Killi - opstart af akvarie og dekoration

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 711

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Administrator heidi48 (Inaktiv) - 01/02-2015 00:09 01/02-2015 00:09
Indlægget er rettet 01/02-2015 00:10 01/02-2015 00:10 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Første indlæg slettet på grund af manglende ophavsret til billeder, tekst fra tråden overfør i ny tråd.

Bruger TEB - I dag kl. 22:21
Jeg har tænkt mig at købe et Killi par som evt skal gå i denne vase fra Ikea, og jeg havde tænkt mig at lave det som et åbent regnskovs akvarie, hvor man kan vande planterne men ikke skader fiskene. Nogle forslag til hvordan jeg gør ?

Bruger westermann - I dag kl. 22:33
Mit forslag er, at du dropper projektet.
Det er dyreplageri.

Bruger TEB - I dag kl. 22:55
Nu er vasen 45 cm høj og ganske bred, så det er jo ligesom et 20-30 liters akvarie som de kan leve i

Bruger Ukendtnavn - I dag kl. 22:58
Artsbeskrivelserne siger vidst mindst 40 liter.
Du kan bruge vasen som pissepotte om natten?

Bruger KasperK/Lolland - I dag kl. 23:12
Hvad er vasens dia ved bunden? 7-8 cm?
Kan vist kun bruges til lidt rejer eller endnu bedre en masse Toms Guldkarameller!

Bruger daltiny - I dag kl. 23:16
hej prøv nu at holde det gode tone :) :)
#1 killi er helt sikkert en spændende fisk men både du og fisken ville blive meget gladere for et "rigtig"
akvarie få fat i et 54L gerne større så er du godt igang
min søn har 6 killier gående i et 300L det er han rigtig glad for :P :P
husk du vælger fisken den vælger ikke dig :)
held og lykke med dit killi projekt
DBH bjarne :P (y)

Bruger TEB - I dag kl. 23:27
Jeg har fået af vide i neonfiskene at disse oprindeligt lever i små vand huller dette kan ses på youtube!!!!! Så at folk bliver pissed fordi jeg spørger, og skriver idiotiske ting må stå for egen regning. Nu er det kun et par jeg skal have, og har desværre ikke alverdens plads i lejlighed. Vasen er super fed og tror godt man kunne lave noget fedt og tror også fiskene ville være fede i det. Man ku også bruge et 30 liters akvarie.
Tak for svar Bjarne

Bruger AnneH - I dag kl. 23:43
Selv om man ikke har meget plads, tror jeg - i tråd med #6 - at et mere traditionelt akvarium (meget gerne et 54L) vil være et bedre valg, simpelthen fordi...
- der er meget mere svømmeplads (selv om man i naturen kan klare sig med ganske lidt, vil man nok foretrække så meget plads, man kan få)
- overfladen er større, da akvariet ikke er højt og smalt. Det giver en bedre iltning.
- i øvrigt giver det også bedre plads til at skjule teknikken, hvis du sætter nogle planter/ anden dekoration derned.
- med lidt mere vand end i en vase vil det være lettere at holde balance i vandet. Jo mindre vand, man har, jo lettere kan det hele tilte.

TEB, du er velkommen til at sætte et link på til vasen fra Ikea, du må bare ikke kopiere billedet direkte ind på siden.
:) Heidi

Annoncører
Annoncører