Vedr. genopfyldning/ombytning af Co2 flaske..

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 957

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger kezorn (Inaktiv) - 03/11-2014 17:10 03/11-2014 17:10
Hej,

Er forholdsvis ny indenfor CO2-området mht akvarier, og jeg står og skal snart til at have genopfyldt/ombyttet min CO2 flaske - men jeg kom så til at tænke på, at jeg synes at have hørt at man skal gå efter en bestemt slags CO2? F.eks. skulle der være "kommercielt CO2", "mad CO2" og så "medicinsk-godkendt CO2". (På engelsk commercial-grade CO2, food-grade CO2 og medicinal-grade CO2)

Jeg mener at have hørt at man til akvarier skal gå efter det der hedder "mad CO2" da "kommercielt CO2" kan være så 'beskidt' at det ikke er godt for hverken planter eller fisk.

Grunden til at jeg kommer til at tænke på det, er at jeg har fundet en liste over steder på sjælland hvor jeg kan få ombyttet eller genopfyldt en flaske - men det eneste sted i nærheden af mig (åbenbart), hedder "Electroma ApS Svejesmaskiner" hvilket får mig til at overveje om det så er "kommercielt CO2" eller "mad CO2" - hælder mest til at det nok er førstnævnte.

Så - er der hold i det med de forskellige slags CO2, og i så fald at der er, hvor på sjælland kan jeg så få ombyttet/genopfyldt en flaske med "mad CO2"?

Mvh Mads.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Jobbe (Inaktiv) - 03/11-2014 20:25 03/11-2014 20:25
Jeg bruger gamle co2 brandslukker uden problemer

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger USB_akvariegødning - 03/11-2014 23:13 03/11-2014 23:13
Nogen sværger til det ene og andre til det andet...
personligt har jeg brugt industri co2'en gennem mange år uden problemer.
Du kan finde en del byttesteder af co2 her Eksternt link http://www.akvariegoedning.dk/index.php/forum/-Co2-og-G%C3%B8dnin...

Strandmøllen har alle typer af co2 såvidt jeg er orienteret...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger AnneH (Inaktiv) - 04/11-2014 06:38 04/11-2014 06:38
Opfyldning hos Linde Brandmateriel i Roskilde koster 120 kr uanset flaskestørrelse. Hav lige penge med og kør om på bagsiden af bygningen. :)

Annoncører
Annoncører