Legesyge eller stressede Galaxy Rasbora?

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre fisk
Visninger : 274

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Mine Silvert (Inaktiv) - 12/03-2016 09:47 12/03-2016 09:47
Indlægget er rettet 12/03-2016 09:50 12/03-2016 09:50 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg har fire nye Galaxy Rabora gående i et lille akvarium, og en af dem fiser rundt og napper de andre lige under halefinnen. Den "skyldige" er markant mørkere i den gul/grønne undertone og på ryggen, så jeg tænker at det måske er en han? Og hvad er mest sandsynligt, at han er legesyg (på den forplantningsklare måde), eller bare stresset af det nye miljø? Jeg er lidt bekymret for de andre fisks stressniveau *skeptisk*

Mvh Mine Marie

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Sølz - 12/03-2016 12:02 12/03-2016 12:02
Hej Mine,

Galaxy hannerne, er mørkere og flottere i farverne generelt og på finnerne - især, når de er "legesyge".
Når det så er skrevet, så er de sikkert også ganske stressede, da du ang. kun har 4 stk. (oven i købet nyindkøbte) Galaxy´ er i et tilsyneladende for lille akvarium.
Galaxy trives bedst mange sammen og har behov for både svømmeplads og gemmesteder, da de ofte kan være lidt sky af sig.

Så dine egne ideer er ikke helt så fjernt fra mine tanker.

Noget mere plads, ro, mange gemmesteder og mange flere artsfæller........ ;) .... så vil de få det bedre

Annoncører
Annoncører