"aggressive" guppyer

Postet under : Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper
Visninger : 1423

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Pisch - 24/11-2014 21:01 24/11-2014 21:01
Hej.

Jeg har et 180 liters med en malle, 4 mollyer, 3 scalarer (små), 8 neonfisk og 5 guppyer (hanner).
De 2 af guppyerne er begyndt at jagte de andre guppyer, og en gang imellem de andre fisk, hvis de kommer i vejen. I går fik de slået en af de andre guppyer ihjel. Det mærkelige er, at de også laver parringsdans foran deres nye "offer", som så får nogle hug. Det er også en han. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre? Jeg har jo læst at det er nogle fredelige fisk, men de 2 her skaber en masse uro i akvariet. Jeg fik at vide hos forhandleren, at det ikke var et problem med hanner alene sammen.
Nogle gode råd?

Mvh. Pia

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Administrator heidi48 (Inaktiv) - 25/11-2014 07:10 25/11-2014 07:10
Det lyder da som om, du har fået nogen hidsige eksemplarer af guppyer.
Der er bare nogen gupser, der er sådan, der er 2 muligheder enten skal det bolles eller bankes, hvis det altså ikke kan spises :D
Hvordan er beplantningen i dit akvarie?
Hvis de har lidt tætte planter at gemme sig i, får de jo ikke øje på hinanden hele tiden.
Du kan fjerne de to ballade magere eller også skal du prøve med en flok hunner, så de får andet at tænke på.
Jeg har mange akvarier med guppyer og jeg må indrømme, at jeg afliver aggressive fisk, jeg vil ikke have de gener ført videre.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Zeigermann (Inaktiv) - 25/11-2014 07:38 25/11-2014 07:38
Nu har jeg ikke det store kendskab til guppy'er, ej heller om de kan være "agressive"'
men jeg ved, at det molly'er være meget ofte, især over for småfisk, hvis de vil yngle.

Derfor blot lige dette spørgsmål:
Er du helt sikker på, at det er guppy'er, der slår hinanden ihjel ??

Jeg vil dog mene, at du godt kan have ret, når du kun har hanner; og skulle det være rigtigt nok,
så må du vel anskaffe nogle hunner, så der kan blive fred i flokken igen.
Hvorfor vil du kun have hanner ?? ... Vil du ikke have yngel ??

Jeg ville bytte de to 'problembørn' med nogle hunner, gerne 4 stk til de 2 andre hanner,
og er det fordi du egentlig ikke gider yngel, så vil dine Scalarer jo nok tage nogle af ungerne,
så det kan jo holde bestanden lidt nede ... ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Pisch - 25/11-2014 07:48 25/11-2014 07:48
Der er planter og en del gemmesteder, men det virker som om de helst alle vil være sammen i flokken *rødmer*

Grunden til kun hanner var at jeg ikke ville stå med en masse guppyunger jeg ikke har plads til til sidst.

Jeg er kun 90 % sikker på, at det er de 2 guppyer, der slog den anden ihjel, men jeg har ikke set mollyerne jagte nogle af de andre fisk.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger susan (Inaktiv) - 25/11-2014 09:49 25/11-2014 09:49
#3 neon fisk er være de æder alt der er mindre end dem selv samtidig med de kan komme over alt og vis det er har jeg et over fyldt 46l akvarie det gubbyer det hele, jeg over vejer at købe neon fisk så de kan holde besatanden nede

Annoncører
Annoncører