Algeelskende fisk?

Postet under : Akvariesiden.dk - Alger
Visninger : 493

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger nicolai falck - 16/08-2016 18:44 16/08-2016 18:44
Hej

Jeg går og har et mindre algeproblem.

Mest af alt er det små tråd alger på planter og trærødder. Dog er der også lidt andre på glasset.
Jeg har forsøgt med algefjerner, og har nogle sugemaller. Men de holder det ikke nede. Der går lidt forskellige cichlider i akvariet. Kan dog ikke helt huske hvilke...... Nogle forslag til fisk, som bare elsker alger?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger westermann - 16/08-2016 19:34 16/08-2016 19:34
Otocinclus affinis - men de vil sikkert blive ædt af dine cichlider

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger scn - 16/08-2016 20:00 16/08-2016 20:00
Vi skal vel lige have et billede af fiskene, hvis det er små apistogrammaer ryger O. affinis vel ikke?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Ronnimonster (Inaktiv) - 17/08-2016 07:18 17/08-2016 07:18
Hej Nicolai.
Du skal helt klart have fat i en lille stime Siamesiske Algeædere. Det er i min optik den bedste algebekæmper du kan få.
Jeg har et "clean-Team" af Siamesiske Algeædere jeg flytter imellem mine baljer, og de er virkelig effektive. De kan holde algevæksten nede hos mig.
Det er en skam du bor så langt væk, ellers havde jeg nogle til salg midt på Sjælland, som er blevet lige store nok til mine baljer. (8-9cm)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger MortenDAD - 17/08-2016 08:43 17/08-2016 08:43
Du skriver godt nok fisk; men ellers er Amano rejer geniale til algebekæmpelse - kommer igen an på størrelsen af dine cichlider om du kan beholde dem eller de bliver dyrt levende foder.

Det klassiske svar på algeproblemer er ubalance. Lys/gødning/planter/cirkulation/CO2 - du kan sikkert også skrue på noget andet.

Jeg har stoppet/fjernet alger (pensel, tråd og staghorn) i et 54 ltr på 14 dage ved at skrue op for lys og give dobbelt mængde gødning

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger ThomasBallerup - 17/08-2016 09:34 17/08-2016 09:34
>Der går lidt forskellige cichlider i akvariet. Kan dog ikke helt huske hvilke

De svar du får er rene gæt værk, så længe man ikke ved mere om hvilke fisk du holder,
kom lige med nogle billeder for arts id.
cichlider kan være ALT fra 2 cm til 20 cm

post evt også et par nær billeder af dine algeproblemer
for der er også et par gode råd til hver alge type,
man kan lige så godt angribe anger på alle sider på en gang :-)

Annoncører
Annoncører