Fodring af cichlider

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 601

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Djvalentine (Inaktiv) - 24/12-2013 10:09 24/12-2013 10:09
Hej folkens

Ved godt der sikkert er mange der har spurgt ind til dette emne, men prøver alligevel..

Jeg har fået malawier for første gang i de 6 år jeg har haft akvarie, er dog kommet i tvivl om hvor meget disse fisk skal fodres og hvor tit...

Jeg fodre primært med flage fodder uden animalsk fedt og 1-2 gange om ugen med frosne røde myggelarver.

Grunden til min bekymring er at den mængde jeg fodre med, bliver spist inden for 15 sek, når vi snakker flagefodder altså, så kunne frygte at alle fisk ikke får nok at spise..

Jeg har haft mine cichlider i 4 døgn og vil gerne godt fra start, håber på jeres gode indlæg

Det skal siges der er 20 malawier og 5 maller i baljen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger basse338 - 31/12-2013 04:04 31/12-2013 04:04
Hej jeg har dog ikke malawier men omkring 60 zebra cichlider og en del andre men jeg fodre sådan så maden er væk i løbet af 3 min også holder jeg en fastedag engang om ugen skal siges jeg bruger flagefoder kraftfoder og Røde myggelaver men myggelaverne får de kun 2-3 gange om ugen.

Håber det hjælp dig lidt på vej :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Djvalentine (Inaktiv) - 05/01-2014 16:32 05/01-2014 16:32
Dejligt med lidt svar dog har jeg læst at man skal fodre malawier mindre portioner men flere gange om dagen..
så tror jeg dossere en smule op så det er væk inden for 20-25 sek og fortsætter med mygge larver 2-3 gange om ugen.

Annoncører
Annoncører