Hvilke alger?

Postet under : Akvariesiden.dk - Alger
Visninger : 427

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger lan2107 (Inaktiv) - 13/04-2016 12:26 13/04-2016 12:26
er der nogle der kan hjælpe mig med hvilke alger der sidder på mine planter. kan ikke finde ud af om det er pensel alger - er der nogle der har nogle råd til hvordan jeg får dem slået ihjel? pft

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger lan2107 (Inaktiv) - 13/04-2016 12:28 13/04-2016 12:28
og dette

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger MSV - 13/04-2016 12:35 13/04-2016 12:35
Det ligner staghorn alger.
Dine planter lider af næringsmangel:

Når en plante får utilstrækkeligt med næring, begynder cellerne i bladene at dø. I den forbindelse nedbrydes de, og kulstof fra bladet siver ud i vandet.
Penselalger, trådalger og staghorn alger ELSKER kulstof og især en nem adgang til det, så de sætter sig lystigt på de områder på bladene, hvor adgangen til kulstof er størst.
Derfor ser man dem også tit på trærødder i akvariet, da langt det meste organisk materiale primært består af kulstof.

Til gengæld så foretrækker kiselalger/diatomalger sten, glas og grus/sand, da de elsker silikat - som sten, sand og grus har et højt indhold af, og glas sådan set næsten udelukkende består af.

Så jeg vil spørge dig om lidt :)
Hvad bruger du af gødning? Hvor tit gøder du?
Hvad har du af lys? Hvor lang tid om dagen er det tændt?
Bruger du iltsten i akvariet?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger lan2107 (Inaktiv) - 13/04-2016 12:52 13/04-2016 12:52
ok tak. bruger ikke gødning, ved ikke lige hvilke rør der er i. de har siddet der i ca et halvt år, men det er først nu det begynnder at komme frem (altså algerne). lyset er tændt ca 8-9 timer om dagen. nej eg bruger ikke iltsten :)

Annoncører
Annoncører