Guldfiske Æg; Hjælp

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre fisk
Visninger : 603

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger sissemork (Inaktiv) - 06/01-2017 18:05 06/01-2017 18:05
Hej, mit navn er Sisse.
Jeg er ejer af to dejlige guldfisk og nu er der æg overalt i mit akvarie. Min søster opdagede i dag en masse runde, meget små, bolde som sad på siden af mit akvarie og på mine planter. Vi regner med at det er æg, for der er rigtig rigtig mange.
Problemet er, at jeg aldrig har haft guldfiske unger før, så hvis der er nogen med speciel viden i guldfisk, så ville det være super dejligt med lidt info om pasning, føde og evt. andet man burde vide.
Mange hilsner ærvøs jordmor til guldfiske mor *blink* *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Administrator Sponsor ken kætbak - 06/01-2017 18:50 06/01-2017 18:50
Hej Sisse og velkommen til siden.

Her kan du læse om guldfisk :
Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/species/show/?ArtID=10818

Det ser ud til at de er lidt svære at opdrætte..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Dujo - 06/01-2017 20:02 06/01-2017 20:02
Guldfisk yngel kræver meget - eller intet. Det kommer meget an på hvordan man gør det.

I naturen (selvom guldfisken ikke er en naturlig fisk), vil yngel kunne gemme sig i planter, mos osv fra rovdyr og andre guldfisk, samt her vil de kunne finde microvæsner at spise, så de kan blive store flotte fisk. Her vil oftest også være en konstant flod af nyt vand, som gør de vokser rigtig godt.
I et akvarium, vil det være tæt på umuligt at give dem optimale forhold. Derfor tager man æggene ud og holder dem for selv sig. Derefter kræver det konstant, men ikke over-, fodring og konstant rent vand, uden man skader ynglet når man skifter vand. Det kræver en del udstyr samt viden før det virkelig bliver til noget.

Mit råd: Lad æggene blive i akvariet. De to fisk vil spise dem (god protein kilde) og skulle der overleve nogle, så er I heldige :)

Annoncører
Annoncører