Nano landskab/fisk i 160 L Mark2

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre fisk
Visninger : 330

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Klaus5 - 09/11-2016 19:27 09/11-2016 19:27
Er der nogen der kan erfaringer med celestrial Pearl Danio fisk eller generelt erfaringer med at starte Nano landskab op i et stort akvarium i mit tilfølde akvastabil mark 2 160 L ! På forhånd tak (-;

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger MortenDAD - 10/11-2016 08:30 10/11-2016 08:30
Jeg har holdt en gruppe på 16 Danio margaritatus i en tæt beplantet 110 ltr. De havde selskab af 15 amanorejer, nogle få otocinclus og en gruppe på ca 20 af en micro rasbora (kan ikke huske hvilken det var).
Akvariet stod i mit akvarierum og den manglende trafik har jeg mistænkt for at de var meget sky.
Det virkede til at de havde det okay, for der var jævnligt yngel. Meget få overlevede; men nogle blev det da til.
Smuk fisk, ikke kræsen, virker til at sætte pris på et akvarie med det hele (planter, åben plads, stille, strøm, skjulesteder) Det er i hvert fald den erfaring jeg har fra et mindre (25 ltr) akvarie på kontoret (hvor der er mere trafik og fiskene ikke er sky) de bruger det hele og opholder sig på skift i de forskellige områder.
Den virker utroligt tolerant, jeg har fået yngel i både stenhårdt hanevand (450ms pH 8,3) og surt regnvand (80 ms pH 6,5) da jeg tog fisk ind fra haven var der nogle meget små unger med og de må være kommet til ved temperaturer mellem 16 og 19 grader.

Annoncører
Annoncører