Akvariebord har fået fugt

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1170

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Nicklas_L (Inaktiv) - 18/11-2013 11:24 18/11-2013 11:24
Hej..

Jeg har lagt mærke til at siderne på mit akvariebord er begyndt at "svulme" op. kun ude i venstreside, og en lille smule bagpå, hvor der er "plast" kanter.

Burde jeg være nervøs? Og hvad kan jeg gøre..

Det er akvarie fra Akvastabil (DecorCube) 250Liter.

VH nicklas

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger passatb5 (Inaktiv) - 18/11-2013 13:22 18/11-2013 13:22
Vi må gå ud fra at det ikke er dig selv der pøser vand på bordet og så må det jo være utæt. Så er der vel kun 2 mulighedder tilbage 1.Tøm akvariet og få det fuget om 2, Køb et nyt akvarie.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Nicklas_L (Inaktiv) - 18/11-2013 13:31 18/11-2013 13:31
Ville jeg ikke kunne se / mærke hvis det var utæt? :)

Muligheden kunne også være at jeg under et vandskifte er kommet til at have rindene vand løbende ned af akvariet og så videre ned på bordet uden at få tørret det af..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Fish-from-næver (Inaktiv) - 18/11-2013 13:36 18/11-2013 13:36
Lige præcist i sådan en situation hvor den står direkte på et træ bord vil jeg til hver en tid anbefale en voks dug. Det har jeg selv gjort med mit ny opsatte 325 liters akvarie. Og det ser rigtig godt ud, og lægger en god lyddæmper for filteret :) Uanset om det tæt eller utæt ville det aldrig gå ud over de ting under.

Mvh. Marck

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Nicklas_L (Inaktiv) - 18/11-2013 13:44 18/11-2013 13:44
Ja det skulle jeg nok have tænkt på noget før ;o)

Håber sgu ikke at det er utæt, da jeg ikke lige pt har andet akvarie at smide mine fisk over i indtil det bliver fuget om. Og så er jeg iøvrigt heller ikke hjemme hele ugen :-P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger kalaila (Inaktiv) - 18/11-2013 14:39 18/11-2013 14:39
Det er nemt at spilde lidt vand, når man skifter det eller på anden vis roder i akvariet; det har vi nok alle prøvet. ;) Vil du tjekke for utætheder, så pres køkkenrulle ind langs kanten og tjek om et døgns tid (bliver det vådt med det samme, *kan* det være rester af vand fra sidste vandskift, så tør det op først).

Nogen oplever også, at kondensvand samle sig i toppen/armaturet og drypper ned langs glasset, så det er en anden mulighed.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger passatb5 (Inaktiv) - 18/11-2013 14:59 18/11-2013 14:59
Nicklas_L skrev :
Ville jeg ikke kunne se / mærke hvis det var utæt? :)

Muligheden kunne også være at jeg under et vandskifte er kommet til at have rindene vand løbende ned af akvariet og så videre ned på bordet uden at få tørret det af..

Ja, det er en mulighed, men ret svært for os andre at vurdere om du har spildt vand under vandskifte.

Annoncører
Annoncører