Hvad er det på min kampfiske hun?

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 918

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger fribo81 (Inaktiv) - 16/06-2015 21:40 16/06-2015 21:40
Hej håber i kan hjælpe.
Hun svømmer rundt som normalt hun spiser. Der er ikke noget at se på de to andre hunner eller hanen jeg har.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger malibali (Inaktiv) - 16/06-2015 22:09 16/06-2015 22:09
Uden at jeg skal gøre mig helt klog på det, så ligner det et sår af en art - et ret stort sår.

Jeg ville holde hende adskilt fra de andre i tilfælde af, at jeg tager fejl og det er noget, der smitter.

For at komme det lidt nærmere har jeg lidt spørgsmål, som kan hjælpr med at opklare, hvad det kan være.
Har hun været jagtet af en af de andre?
Hvor længe har hun haft det og er det opstået pludseligt eller spreder det sig?
Plejer hun at havde det lyse, der stikker ud ved gællerne (det er lidt svært at se, om det er hendes "gælleflap" eller andet).

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Sølz - 17/06-2015 01:31 17/06-2015 01:31
Uden et stort sår efter en slåskamp med en af dine andre kampfisk - hannen eller en af de 2 andre hunner. Der er meget sotr risiko for infektion, svækkelse og endnu grovere angreb.
Dette er en meget almindelig følge af at have mere end een kampfisk pr. akvarium - se hele artsbeskrivelse - og for lille akvarium ;)

Fjern hende - enten til opheling i andet akvarium med risiko for endnu et angreb, når/hvis hun returnerer til dette fælles akvarium, hvor hun vil blive opfattet som en ny og formentlig igen angrebet - eller afliv hende. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Administrator heidi48 (Inaktiv) - 17/06-2015 06:50 17/06-2015 06:50
Jeg tror også det er et svampeinficeret sår, medmindre den hun betyder noget helt specielt for dig, ville jeg aflive den, det er et stor sår, det vil være længe om at hele og der kan hurtigt støde mere til.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger fribo81 (Inaktiv) - 17/06-2015 10:10 17/06-2015 10:10
Mange tak for jeres svar, jeg tænkte godt at det var et sår det så bare meget voldsomt ud. Det hvide ved gælderne var et stykke flagefoder der lige sneg sig med på billedet. Jeg er ikke sikker på hvor længe hun har haft det for hun har været ret god til at gemme sig mellem planterne,men vil skyde på 5-7 dage. Hun er anden dominatra af de tre hunner og hannen og hende plejer at svømme meget tæt sammen og hannen har også jagtet de andre væk fra hende.

Annoncører
Annoncører