Kampfisk Vs Rejer

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 1128

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger mathias1 (Inaktiv) - 04/01-2017 22:15 04/01-2017 22:15
Hej
Vil en Kampfisk hun spise mine røde Kirsebærrejer?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Filipabp (Inaktiv) - 04/01-2017 22:43 04/01-2017 22:43
Det afhænger af den individuelle kampfisk. Nogen kan sagtens, mens andre hurtigt opdager dem som værende en lækker snack! Har også hørt om flere der har levet fint sammen i lang tid, indtil kampfisken en dag får smag for dem.

Har desuden hørt at det kan hjælpe hvis kampfisken er ung når den sættes sammen med rejerne..

Min egen spiste nogle stykker i starten, men virker nu til at være på bølgelængde med dem igen :-)
Ovenstående er dog i forhold til hanner, men regner med det sammme gør sig gældende med hunner? :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Sølz - 05/01-2017 00:36 05/01-2017 00:36
Alle de mange kampfisk, jeg har haft, har nydt at æde de RCS, der var i akvariet ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Soes (Inaktiv) - 05/01-2017 19:28 05/01-2017 19:28
Jeg har haft både hanner og hunner gående med rejer og de har guffet løs, nu har jeg kun rejer i babybaljen og de klarer sig, forstået på den måde at rejerne er større end ynglet når det bliver flyttet over, og de når at genopbygge bestanden imellem kampkuldene, når der er kamp babyer i baljen så ryger langt det meste af reje ynglet også, men hva, de yngler som rotter og er et glimrende fodertilskud. Mange skjulesteder forbedrer så overlevelseschancerne for rejerne.

Annoncører
Annoncører