Pulpican kingsizei.!!!!!

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Mbuna
Visninger : 860

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger gallus (Inaktiv) - 06/08-2014 00:38 06/08-2014 00:38
Efter en næbbede og kæk kommentar fra en af sidens bruger, på en af mine annoncer, dukkede der lige et tvivls spørgsmål op.. Og da jeg desværre kom til at slette indlægget fra den ualmindelige kvikke kommentator. Tager jeg den lige op her.. :)

Kært barn har mange navne.. Eller noget.

Men flg navne på nettet dækker den samme fisk..

Metriaclima Pulpican kingsizei
Cynotilapia Pulpican kingsizei
Pseudotropheus Pulpican kingsizei

Og kan læse mig frem til at den tidligere gik under pseudotropheus Pulpican.. Men det korrekte navn idag, vil jeg være super taknemmelig hvis jeg kunne få afklaret her.
Måske jeg bare skulle anskaffe mig en Kanariefugl..

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Shortey (Inaktiv) - 06/08-2014 09:45 06/08-2014 09:45
cynotilapia pulpican Kingsizei

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger malawicarsten - 06/08-2014 13:14 06/08-2014 13:14
Altså fra en ende af....

Pseudotropheus kingsizei / Pseudotropheus sp. "kingsizei" er handelsnavne fra dengang det var en ubeskrevet art.

Nu er den så blevet videnskabeligt beskrevet af Tawil tilbage i 2002

Det korrekte navn er så Cynotilapia pulpican

Umiddelbart ser det ud til at følgende er roden rundt i navnene:
Metriaclima Pulpican kingsizei
Cynotilapia Pulpican kingsizei
Pseudotropheus Pulpican kingsizei

Du kan jo selv se at artsnavnet er blandet med handelsnavnet.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger gallus (Inaktiv) - 06/08-2014 15:45 06/08-2014 15:45
#3 tusind tak.. Og ja.. Det er totalt roden rundt i navnene, men fisken var at google på nettet under samtlige navne.
Men tak for der er styr på det nu.. :) så kan Ken også hovere lidt over det.. He he..

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger malawicarsten - 06/08-2014 16:36 06/08-2014 16:36
Lad dog barnet :D :D :D :D :D

Annoncører
Annoncører