Dårlig omtale

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1972

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Administrator heidi48 (Inaktiv) - 02/06-2015 09:34 02/06-2015 09:34
Det sidste stykke tid, har der været flere tilfælde af dårlig omtale i forum af enten privatpersoner eller forhandlere, det er ikke i orden at stille andre brugere i et dårligt lys eller forsøge på at gøre det.
Det er kun tilladt at udtale sig om andres akvarier eller måden at have fisk på, hvis folk selv henvender sig for at få hjælp og det skal stadig foregå på en pæn og ordentlig måde.
Forum er ikke til mudderkastning og det vil få konsekvens.

Negative indlæg eller tråde slettes uden yderligere varsel.

Jeg henviser til reglerne:
§3 Udhængning, personangreb samt spredning af negativ information om/mod enkelt personer er ikke tilladt. Overtrædelse af denne regel ses som meget alvorligt og får ALTID en konsekvens i form af en advarsel eller udelukkelse fra forummet.
§4 Negativ omtale af forretninger/forretningsindehavere er ikke tilladt . Har du et problem med en forhandler, så tag direkte kontakt til denne - Websiden vil under ingen omstændigheder acceptere at siden bruges til at ovennævnte udhænges offentligt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 02/06-2015 10:00 02/06-2015 10:00
De regler har været der i mange år, og det bunder i brugernes misbrug af dårlig omtale.

Jeg kan godt se problemet fra begge sider af disken, og jeg forstår virkelig godt at brugere gerne vil advarer mod nogle forhandlere. Der er både forretninger og private handlende der fortjener at blive nævnt med navns nævnelse, men det er desværre ikke muligt.

Mens jeg havde forretning har jeg oplevet kunder sige til mig, at de ville omtale min forretning dårligt, hvis ikke jeg gav dem rabat. Det er afpresning, og de kunder blev smidt ud af forretningen (sådan var jeg).

Det har flere gange været oppe som ønske, at man kunne give forretninger karakterer, således at man kunne se en bedømmelse af forretninger på siden, som havde opnået x antal bedømmelser indenfor en bestemt periode. Dette er jeg stadig tilhænger af.
Brugere der har noget til salg burde også kunne bedømmes. Der er lige så mange (om end ikke flere) brodne kar blandt de private handlende.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger NKR (Inaktiv) - 02/06-2015 11:33 02/06-2015 11:33
Jeg synes at der er fint, at Heidi (og de andre admins) holder folk i ørerne. Hvis ikke folk gider at læse reglerne (og følge dem), så må de bare finde et andet sted at brokke sig.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger ThomasBallerup - 02/06-2015 17:34 02/06-2015 17:34
syntes at alle sider af en sag skal kunne komme frem for at få en god debat,
hvis det er FORBUDT at omtale noget som helst i mindre positive vendinger,
så er det jo samme som at indføre censur, og det er meget uheldigt.
Det er klart at man sagtens kan kræve at der bliver skrivet pænt og høfligt.

Ellers helt enig i at alle former for negativ udtale eller mening om personer bør være forbudt.

og helt enig i at man KUN bør komme med mening / holdninger / foreslag til akvarier mv,
HVIS der bliver spurgt om det. og at dette bør gøres i en venlig mening.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Lizette (Inaktiv) - 02/06-2015 17:36 02/06-2015 17:36
Hold godt fast i den regl. Jeg er aktiv på et andet forum i en helt anden hobby - hvor man for bare få år siden havde ca 2000 klik om dagen. Efter en masse jantelovs pis, og tosser der fik lov til at harske over alt og alle, er der efterhånden ikke meget gang i forum mere.
Så hold en stram linje..

Bjarne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 02/06-2015 17:55 02/06-2015 17:55
Der ikke er tale om at "indføre censur". Der er tale om at mange brugere misbrugte siden fra 2003 og nogle år frem. Siden var et stort slagsmål dengang. Derfor blev der allerede dengang lavet en sæt regler, som alle der opretter en bruger er nød til at godkende/accepterer for at oprette en bruger. Er man ikke enig i de regler der har været på siden i over 10 år, så bør man ikke sige ja til at overholde dem.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Superbruger jacob - 02/06-2015 18:09 02/06-2015 18:09
#4 Der er på ingen måde tale om censur, men derimod ganske almindelig god opførsel :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Gnaske (Inaktiv) - 02/06-2015 19:09 02/06-2015 19:09
Jeg synes det er underligt at man godt må skrive noget godt om nogen, men man ikke må det modsatte.
Jeg skal nok overholde gældende regler da jeg har sagt ja til det, derfor finder jeg det stadig underligt :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger ThomasBallerup - 02/06-2015 19:18 02/06-2015 19:18
NETOP Gnaske, tror bare ikke specielt mange behersker
at skrive om negative oplevelser på en fornuftig måde der virker reel og fair,
derfor er det bedre kun at skrive om positive sager.
Men måske det var bedre at bruge sin energi på at løse email problemet med de manglende notifikationer, eller hvad med søgeren der jo langtfra virker.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Administrator heidi48 (Inaktiv) - 02/06-2015 19:25 02/06-2015 19:25
Gnaske jeg er sådan set enig med dig, når det gælder forhandlere.
Vi oplever jo allesammen noget, der ikke er i orden eller noget der ville være rimeligt at dele med andre akvarieejere, så de ikke bliver udsat for det samme.
Men som oplægget til siden er nu, har vi ikke et sted, hvor vi kan skrive den slags og så må vi alle sammen benytte trustpilot, med mindre vi på et tidspunkt får en kategori, hvor vi kan anmelde forhandlere.

Når det gælder personer, vil jeg afgjort mene, at man skal klare det uden for det offentlige forum, det giver en dårlig stemning på siden, hvis der er alt for mange, der skal sige hinanden deres uforbeholdne mening.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger KevinR - 02/06-2015 19:28 02/06-2015 19:28
Lidt som i det gamle sovjet :D du har stemmeret men desværre du kan kun stemme på et parti :D ,,,#7 ved så ikke hvordan god opførsel har at gøre med at man kun må give god feedback men ikke negativt feedback ?

Den gode opførsel vel at ikke give negativ feedback på de erhvervsdrivende da det ikke er tilladt kommer det ikke at ske,,,personligt syntes jeg det er en akavet syn på tingene at kun tillade omdømme "one way" dette giver forhandlere mulighed for at sælge som det behager dem selvom deres akvarier svømmer i døde fisk og det de sælger af er noget lor* og deres dyr lever under kummerlige forhold ,,,,,,,,og dette kun for at beskytte dem der spytter i kassen i form af reklame penge,,,,,

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 02/06-2015 19:35 02/06-2015 19:35
deja vu B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Meng - 02/06-2015 20:17 02/06-2015 20:17
#12 - Deja Vu, virkeligt meget!

Jeg har det sådan med forretninger, lad os hypotetisk antage, at jeg kan gå ind i én dyrehandel og kigge efter en, lad os nu tage én af mine favoritter, Paracyprichromis Nigripinnis...Han har den ikke hjemme, men bestiller den hos hans grossist. Samtidig gør han mig opmærksom på at den sandsynligvis er vildtfanget, da der ikke er nogle danske til salg. Jeg afhenter fisken 14 dage efter, og betaler 200 kr for den, men den dør for mig efter 5 dage...Da jeg henvender mig til dyrehandleren, siger han at importerede fisk gives der ikke garanti på. Han tilbyder mig en dåse foder for den døde fisk. Jeg går slukøret hjem efter den besked, for jeg ville ikke have en dåse foder, men en fisk!
Jeg har nu 2 valgmuligheder:
1: Skal jeg give ham dårlig omtale på nettet....Det er den nemme hurtige løsning, så er det ude af mit system, så kan han ta' den!!!!.....
2: Skal jeg lære at tælle til 10, og tænke lidt over tingene...Han har ingen som helst ansvar for hvordan den fisk er blevet bragt til landet, hvordan den er blevet holdt/fodret, hvor lang tid den har gået i karantæne.
Jeg beder om en specialfisk - han sælger mig en specialfisk, med forbehold i og med han siger den er vildtfanget. Sandsynligheden for at min Nigripinnis døde af sult er stor, da de (af erfaring) ikke spiser hvad som helst, så dør de hellere af sult, især ungfisk.
Måske denne dyrehandler er rigtig god til at sælge Mollyer, Slørhaler, Scalarer osv. og giver rigtig god service indenfor dette område til en masse tilfredse kunder, som ikke tilfældigvis er på Trustpilot, men ser på deres FB side en gang i timen, og ser hvordan folk sviner ham til inde på hans firmas FB side. Så er det da rigtig ærgerligt, og meget ødelæggende for den butiksejer, som kæmper hver dag, for at holde forretningen kørende til glæde for så mange, at jeg som en forsmået bitter kunde, udbreder budskabet om at han sælger fisk der er døden nær, og giver en elendig service, og måske i sidste ende sætter en lavine igang af egoistiske, forkælede, snævertsynede og kortsigtstænkende kunder som måske også lige giver ham en dårlig karakter / sur smiley fordi han ikke lige havde tid til at høre om din gravide gubby midt i myldretiden en lørdag formiddag.

Mit råd til folk derude, er at man skal lige tænke på om selv er perfekt inden man forlanger at andre er det??? Og derfor er det også et klart JA-TAK til admins censur på dette punkt i dette forum. Mudderkastning burde vi være kloge nok til at lade politikerne om, ikke?? B)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger malibali (Inaktiv) - 02/06-2015 20:37 02/06-2015 20:37
# 13 Super skrevet - TAK! (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Superbruger jacob - 02/06-2015 21:45 02/06-2015 21:45
#11 Negativ omtale vil kunne ende i masse balladetråde, og det vil ikke gavne siden. Forhandlerne følger nok ikke med på siden, og har ikke nogen mulighed for at forsvare sig. Husk der er altid 2 sider af en pandekage, uanset hvor tynd den er :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger KevinR - 02/06-2015 22:08 02/06-2015 22:08
#15 Jeg er skam ikke uenig med dig,Der er altid mennesker der ikke kan styre sig ved en saglig diskussion uden det ender i mudderkastning eller bliver fornærmede over at man evt. retter dem i fejlagtigheder det er set gang p gang herinde ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger KevinR - 02/06-2015 22:08 02/06-2015 22:08
Indlægget er rettet 02/06-2015 22:09 02/06-2015 22:09 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

dobb post soz

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger KevinR - 02/06-2015 22:17 02/06-2015 22:17
#13 lidt underligt eksempel :D Hvad med den forhandler herinde der har brudt den ene efter den anden regel ? Den jeg tænker på har rekorden i flest brugere "multi accounts" og udover det må han svine folk til som han lyster.
Og stadigvæk er bruger og i dag enda super bruger det er da dybt underligt (skal nok lade være at nævne hans navn) der er brodne kar i vores hobby både som forbruger og forhandler,

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Meng - 02/06-2015 22:49 02/06-2015 22:49
#18: Jeg føler det er et relativt nemt forståeligt eksempel, jeg er kommet med. Jeg prøver på at gøre det så billedligt fortalt som muligt, for at få alle med....
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvem der er hvad herinde - Jeg kender ikke noget til nogen forhandler der har brudt regler herinde - kan være at jeg bare vælger at ignorere dem som opfører sig som fjolser, og koncentrerer mig om det jeg egentlig er herinde for??
Hvis det er tilfældet som du nævner her, håber jeg da, at admins tager affære, og er "ufarvet" af hvem der støtter siden med hvor mange penge...Men disse problemstillinger overlader jeg trygt til admins og ejeren af Akvariesiden.dk at tage sig af på bedste måde. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger plecostomusen - 02/06-2015 22:51 02/06-2015 22:51
Ja den såkaldte ytringsfrihed kan jeg godt have ret svært ved sådan rigtig at forstå...
Men efterhånden som årene trykker har jeg fundet ud af det!!!
Man kan skrive og sige "ALT", bare det er præcis hvad alle de andre mener.........

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 03/06-2015 00:00 03/06-2015 00:00
#18 Det er jo mig du taler om. Om jeg er den der har haft flest brugernavne her inde, er jeg ikke sikker på, men jeg har da haft så mange, at jeg dårlig selv har styr på alle de navne jeg har brugt, men jeg husker en dag, hvor jeg fik slettet tre brugernavne. Der er tale om en tid, hvor jeg var ejer af en forretning, og hvor siderne her var ejet af en akvariegrossist og med en person fra en konkurrerende akvariegrossist som top-admin. Sagde jeg noget grossisten ikke syntes om, så blev min bruger bare slettet, og så kom han med sin mening. Hovedårsagen til den evige ballade var at de to grossister ville have mig til at holde de priser, som de sagde jeg skulle, og som jeg ikke ville. Vi havde konkurrence styrelsen, advokater og andre myndigheder blandet ind i balladen, og grupper af kunder fra forskellige forretninger til at udkæmpe store verbale slag her på siderne. Jeg sad jævnligt oppe til mellem et og tre om natten, og diskuterede med andre forretninger og deres kunder. Nogle gange sad vi med telefonkontakt til andre forretninger, og aftalte hvad der skulle skrives, og planlagde det næste angreb. Der var bestemte brugere, som kunne kontaktes med negative informationer om andre forretninger. Disse brugere ville så gemme oplysningerne til tiden var moden, og så fyre dem af på siden. Kunderne mødte op i forretningerne og gav deres holdning og tips, og nogle forretninger lagde slagplan for det kommende internetslag. Jo da, det var tider den gang. Ja, jeg fik livsvarig karantæne fra siderne, men den bortfaldt, da grossisten solgte siderne til den nuværende ejer. Kviller har gjort et flot stykke arbejde for at holde ro og orden. Nu er der kun minderne tilbage, og så har jeg tilladt at gemme en del dokumentation fra de "gode gamle dage". Jeg har flere gange sagt at jeg ville skrive en bog om den tid, men jeg er ikke kommet længere end til, at bruge nogle få af de mange dokumenter i et foredrag (holdes næste gang i Viborg).

Jeg er selv stolt af den måde jeg håndterede de år med evige kampe, det var trods alt mig der af flere grossister blev truet på mit levebrød, og i lange perioder, var jeg nærmest alene til at tage imod tæv fra flere kanter. Der er intet jeg ville gøre anderledes, såfremt jeg kunne gøre det om, selv om jeg nok har andel i to fyringer. Det er en hård branche.

Jeg tror ikke det er den type side brugerne vil have tilbage, selv om der var meget større aktivitet den gang.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 03/06-2015 00:15 03/06-2015 00:15
#20 Problemet med ytringsfrihed er, at man tror at man kan tillade sig at sige alt. Stiller du dig op på Rådhuspladsen og råber hvad der falder dig ind, står du til ansvar for det du siger, og kan blive retsforfulgt for eventuelle injurier. Skriver du din mening her på siden, findes der en lovgivning der gør ejeren af siderne medansvarlig som formidler af dit budskab. Der findes fortilfælde omtalt i Ekstrabladet for cirka 5-7 år siden. Jeg har linket til artiklen i tidligere lignende tråde.

Derfor har siderne et antal admin, som holder ro og orden, og nogle regler som gerne skulle få brugerne til at skrive på en måde, så ejeren ikke pludselig står over for en retssag eller krav om erstatning.
I perioden nævnt i #21 har jeg flittigt benyttet mig af, at gøre opmærksom på dette overfor "overmagten", når de gik over stregen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Administrator Sponsor ken kætbak - 03/06-2015 04:24 03/06-2015 04:24
#22 helt enig tonny.
Bare fordi man i samfundet må sige hvad man har lyst til . så behøver man ikke gøre det.

Mvh. Ken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Administrator heidi48 (Inaktiv) - 03/06-2015 09:07 03/06-2015 09:07
Debatten afsluttes her, jeg tror de fleste har forstået budskabet, hvis ikke, så læs indlæg 1 igen B)

Tråden er låst Tråden er låst og kan ikke besvares
Annoncører
Annoncører