Guppy - finneråd eller angrebet?

Postet under : Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper
Visninger : 675

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Sandradahl (Inaktiv) - 31/08-2014 18:04 31/08-2014 18:04
Fredag aften så jeg min hun guppy ligge nede på bunden og kom ikke op da jeg fodrede de andre fisk. Hendes hale var helt vildt flosset, og rygfinnen var væk... Hun lå halvt på siden og gemte sig under en sten... Jeg tog hende op i fødekassen for at hun kunne 'få fred' fra de andre fisk, fordi jeg først troede at hun måske var blevet gammel og svag og derfor var blevet angrebet af de andre fisk. Hun spiste en lille smule igår, og prøvede at svømme op til kanten, og hun svømmede kun lodret... Og hun lå meget halvt på siden. I dag lå hun på ryggen og jeg tænkte at hun var død, men da jeg så skulle tage hende op 'livede' hun op, så jeg valgte at aflive hende.
Efter at have læst lidt rundt herinde tænker jeg at hun måske ikke alligevel er blevet angrebet af de andre, men simpelthen måske har haft finneråd? :|

Hvad tænker i det har været?

Jeg har 128L . 3 guppyer, 3 dalmatiner mollyer, 2 røde platyer, 2 maller og 1 kampfisk.
Det har kørt i lidt over en måned.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Sandradahl (Inaktiv) - 31/08-2014 18:47 31/08-2014 18:47
En anden ting jeg glemte at skrive er at hendes afføring var hvid.... Det skal lige siges at hun var frisk og normal om torsdagen .. *skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger gubby 9 - 31/08-2014 18:58 31/08-2014 18:58
sikkert kampfisken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Sandradahl (Inaktiv) - 31/08-2014 20:37 31/08-2014 20:37
Det tænkte jeg også til at starte med, men kampfisken virker på ingen måde agressiv overfor mine andre fisk. Det eneste han gør hvis de kommer for tæt på er at vende sig om efter dem..... *blink*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Sølz - 01/09-2014 13:44 01/09-2014 13:44
Lyder som en helt typisk kampfiskehandling. LÆs evt. artsbeskriveslen om kampfisk/bette splendens ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Sandradahl (Inaktiv) - 01/09-2014 14:11 01/09-2014 14:11
Læser altid om fisken på nettet inden og efter jeg har anskaffet mig den. Min mors kæreste har arbejdet med fisk i mange år så han ved heldigvis også en masse. Men det er nu rart at høre andres meninger også.

Inde under artsbeskrivelsen står der sjovt nok at den er fredelig overfor andre fisk.... hmm? Hvordan kan det så være en typisk handling for en kampfisk? Især når den ikke virker som en med aggressiv personlighed..

Annoncører
Annoncører