:55
Det kan da være lige meget, der er jo ikke noget som forpligter sælger til at aceptere nogen af de bud som fremkommer...................... Men enhver kan jo se at det er spild af tid at byde mindre end sælger selv byder.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger KevinR - 14/10-2013 11:35 14/10-2013 11:35
#17 Hugo nu kan man jo ikke byde mindre end sælger eller en anden byder

#15 Det er prøvet utallige gange at tage kontakt med sælgere på denne side og sjovt nok har de altid et bud der højere end det man tilbyder.
Et par dage eller et par uger efter får man det tilbudt til det man i første omgang ville betale for det,eller det er til salg til annoncen udløber for at igen blive annonceret til en lavere pris.

Forstår ikke hvor det svære er at skrive at man ønsker 750 kr eller et andet beløb som mindste pris når man nu opretter en annonce med budfunktion.

#6 Du kan da ikke være seriøs når du siger det er den eneste rigtige måde at køre en annonce/auktion med budfunktion at selv byde på den ??? *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger oOFutteOo (Inaktiv) - 14/10-2013 15:16 14/10-2013 15:16
Hej jeg har ikke nogle aktier i denne debat, men jeg har et forslag til hvordan man kan gøre det, det kommer fra et andet site hvor man handlede dele til computere.
Man skrev 2 forskellige priser når man udbød noget.
Første pris var HBO (højeste bud over) altså hvad der var ens mindste pris.
Den anden pris var STP (slå til pris) altså en pris man kunne sætte hvor man straks solgte til den der byder prisen, fordelen for køber er her at han ikke skal vente på at bud runde bliver afsluttet eller tiden udløber, for sælger er det jo den pris han er tilfreds med at få ved en hurtig handel.
Det virkede rigtig godt og det er jo ikke givet at man skal sætte en STP hvis man forventer at det er noget folk vil byde op eller hvis man ikke kender prisen i for tingen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Mr.Frog (Inaktiv) - 14/10-2013 18:11 14/10-2013 18:11
Indlægget er rettet 14/10-2013 18:13 14/10-2013 18:13 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Selvfølgelig kan annoncen være anderledes udformet, men den fungerer fint som den skal.

Du kan jo taste et bud ind eller lade være :)
Hvor svært kan det diskuteres :D
Bliver man ikke enige om prisen, så undlader man vel og handle :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Hugo - 14/10-2013 18:15 14/10-2013 18:15
Indlægget er rettet 14/10-2013 18:16 14/10-2013 18:16 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#18 Netop den annonce som er på tale her, har slæger skrevet 1000kr i teksten, og så kan man sige : Hvorfor er det så svært at byde noget i den retning, eller lade være med at byde.
Jeg kan godt forstå at sælger selv laver et bud, så er man nemlig fri for at tjekke op på bud som betragtes som latterlige, ............. under 1/3del af det forventede, er spild af tid.

Det eneste der engtlig er galt, er nok at nogen tror de kan købe sagerne, hvis ingen byder over.
Det ville nemlig være tilfældet ved en auktion, og her er der tale om en mulighed for at byde, ...... ikke en auktion

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Superbruger Michael A (Inaktiv) - 14/10-2013 19:16 14/10-2013 19:16
Jeg undrer mig også over folk smider totalt lave bud i forhold til udbuds pris - kan ikke lade være med at tænke på om de også siger til slagteren at de kun vil give 30kr for den bøf der ligger i montren og koster 100kr, eller til bilforhandleren at de kun vil give 30.000kr for den bil der koster 100.000kr ........!?

Det står selvfølgelig alle frit for at byde men nogle gange støder det andre folk (Allan og jeg selv Inc.), det er i mine øjne ret respektløst i forhold til andres penge og ting. Hvorfor skal andre sende så mange penge med deres ting ned i jeres lommer?

Jeg så forleden en der " forærede" Golden ocellatus væk for 25kr/stk eller 200kr/10 stk. og minsandten om ikke der var en der skrev om der kunne laves en skarp pris på 20 stk. *doh*
Prisen på sådan en fyr i butik ligger vel omkring 80kr/stk. - synes efterhånden at priserne på yngel er presset så langt ned at folk dårligt får deres foder omkostninger dækket, det ender med at der ikke bliver mange arter til salg med tiden.
Det virker som om at nogle prutter priser bare for hyggens skyld - jeg har selv flere gange oplevet at når så man har skrevet 56 beskeder frem og tilbage netop med sådan en person og de har fået prisen helt latterligt langt ned - ja så vil de sgu ligepludselig ikke købe alligevel.

Så herfra en opfordring til at tænke lidt over hvor træls det kan være for sælger, og om at behandle sælger med samme respekt som i behandler slagteren.
Og desuden lade være med at spilde andres til hvis man fra starten alligevel godt ved at man ikke vil handle.

Thors, dette indlæg er ikke et angreb på dig og dit bud - men på den (i mine øjne) lidt kedelige tendens i brugt markedet herinde velvidende at det er et frit land vi lever i.
Håber ikke du tager det personligt.

Mvh. Michael.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger Jan H (Inaktiv) - 14/10-2013 19:50 14/10-2013 19:50
#22 det er så rigtigt skrevet, kan kun gi dig ret :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger KevinR - 14/10-2013 20:27 14/10-2013 20:27
#22 Nu havde jeg aldrig tænkt mig at skambyde på den reol men ville gerne have givet 650-700 kr for den evt mere hvis porsaen var i god stand ,hvilket jeg syntes var fair når der kun er tale om reol og akvarier og intet andet med ,der er altså også nogen der sælger ting der tror det er det rene guld (jeg tænker ikke på denne annonce med reolen)

#18 Jeg har jo heller ikke handlet med personen,undrer mig bare over om det er ok at byde på sin egen vare.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger KevinR - 14/10-2013 20:33 14/10-2013 20:33
#22 Det er de færreste der avler fisk der får deres foderomkostninger betalt,ønsker man det har man nok valgt forkert hobby hvis man ønsker at tjene på sit opdræt

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Superbruger Michael A (Inaktiv) - 14/10-2013 20:48 14/10-2013 20:48
Jeps nogle pris sætter for højt..
En ting er ikke at tjene på sit yngel - en anden er at sende penge med ynglet, så forsvinder motivationen for de fleste med tiden....

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Superbruger Michael A (Inaktiv) - 14/10-2013 21:31 14/10-2013 21:31
Hvis jeg bruger feks. 20kr i foder penge på at fodre en unge op og sælger fisken for 20kr (mod forventning når det er herinde naturligvis), så tjener jeg ikke på fisken!! - faktisk forærer jeg den væk, og hvis man dertil ligger udgifter til strøm og vand, ja så er man jo faktisk så flink at sende penge med fiskene, som man har brugt 6-12 mdr. på at fodre op og måske har fodret 3 gange dagligt. Det er vi mange der har gjort herinde mange gange.
Det har jeg ikke det store problem med hvis det er til venner, men der er vel heller ingen af jer der går hen til en tilfældig person på gaden og siger "her er en ti'er" hvilket ville være det samme.
Det undrer mig at der tit er en holdning i retning af at det helst skal gøre ondt på sælger for man gider handle - det er egentlig det jeg anfægter.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger Thors (Inaktiv) - 15/10-2013 00:20 15/10-2013 00:20
# 22

Jeg skal prøve ikke og tage det personligt ;)
Selv om det måske kommer til at lyde sådan.

Nu bruger du selv slagteren, og jeg har nu aldrig været nede ved ham for at købe et par bøffer, og så havde han skrevet et skilt hvor på der står kom med et bud ! Så jeg synes ikke det er det samme.
I min verden er der stor forskel på at komme med et skambud på en alm. annonce, og så på en annonce med budskilt. !
Ved en hus handle kommer man også tit med et bud langt uden udbudspris. Der er folk da sjovt nok stolte af og ha fået huset 200 - 300.000 kr billigere , ikke ?

Men som jeg også skrev i # 10, så er det ikke fordi jeg som sådan har vildt meget brug for denne reol, men hvis sælger bare skulle af med den for "enhver" pris, så ville jeg købe den, og få glæde af den på et senere tidspunkt.
Og nu skal køber OG sælger nu engang være enig før der er en handle !!!
Jeg ved ikke om i kan sige jer fri for glæden over et godt køb. Det lykkes så ikke her, og det er helt i orden fra min side.

Og så vil jeg da lige sige at jeg netop har købt et akvarie til udbudsprisen, netop fordi jeg synes den var fair, og der IKKE var noget budskilt på annoncen.

Noget helt andet er , at jeg synes der SKAL oplyses en mindste pris og en slutdato for budrunden !!!

Håber ikke og støde flere ;)
- Karsten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger Mr.Frog (Inaktiv) - 15/10-2013 00:50 15/10-2013 00:50
Folk bestemmer vel selv hvor længe de vil forsøge, at finde en køber ?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger mikkel_k (Inaktiv) - 15/10-2013 07:50 15/10-2013 07:50
#28 den med hus handel: ja der tale om store pris foreskelle men det også større beløber man byder jo ikke 300.000 for et hus der står til 1.000.000 så man da sikker på det aldrig bliver til en handel

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger viggo0 (Inaktiv) - 15/10-2013 11:18 15/10-2013 11:18
Indlægget er rettet 15/10-2013 11:20 15/10-2013 11:20 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#22: hvis du giver 200 for at fodre 10 ocellatus op. Så kan det være, at du skal droppe Noma til levering af dit hovedfoder...

Jeg køber ikke noget hvis jeg synes det er for dyrt. Jeg havde heller ikke givet 200 for 10 ocellatus. Jeg havde måske givet et bud på 20 for 300 eller noget i den dur. Men det synes jeg også kun kan være et reelt bud for sælger, han kommer af med 20 fisk, og kan selv vælge hvilke. Det er jo lige omvendt i dyrehandlen, hvor jeg:

- Kan vælge ud hvad jeg skal hjem med = jeg bestemmer (nogle gange) kønsfordeling og den overordnede stand af fiskene.

- Jeg kan komme tilbage og brokke mig hvis der senere er nogle problemer med dem.

- Derudover er der nogle dyrehandlere (eller, egentligt kender jeg kun til mit arbejde) som har en 24-timers garanti på fiskene. Hvis de dør indenfor 24 timer, kan de leveres tilbage og butikken skal kvittere med nogle tilsvarende.

Det kan jeg ikke hos en privat sælger.

Brugte fisk er brugte fisk. Jeg er klar over, at mange fisk er i bedre kvalitet brugt. Men det er altså vidt forskeligt alt efter hvem du køber fra (og hvilke fisk det er).

Angående salg af udstyr, så synes jeg godt forummets bud mulighed burde laves om til en aktion. Man skriver bare en HBO (højeste bud over) istedet og indfører en dato. Det giver ingen menning, at sætte bud i system på den måde uden en HBO og en dato for afvikling af budrunden. Så kan man jo ligeså godt skrive det i en email. Det andet forvirrer efter min menning bare folk, det her er faktisk det eneste sted jeg har set sådan et system, og jeg var ret forvirret første gang jeg så det ... :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger Micmic79 (Inaktiv) - 15/10-2013 21:29 15/10-2013 21:29
Giv du give mig en god grund til hvorfor man ikke skulle spørge om at få dem lidt billigere hvis man køber flere???? Håber ikke du brugt rigtig meget hjerneaktivitet på dit indlæg:-)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Superbruger Michael A (Inaktiv) - 15/10-2013 21:53 15/10-2013 21:53
Fordi hvis man kan købe noget her i markedet til 25% af butikspris, så er der I MINE ØJNE ingen grund til at presse folk yderligere... det er skambud sådan som jeg ser det.

Resten af dit indlæg vil jeg undlade at kommentere, det siger vist mere om dig end om mig, jeg ytrer blot min mening og prøver at gå efter bolden og ikke manden, det ville klæde dig at gøre det samme.

Men byd lige så tosset i lyster, lad os da træde folk helt ned i sølet så det til sidst ender med at de skal tigge om at få afsat deres fisk.

For at hjælpe dem der ikke har forstået hvad det er jeg anfægter, så lad mig skære det ud i pap det er SKAMBUD - og hvis man ikke føler noget problem omkring totalt lave bud, så kan man jo bare byde som man lyster, jeg ytrer blot min mening - er da ked af hvis der er nogen der ikke kan lide eller tåle den, men det er stadig min mening.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
AG17 (Slettet) - 15/10-2013 22:13 15/10-2013 22:13
#34 Hørt! Jeg sælger mine fisk for halv pris i forhold til butikkerne. Hvis folk så ikke vil købe dem, kan de f.u.c.k.e af! Griner

Så forærer jeg bare/sælger fiskene billigt til butikkerne, hvor folk så igen kan købe mine fisk til FULD pris! Ha ha.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger Micmic79 (Inaktiv) - 15/10-2013 22:19 15/10-2013 22:19
Hvis det havde været et skambud, så havde han nok ikke gået med til det. Din mening skal du skam have lov til at have, men hvis du trækker mig med ind i et indlæg, så må du også forvente at hører for det. Burde ikke være svært at forstå

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger viggo0 (Inaktiv) - 15/10-2013 22:28 15/10-2013 22:28
#34+35: hvis i nu kigger i mit indlæg, kan i jo også se at man ikke får det samme som man får i butikkerne når man køber fisk brugt. Det er derfor to forskelige varer man køber. Så en forskelig pris er vel ikke så underlig? Hvorfor skal jeg fx. give 1/4 af butiksprisen for 10 fisk, der potentielt kun har 1 år tilbage, at løbe på imod de fisk jeg kan købe i butikken som jeg ved har min. 5-7 år i sig endnu?

Bliver fiskene solgt til prisen, kan jeg ikke se noget forkert i, at byde lidt under hvad sælger vil have. Det er klart, at sælger kan blive skuffet over skambud. Men så tror jeg bare ikke man skal sælge ting brugt. For det er altså helt normalt i min verden, at byde lidt under hvad sælger har sat varen til. Budet kan altid afvises.

Jeg har både solgt og købt en del brugt efterhånden, og jeg sætter selv pris på bud. Også selvom jeg ikke indvilliger med det samme. Det er rigtigt rart, at have det i baghånden.

Men jeg tror ikke ovenstående diskussion falder helt ind under hvad tråden oprindeligt var tiltænkt. Så jeg vil lade dette være mit formodentligt sidste indlæg omkring brugt handel med fisk.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger mikkel_k (Inaktiv) - 15/10-2013 23:14 15/10-2013 23:14
#37 hvorfor er du mere sikker på fiskens alder i butikken? flere af de fisk der sælges i dyrehandlen er jo lige netop "brugte fisk" som du kalder dem som folk har indleveret når de er trætte af dem, du har heller ingen garanti for fiskens alder i butikken da leverandøren ikke ligefrem skriver alder på fisken og hvorfra har du alderen på fisken hvis vi fks taler vildt fangede?

så alt i alt har du nok støre chance for at kende fiskens alder hos en privat som i mange tilfælde kan give dig en præsis dato på hvornår fisken er klækket, født eller spyttet :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger SØK (Inaktiv) - 15/10-2013 23:19 15/10-2013 23:19
#32 og 33

Bliver fisken billigere at fodre op fordi du køber 20 eller 50 af gangen ? Næppe.

Det er en ren underskuds forretning at opdrætte fisk så længe priserne er så lave som de er.

Jeg har hørt fra flere at de får bedre service og garanti fra private end den lokale fiske-puscher. Dog med undtagelse fra få velkendte forretninger der sælger fisk for at gøre folk glade og som har sat sig ind i det de sælger.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
AG17 (Slettet) - 15/10-2013 23:24 15/10-2013 23:24
#37 Der er mange private, der leverer overskudsfisk til butikker. Så fortæl mig lige hvordan mine 200 ancistrus unger (solgt over to omgange) kan leve 1 år, hvis jeg sælger dem hjemmefra, mod 5-7 år hvis jeg køber dem i butikken, der har overtaget dem? Griner. Du er da for skæg med skæg på. Det må da være hokus pokus? Så har butikkerne opfundet livsforlængende behandling af fisk? :D

Hvorfor skulle en fisk købt i butik dog leve længere end en fisk købt privat alt andet lige? Den er måske pumpet med medicin? Det var da uetisk, at pumpe raske dyr med medicin! Puhadada!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
AG17 (Slettet) - 15/10-2013 23:28 15/10-2013 23:28
Indlægget er rettet 15/10-2013 23:30 15/10-2013 23:30 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#37 Aahh Viggo0 du arbejder jo i Petworld? Er du lobbyist? :D Eller sælger i ikke brugte dyr?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Bruger brib - 16/10-2013 11:40 16/10-2013 11:40
Indlægget er rettet 16/10-2013 14:08 16/10-2013 14:08 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Brugte fisk ? He he . Ja det kan man vel godt kalde alle fisk uden undtagelse.

Hvis en fisk flyttes fra en vandpyt til en anden , så er den pludselig en Second Hand Fish :)

Annonceforslag :

Lettere brugte fisk sælges : Ung-guppyer 3 mdr. gamle , har tilhørt en ældre svagtseende dame som pga. sit dårlige syn næsten ikke har kigget på dem .

Sælges helt ubrugte fisk , har aldrig været pakket ud : Læs evt. under æg fra Killifisk

Sælges Guppyhunner , garanteret jomfruer ( de har ikke været i kontakt med en han de sidste 2 år )

Sælges : Lettere brugt Ancistrus han , som maks. har ruget 3 kuld unger ud. ( Rugegarantibevis medfølger )

Sælges VF Malawi-cichlider ( De er opdrættet i en vandtønde og blev yderst vilde da de skulle fanges ind )

Tilbage til det seriøse. Drop dog de annoncer der ikke passer jer. Der er ingen som har glæde af at brokke sig over at man ikke kan skambyde som det passer ind i ens kram.

Når jeg af og til annoncerer har jeg altid en pris på mine annoncer. Den der med bud giver kun ballade. At man så kan forhandle priserne ned er en helt anden sag .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Bruger viggo0 (Inaktiv) - 16/10-2013 11:59 16/10-2013 11:59
Indlægget er rettet 16/10-2013 12:01 16/10-2013 12:01 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg føler mig lige nødsaget til, at besvare et par indlæg.

#38: vildtfangede er jo noget helt andet. Jeg er sikker, da forhandlere får gamle unger hjem. Sådan er det bare, det kan ikke betale sig for opdrætterne, at lade fiskene gå indtil de er helt voksne og kønsmodne. Det er simpelthen dårlig forretning. Så medmindre du går rundt i en bitte dyrehandel der har haft de samme fisk i 3 år. Ja, så kan du faktisk være ret sikker på, at det er nogle relativt unge individer du køber dig. Som sagt så er VF'ere noget helt andet, og her skal man selvfølgeligt altid tage sine forbehold. Men også her synes jeg det er lettere, at finde fornuftige individer når man bare lige kan vælge ud fra en større flok (det kan man selvfølgeligt ikke altid, men jeg synes stadig det er værd, at tage med da det helt sikkert sker oftere i en butik end privat).

Man kan godt kende de fisk som folk har indleveret fra andre i en dyrehandel det er ret let. På mit arbejde har vi nok indleverede fisk i omkring 5 ud af knap 100 akvarier. Så mange er der vidst heller ikke så ;)

Jeg er slet ikke enig i din antagelse. Mange sælger fisk brugt som har en del år på bagen. Og det er altså ikke altid, at sælger kan huske hvilken fisk der er hvilken. Som fx. ved salg af en flok blandede sneglehuslegere, som antaget tidligere :)

#39: og hvorfor skal det være en overskudsforretning, at opdrætte fisk privat? Det svarer til, at argumentere for, at det skal være en overskudsforretning, at lave lidt sort blikkenslagerarbejde. Der er altså folk der lever af, at opdrætte fisk i store anlæg og derefter sælge dem videre. Hvorfor skal man kunne konkurrere med dem på hobbyplan? Hvad er tankegangen?

#40: dit indlæg giver ingen menning. Hvis du skriver noget voksent kan det være jeg svarer :)

#41: jeg har aldrig prøvet, at skjule at jeg arbejder i en butik, det står bla. i indlæg #32 og på min profil. Jeg er ikke lobbyist, jeg ser bare lidt mere realistisk på debatten, og så har jeg et reelt kendskab til standen af de fisk man modtager i butikkerne. Og det er vidst der folk i denne debat de falder på halen, for langt de fleste fisk er jo i god stand.

Igen vil jeg opfordre, til at lade tråden omhandle det den først var tiltænkt. Hvis nogen har noget de føler de skal skrive til, mig så fyr for guds skyld en pm afsted og lad trådstarter have hans tråd i fred. Mange tak.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Bruger stausholm (Inaktiv) - 16/10-2013 12:41 16/10-2013 12:41
viggo0 skrev :
Der er altså folk der lever af, at opdrætte fisk i store anlæg og derefter sælge dem videre. Hvorfor skal man kunne konkurrere med dem på hobbyplan? Hvad er tankegangen?

og når forretninger kun importer tjekkerfisk, som mange gange enten er underernærede eller kryds, er vi jo nød til avle selv.. disse fisk er mange gange sundere end det der kan købes i butikker..
en butik i nærheden af hvor jeg bor er halvdelen af akvarierne konstant under medicinering.. fedt, der handler jeg da fisk..
selvfølgelig er der da ingen der forære fisk væk. det er fint at bytte..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger viggo0 (Inaktiv) - 16/10-2013 12:47 16/10-2013 12:47
#44: tja, når vi får fiskene er de som regel i god stand (også dem fra tjekkiet :) ) så hvis du oplever dem som underernærede, så vil jeg våge den påstand, at det er butikken der er noget ihvejen med. Derudover så findes der jo også danske opdrættere som fx. Credo.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
AG17 (Slettet) - 16/10-2013 12:55 16/10-2013 12:55
#44 Nemlig. Havde jeg vidst for år tilbage, at man kunne sælge ancistrus yngel for fx 10kr på nettet, så havde jeg selvfølgelig gjort det i stedet for måske 3kr pr. stk. i en butik.

Jeg vil til hver en tid hellere købe og sælge fisk privat. Hvorfor? Det er billigere at købe, og chancen for at kvaliteten er bedre er større.

Så hvis butikkerne ikke bruger medicin til deres fisk, så må de jo komme på banen og afkræfte dette.

Hvorfor pumper svinebonden sine svin med penicillin? Money talks.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Bruger stausholm (Inaktiv) - 16/10-2013 13:03 16/10-2013 13:03
viggo0 skrev :
#44: tja, når vi får fiskene er de som regel i god stand (også dem fra tjekkiet :) ) så hvis du oplever dem som underernærede, så vil jeg våge den påstand, at det er butikken der er noget ihvejen med. Derudover så findes der jo også danske opdrættere som fx. Credo.
med din bopæl, kunne jeg forestille mig, at det er i din butik der forgår :D :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Bruger viggo0 (Inaktiv) - 16/10-2013 13:05 16/10-2013 13:05
#46: medmindre du har noget indgående kendskab til hvorfor man bruger medicin og hvad antibiotika (pencillin?) egentligt gør ved svin i det danske landbrug (og herunder hvorfor det er en dårlig idé, at bruge for meget af det). Så synes jeg det er en meget dårlig analogi at bruge. Den hænger iøvrigt heller ikke sammen med emnet i denne tråd og er faktisk ret ubrugelig i denne sammenhæng. Og ja, jeg har faktisk et lille kendskab til konsekvenserne ved overmedicinering i lanbrug og medicinering i dyrebutikker. Helt ærligt, så må folk lige tænke sig lidt om før de skriver. Der er en grund til, at jeg lige nu florerer inde på denne tråd og det er, at jeg faktisk har en smule viden indenfor området. Og så er jeg efterhånden træt af folk der ikke kan komme forlige sig med, at jeg arbejder i en butik. Slap nu af og læs hvad jeg skriver istedet. Forhold jer til det, og hvis det ikke giver menning, så spørg ind til det eller søg for faen lidt på emnet og læs noget fra nogle troværdige kilder.

God onsdag! B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger viggo0 (Inaktiv) - 16/10-2013 13:09 16/10-2013 13:09
#47: kan du uddybe? Jeg tror ikke helt jeg forstår indlægget. Er det fordi du snakker om min arbejdsplads (Pertworld Viby), fordi så er det jo en decideret løgn du fyrer af (faktisk to) ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Bruger viggo0 (Inaktiv) - 16/10-2013 13:10 16/10-2013 13:10
#47: for, at besvare mit indlæg, kan du evt. sende mig en pm, da jeg ved siden her ikke er særligt tolerant omkring negativ omtale af forhandlere.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Bruger stausholm (Inaktiv) - 16/10-2013 13:12 16/10-2013 13:12
viggo0 skrev :
#47: kan du uddybe? Jeg tror ikke helt jeg forstår indlægget. Er det fordi du snakker om min arbejdsplads (Pertworld Viby), fordi så er det jo en decideret løgn du fyrer af (faktisk to) ;)
jeg kan ikke nævne butik her, da det er imod reglerne :P

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #52
Bruger SØK (Inaktiv) - 16/10-2013 17:59 16/10-2013 17:59

Tankegangen er ganske simpel.. Jeg kan ikke se hvorfor en opdrætter skal kyle 100.- eller 200.- ud af egen lomme for at du kan købe fisk billigt.

Tænker de fleste opdrættere gør det for hyggens og egen fornøjelse skyld, men det betyder vel ikke at det skal koste dem penge.

De fleste opdrættere er nok tilfreds med hvis det bare løber rundt rent økonomisk, men det gør det langt fra kan jeg fortælle.

Og lad være med at fortælle mig at en blikkenslager ligger en lørdag og knokler for en vildt fremmed uden der er penge i det, det er da noget af det mest tåbelige jeg har hørt længe.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #53
Bruger viggo0 (Inaktiv) - 16/10-2013 18:25 16/10-2013 18:25
#52: jeg forstår måske ikke dit indlæg. Men jeg siger, at der er forskel på hvad du køber i en butik og hvad du køber privat. At der er folk der vælger, at opdrætte i store mængder for vidersalg uden, at betale nogle former for skatter eller afgifter og bagefter brokker sig over, at folk ikke vil købe deres fisk er vel ikke mit problem. Hvis man kan sælge fisken til det man vil er det jo helt fint. Men jeg kan ikke forstå, at man hidser sig op over at nogen byder meget mindre for fiskene, end hvis de køber dem i en butik. Som jeg har fastslået tidligere er det jo ikke de samme varer.

Hvorfor må noget ikke koste en penge hvis man gør det for hyggens og egen fornøjelses skyld? - for så tror jeg da, at jeg skal sælge min mc, og mit akvarie ryger da vist med i samme omgang. Altså det er fint, at folk skal kunne afsætte deres yngel (hvad skulle de ellers gøre med det?), men der er selvfølgelig en grund til, at man ikke lige bliver millionær på den konto. Og det er hvad jeg har opridset i indlæg #32.

Hvis noget løber rundt rent økonomisk er der pr. definition heller ikke overskud. Jeg forstår stadig ikke hvorfor du mener, at det absolut skal kunne løbe rundt eller være en overskudsforretning. Det er vel en hobby. En hobby koster jo penge. Ellers er det et arbejde, og så foreslår jeg at man indregistrerer sit overskud til skat og ellers går igang :D

Analogien omkring en blikkenslager bruger jeg for, at sætte lighedstegn imellem privat salg af fisk og sort arbejde. Jeg er ikke tilhænger af sort arbejde, og hvis man forventer et overskud af sit opdræt uden at indberette det. Ja så kalder man det altså sort arbejde.

Hvis folk gerne vil tjene lidt på sidelinjen med opdræt af fisk kunne jeg ikke være mere ligeglad. Men hvis folk ovenikøbet skal brokke sig over, at man har den frækhed, at byde på deres varer. Som de hverken har betalt skatter eller afgifter for at producere. Ja så tror jeg bare skoene er blevet et nummer for små.

Husk nu, at folk der byder (også selvom det er lavt), kun har en god handel for øje. Ta' det dog med et smil og lad vær' med at blive fornærmet. Jeg køber kun sjældent fisk brugt, da jeg synes prisnivauet er for højt. Jeg bliver da heller ikke sur over, at folk sælger deres ting lidt dyrere end hvad jeg vil give for dem. Så køber jeg dem bare ikke der.

Fortsat god aften!

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #54
Bruger stausholm (Inaktiv) - 16/10-2013 18:36 16/10-2013 18:36
viggo0 skrev :
hvis man forventer et overskud af sit opdræt uden at indberette det. Ja så kalder man det altså sort arbejde.
det var da noget af det tåbligste jeg har hør.. hvor gammel er du lige ??

der er da ingen herinde der spytter så mange fisk ud, så det giver et overskud, som bare ligner en indtægt..
man må til hver en tid sælge sit opdræt, uden at det har interesse for skat.. jeg tror du og den butik du arbejder i har ondt i r.... over privatsalg..

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #55
Bruger SØK (Inaktiv) - 16/10-2013 18:44 16/10-2013 18:44
Indlægget er rettet 16/10-2013 19:08 16/10-2013 19:08 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Sjovt som du ikke forstår folks indlæg når de går en smule imod dine principper og tankegang.

Ja, der er forskel på de fisk man køber privat og dem man køber i forretninger, og mange gange er kvaliteten bedre hos de private.

Det er mig uforstående at du mener at opdrætter skal kyle penge i røven af de fisk de sælger bare fordi det er deres hobby.

Men det kan da være du kan henvise mig til en blikkenslager der gider knokle en lørdag for mig, han skal kun skal give mig 500.- for at hjælpe mig en lørdag, han kan få det til 750.- hvis han kommer både lørdag og søndag..

Og der er vist ganske klare regler for hvornår man skal betale skat og moms af overskud af salg, og så længe udgifterne er højere end indtægterne så er der ikke meget at betale moms eller skat af.

Og det var så mit sidste ord i tråden her.

God aften.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #56
Bruger SØK (Inaktiv) - 16/10-2013 18:45 16/10-2013 18:45
# 54

Hørt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #57
Bruger Hugo - 16/10-2013 18:47 16/10-2013 18:47
Man skal have en omsætning på over 50.000 for overhovedet at kunne oprette et momsnr.
Så mon ikke det går an med noget malawi yngel eller 2 kuld gupser *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #58
Bruger viggo0 (Inaktiv) - 16/10-2013 19:16 16/10-2013 19:16
Indlægget er rettet 16/10-2013 19:18 16/10-2013 19:18 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#54: tjaa, når jeg læser på skat står der bare at man skal inberette et overskud, det må jo være efter evt. udgifter er trukket fra. Der står intet om overskudets størrelse: Eksternt link http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1645658
Jeg er helt enig i, at der nok ikke er nogen herinde der 'spytter så mange fisk ud, så det giver et overskud, som bare ligner en indtægt'. Det er jo netop også min pointe :) Jeg kan ikke se, at min alder har noget med denne debat at gøre.

#55: angående hoveddelen af dit indlæg, så tror jeg du har misforstået mig. Angående din sidste sætning, så er det jo netop min pointe. For hvis man forventede et reelt overskud, burde man da også være forberedt på at betale skat af det ? Er det så ikke fint, at det bare er en hobby? Og ja, hobbyer koster penge. Sådan er det bare.

#57: Skal man da være momsregistreret for, at betale skat af sin indkomst? Det er ny viden for mig :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #59
Bruger stausholm (Inaktiv) - 16/10-2013 19:31 16/10-2013 19:31
hvis man skal betale skat af et overskud, ja så må man jo osse kunne trække et underskud fra !!! så skal vi sku ha mange penge tilbage gutter :P :P :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #60
Bruger Martin´s mormor (Inaktiv) - 16/10-2013 20:16 16/10-2013 20:16
Nej, det kan man så ikke, da dette anses for hobbybetonet :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #62
Bruger Hugo - 16/10-2013 20:43 16/10-2013 20:43
Låst efter opretters ønske

Tråden er låst Tråden er låst og kan ikke besvares
Annoncører
Annoncører