Hjælp Perleguarmier!

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre fisk
Visninger : 315

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Mathildelangbak (Inaktiv) - 08/01-2017 12:37 08/01-2017 12:37
Hejsa, jeg har 4 perleguarmier på omkring de 6 cm gående i et 250 l akvarie... De plejer at gå sammen og har aldrig haft problemer med dem, men nu er den ene hanbegyndt at jage specielt den anden han men også hunnerne :-D Der er en del planter i akvariet. Hvad skal jeg gøre?

Udover det er jeg itvivl om foder, da de ikke længere gider spise det foder de normalt får :-/ Hvad giver i jeres perleguarmier?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Rasmus91 (Inaktiv) - 08/01-2017 15:10 08/01-2017 15:10
Hej

Perleguramier kan godt udvise aggressiv adfærd hanner imellem. Dette er især gældende i yngleperioder.

Det er derfor det ofte anbefales kun at holde én enkelt han sammen med nogle hunner.

Hvad angår foder, så skal du huske at fodre varieret for på den måde at undgå, at de bliver "kræsne".
Altid foder varieret, så undgår du mange problemer. :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger westermann - 08/01-2017 15:28 08/01-2017 15:28
Det er ikke usædvanligt når du har to hanner - før eller siden vil den ene han søge dominans og den anden vil i de fleste tilfælde "trække sig". I det hele taget kan guramier ind i mellem være nogle sataner. Det er imidlertid meget individuelt og du kan derfor sagtens opleve guramier (også hanner) der lever i fred og fordragelighed.
Da din han øjensynligt stresser både hunnerne og den anden han, ville jeg levere ham tilbage til forhandleren eller sælge den.
Jeg har selv guramier og har oplevet samme opførsel hos mine. Efter at jeg har skaffet mig af med "bøllerne" har der hver gang hersket fred og ro i mine akvarier.

Med hensyn til foder er guramier ret fordringsløse. Du skriver ikke hvilken type foder de ikke længere gider at spise, så det er lidt svært at svare på. Mine får standard flage foder samt frostfoder (hvide myggelarver + dafnier) og de spiser med stor fornøjelse.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Mathildelangbak (Inaktiv) - 08/01-2017 17:56 08/01-2017 17:56
Tak for svar! Den ene han er stoppet med at være nær hunnerne, så nu jagter "bøllen" kun hunnerne lidt.... Har hidtil fodret med alm flagefoder, har slet ikke skænket det en tanke at det kan varieres :-P Jeg har en mistanke om at begge hunner er med rogn, men ingen af hannerne bygger skumrede... Kan man på nogen måde "opfordre" dem til det?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger westermann - 08/01-2017 18:10 08/01-2017 18:10
I deres naturlige miljø lever guramier primært af insektlarver, orme, små krebsdyr og zooplankton, så det vil være en rigtig god idè at fodre med lidt frostfoder.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Mathildelangbak (Inaktiv) - 08/01-2017 19:21 08/01-2017 19:21
Det vil jeg huske! Hvor køber du dit frostfoder? Vi har kun en petworld i nærheden, og de har ikke noget frostfoder :-/

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger westermann - 08/01-2017 21:52 08/01-2017 21:52
Det ville hjælpe en hel del hvis du udfylder din profil ordenligt
Så kan vi se hvor du kommer fra og henvise dig til en ordentlig forhandler i nærheden.
Langt de fleste akvarieforhandlere har frostfoder.

Annoncører
Annoncører