Kan man serieforbinde sine spandpumper

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 675

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Kristian Paaske - 04/02-2017 21:55 04/02-2017 21:55
Jeg har to helt nye ens spandpumper som jeg overvejer at serieforbinde således, at vandet løber ind i den ene og så sendes over i den anden og så retur til akvariet. Gevinsten skulle være at få en masse vand filtreret over en masse filter og så at være sikker på, at vandet kan presses igennem en uv lampe inden det sendes retur. Det ville jo også betyde, at jeg slipper for at få to sæt slanger i akvariet. Når jeg ikke bare køber en større pumpe, så er det dels fordi jeg har de her to og så fordi jeg ikke ønske yderligere strøm i akvariet

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Marc T - 04/02-2017 22:26 04/02-2017 22:26
Du kan men det gavner ikke specielt meget. Det første filter er det der altid skal renses da der kun er meget fine partikler der fortsætter til pumpe nr. 2. Gennemstrømningen vil altid være begrænset af den mindste pumpe. Du får renset dobbelt så meget vand ved at lade dem køre parallelt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger ipsen (Inaktiv) - 05/02-2017 07:41 05/02-2017 07:41
det kan du sagtens.

jeg har kørt med det i et par år, på et 400 litersakv. og det virkede rigtig godt.
du kan måske med fordel bruge lidt forskelligt filter matriale i de 2 pumper.

den måde jeg gjorde det på, var at fjerne rotoren i den ene pumpe, og lade være med at bruge strøm på den.
på den måde var det kun den ene pumpe der brugte strøm :)
fungerede perfekt

Annoncører
Annoncører