Råd til flytning

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1043

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Administrator heidi48 (Inaktiv) - 15/03-2015 11:26 15/03-2015 11:26
Indlæg redigeret af administrator heidi48 i henhold til §8 og 11

Bruger rasmusbp - I dag kl. 11:08 I dag kl. 11:08
Hej akvariefolk

Jeg står i den situation at vi skal flytte om halvanden måned, derfor er jeg meget i vildrede over hvad jeg skal gøre med akvariet. Det skal selvfølgelig med, det drejer sig om et 180 liters :) , men mit dilemma står i hvordan jeg skal gøre det. Jeg synes det virker fuldstændig uoverskueligt at skulle pille alle planter, fange fisk og tømme akvariet for vand og grus samme dag som vi skal flytte for derefter at sætte det hele op igen samme dag det nye sted. Derfor har jeg overvejet at skille mig af med fisk og planter inden, og så kun lade det stå og køre med vand, grus og filter indtil vi skal flytte. For kunne nemlig godt tænke mig at lave akvariet helt om når vi er flyttet, og indtil jeg ved hvordan det skal indrettes ville det være nemmest at lade filteret køre i en spand indtil jeg ved hvordan akvariet skal indrettes, og hvilke fisk jeg kunne tænke mig.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Sølz - 15/03-2015 12:14 15/03-2015 12:14
Du har jo sådan set selv givet svaret - nemlig at tømme akvarium for fisk og planter o.s.v. inden du skal flytte ;) .
Sæt dog hele baduljen til salg. Derefter skal du jo så blot holde gang i filteret, hvis du synes, at det kan betale sig for dig.
Husk dog på, at det ofte er langt mere dyrt og tidskrævende at flytte end man forestiller sig, hvorfor det måske bedst kan svare sig for dig at lukke helt ned.
Når du så ved, at du har tid, overskud og penge til at overveje nyt akvarium og den type fisk, du gerne vil forsøge dig med, så begynder du blot forfra, men et (måske helt rent) tomt akvarium. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger rasmusbp (Inaktiv) - 15/03-2015 14:22 15/03-2015 14:22
Ja det ville godt nok være nemt at lukke det hele ned, og så starte helt forfra med et nyt akvarie når der bliver tid og råd, så det kan godt være det er den løsning der er bedst, selvom det bliver svært for mig at skulle undværre det :( , men som du selv siger så kan jeg bruge tiden på at tænke over hvilke fisk jeg gerne vil have fremover.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Marc T - 15/03-2015 14:46 15/03-2015 14:46
Anskaf et par store plastkasser/bedrollers som fiskene kan gå i nogle dage indtil du får styr på situationen igen. Jeg har selv netop tømt et 128 liters da fugerne begyndte at slippe, og fisk og planter er simpelthen smidt i en 45 liters opbevarings kasse. Der har de gået i foreløbig 3-4 dage og der går nok 4 dage mere inden jeg har repareret/klargjort et nyt da der lige skal laves lidt dekoration og omlægning når det alligevel er tømt. Bare brug det indkørte filter så er der ingen ko på isen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger rasmusbp (Inaktiv) - 15/03-2015 14:54 15/03-2015 14:54
Det var selvfølgelig også en mulighed. De kommer nok til at gå i bedrolleren i en uges tid, da jeg godt kunne tænke mig at få en 3d baggrund og silikonen skal vel tørre i et par dage inden der kommer vand i, derudover skal jeg have limet en tværstiver fast.
Det er godt nok svært, på den ene side er det nemmere at sælge det hele, men på den anden vil jeg blive rigtig ked af at at skulle af med det hele. Vil rigtig gerne beholde akvarie og filteret...... Er godt nok i tvivl :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Sølz - 15/03-2015 15:15 15/03-2015 15:15
En gang i mellem er det nu nok en god ide at stoppe op og finde ud af, hvad det egentlig er man har lyst til at se på/bruge tid på i akvariet.
Lige nu har du en rigtig god grund til netop at finde ud af, hvad du egentlig gerne vil bruge din hobbytid på. Du kan da sagtens gøre som andre foreslår, men overvej hvor let/vanskelig din flytning (realistisk set) kommer til at blive - og tag en beslutning

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Frank larsen (Inaktiv) - 15/03-2015 15:20 15/03-2015 15:20
Du kan have dem i et par dage i en murerbalje bare husk at have varmelægeme og en pimpe slået til og sømand vær med at fodre dem i de dage de er i baljen også skift lidt vand hver dag

Annoncører
Annoncører