Nyt akvarie og nye fisk

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre fisk
Visninger : 457

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Solinvictus (Inaktiv) - 12/09-2016 14:55 12/09-2016 14:55
Min datter er blevet helt vild med vores akvarie, og hun vil gerne have nogen større fisk. Derfor har vi købt et større kar til dem - et 250 liters. Mit spørgsmål er nu om vores nye valg af fisk kan gå sammen med nogen af de eksisterende, eller om de skal gå for sig indtil jeg finder en aftager.

De fisk vi vil have til de nye, er:

5 el. 10 torpedo-barber
3-4 maller (Banjo eller Ancistrus)
3-5 store scalare

Er det for mange fisk? Eller er der plads til flere scalare?

De fisk som jeg har i det nuværende akvarie, er:

Tiger-barber
Melon-barber
Gubbier
Zebrafisk

Er der nogen af dem som kan gå i det nye akvarie?

Et sidste spørgsmål:
Ferskvandskrabber - Kan man smide et par stykker ned i det nye? Eller er det en meget dårlig idé?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger westermann - 12/09-2016 15:25 12/09-2016 15:25
Tigerbarber (Puntius tetrazona) kan være de rene sataner overfor andre fisk - især fisk med lange finner.
Jeg vil derfor kraftig advare dig mod at blande eksempelvis scalarer og tigerbarber.

http://www.seriouslyfish.com/species/puntigrus-tetrazona/

Du vil sikkert høre mange, som påstår at de sagtens kan gå sammen, men det er en meget stor risiko at tage.
Her er lidt dokumentation (ikke for børn og andre sarte sjæle):

www.youtube.com/watch?v=0LE0WlZi29w

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Solinvictus (Inaktiv) - 12/09-2016 15:33 12/09-2016 15:33
Ok, så skal de jo ikke over i det nye.

Hvad med resten af fiskene? og resten af mine spørgsmål? :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger westermann - 12/09-2016 15:52 12/09-2016 15:52
Torpedobarber er fantastiske fisk, men de bliver relativt store og er meget livlige og "svømmeglade".
Jeg har selv 10 Torpedoer i et 600 liters akvarie og det er i mine øjne lige på grænsen, så min umiddelbare holdning er, at jeres akvarie er for lille til en flok Torpedobarber.
De øvrige spørgsmål ved jeg ikke nok om, så det vil jeg lade andre om at besvare.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Solinvictus (Inaktiv) - 12/09-2016 18:50 12/09-2016 18:50
Ok, synes bare at der bliver skrevet minimum 200 liter. Men det vil jeg da tage med i mine overvejelser.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger westermann - 13/09-2016 15:33 13/09-2016 15:33
ja, der er meget varierende opgivelser på akvariestørrelse, men ens for dem alle er dog at der angives MINIMUM størrelse. Man bør også have deres naturlige habitat i tankerne - de lever i ekstremt iltrige floder og vandløb med meget strøm. En af de mere seriøse akvariesider er den norske "akvaforum". Her angives en minimumstørrelse på 350 liter:
Eksternt link http://akvaforum.no/profile.cfm?id=7593

Annoncører
Annoncører