Guppy i 54l akvarie?

Postet under : Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper
Visninger : 1202

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Administrator heidi48 (Inaktiv) - 08/02-2015 12:03 08/02-2015 12:03
Oprindelig tråd slettet, ny tråd startet på grund af forkert placering samt brug af billeder uden ophavsret af heidi48

Bruger sebastianks - I dag kl. 09:12 I dag kl. 09:12

Hejsa

Jeg har et gammelt 54L akvarie, som jeg ikke ved hvad jeg skal/kan putte i.

Jeg har selvfølgelig søgt lidt rundt på Google og på siden her, hvor jeg har oplevet at der er mange forskellige meninger om fisk i mindre akvarier. Derfor har jeg valgt at oprette min egen tråd.

Blandt de mange fisk, har jeg fundet nogle ret flotte guppy'er, som jeg synes kunne være spændende at have. Dog har jeg læst, at folk har meget forskellige meninger om hvor store akvarier gyppy'er skal have. Derfor: Kan det lade sig gøre, at have gyppy'er i mit 54 liters?

Jeg har vedhæftet de billeder, hvor jeg har fundet nogle flotte guppy'er.... Er det overhovedet muligt, at få fat i så flotte guppy'er, eller er det sjældne arter?

Billeder slette på grund af manglende ophavsret, det er tilladt at linke til et billede, men det må ikke kopieres og vedhæftes heidi48

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Skjul denne kommentar citer Anmeld indlæg Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger saads - I dag kl. 09:29 I dag kl. 09:29
det er muligt at skaffe de lidt flottere guppyer men nok ikke nede i den lokale fiskepusher du skal nok have fat i de private guppy arvler, der er vist også et par stykker her på siden. 54 liter er mere end rigeligt til en lille gruppe på 10 stk. måske.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Skjul denne kommentar citer Anmeld indlæg Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger sebastianks - I dag kl. 09:35 I dag kl. 09:35
#2 Tak for svaret. Det bliver guppyer så!

Det kunne være spændende, at snakke med en guppy avler, som måske kan skaffe de lidt flottere fisk. Måske de kommer forbi tråden her? :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Skjul denne kommentar citer Anmeld indlæg Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger sebastianks - I dag kl. 10:01 I dag kl. 10:01
#2 Jeg fandt lige black molly og sølv molly. Ville man kunne have nogle af disse i et 54 liters? :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Skjul denne kommentar citer Anmeld indlæg Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Eagleauster - I dag kl. 10:25 I dag kl. 10:25
Der er rigtig mange, som har guppyer i sådan et startersæt. Har selv haft en miniflok, men valgte at forære dem væk, blandt andet fordi jeg ikke ønskede at få overbefolket mit akvarium. 10 guppyer bliver hurtigt til mange flere, og det skal man jo også lige have med i sine overvejelser. Men hvis det ikke vil genere dig, at du jævnligt skal tynde ud i flokken, kan du garanteret få rigtig meget glæde af guppyerne. De er underholdende at kigge på, og, som du selv har opdaget, fås de i nogle virkeligt flotte versioner. :)

Har du set, at der er artsbeskrivelser her på siden? Når du vælger en art, er der en oversigt i højre side, og hvis du scroll'er ned, står der et minimumskrav til akvariestørrelsen.

Her er et link, hvis du ikke allerede selv har fundet derhen. :)
Internt link Internt link Internt link http://www.akvariefisk.dk/species/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Skjul denne kommentar citer Anmeld indlæg Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Zookeeper - I dag kl. 11:09 I dag kl. 11:09
Der kan sagtens gå guppyer i et 54 ltr :)

De fisk du har billeder af, er ikke helt nemme at få fat i!!
Der skal du have fat i en privat avler - eller købe fra udlandet. Ulempen ved at købe i udlandet, er bla. at de ikke sender, før temperaturerne er lidt højere end de er nu ;)
Private avlere kan du måske finde inde på guppyklubben.dk, hvor jeg også kommer - men jeg er først lige startet på avl, så jeg har desværre ikke de flotte fisk du har fundet der! :)

Weekenden d. 21-22 februar, er der akvariemesse i Vejle, og der ved jeg at der kommer mindst 1 guppyavler, men der er nok lidt langt for dig at køre....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Skjul denne kommentar citer Anmeld indlæg Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Zookeeper - I dag kl. 11:54 I dag kl. 11:54
Lige et PS: Vil du have guppyer med de store flotte haler, skal bundlaget være fint sandt (cichlidesand eller kvartssand), eller river de halerne i stykker! De små søde sover nemlig på bunden om natten ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Administrator heidi48 (Inaktiv) - 08/02-2015 12:16 08/02-2015 12:16
Du kan sagtens få fat i rigtig mange smukke guppyer, især hvis du venter lidt og importerer den fra udlandet, det kan man ikke lige nu, det er for koldt uden for.
Jeg sætter lige et link som eksempel på, hvad en dygtig tysk guppyavler sælger: Eksternt link http://www.guppy-aktuell.com/

Fik'ken på Amagerbrogade får jævnligt fisk fra Glaser, der også har spændende fisk at byde på, kik derind eller se om du kan lave en aftale med Marianne, det bliver betydeligt billiger end at importere selv.
Jeg var der for nogen uger siden og de har noget rigtigt flot guppymix, der er betydeligt billigere end at købe de rene stammer.

Det er ikke så enkelt at få en ren guppystamme til at blive lige så flot, som den var i starten, de fisk du har købt, bliver selvfølgelig ved med at se sådan ud, men du skal sortere i deres unger og hele tiden vælge det bedste, for at de nye generationer ikke bliver kedelige at se på.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger sebastianks (Inaktiv) - 08/02-2015 20:51 08/02-2015 20:51
Tak til alle for gode svar på min tråd. Jeg har i dag gjort akvariet klar til planter, og jeg har skaffet noget helt fint sand. Så det skulle der være styr på :)

Heidi - jeg beklager med billederne - det vidste jeg ikke. Det ved jeg til en anden gang! :) Og tak for dit link til Marianne - det kan være jeg gør brug af det. Jeg tror dog jeg tager et smut forbi Neonfisken.com, hvor jeg synes de har nogle flotte fisk. Det er også der jeg har købt mine Channa bleheri, som jeg er rigtig glad for.

Side spørgsmål: Er der nogle der kan svare på, om Black eller sølv molly kan være i et 54 liters? Jeg har kigget lidt rundt på nettet - og på artsbeskrivelserne herinde - men i fht til andre steder er der meget delte meninger om størrelsen på akvariet til molly. Nogle her der kan byde ind? :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Administrator heidi48 (Inaktiv) - 09/02-2015 11:33 09/02-2015 11:33
Jeg ville ikke sætte mollyer i et 54 liters - alene af den grund, at det er meget ynglevillige fisk, så der bliver hurtigt for lidt plads. Noget andet er at de så vidt jeg husker kan krydse med guppyer.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger KevinR - 09/02-2015 15:43 09/02-2015 15:43
Køb sorte sphenops hvis du vil have sorte mollyer de bliver ofte solgt fejlagtigt som Black mollyer men er mindre og slankere end Black Molly og egner sig fint til et akvarie på 54 liter sammen med guppyer

Annoncører
Annoncører