Victoria cichlider

Postet under : Cichlider - Afrika - Victoria
Visninger : 989

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger pawse (Inaktiv) - 11/02-2017 20:54 11/02-2017 20:54
hej alle i akvarister ved ikke om jeg må der her, men er i mangel på disse fisk fra Lake Victoria

1. Neochromis rufocaudalis
3. Ptyochrimos sp. "hippo point salmon"
4. Haplochromis sp. "red back scraper"
7. Mbipia lutea

det skulle gerne være igv fisk som man ved er rene, men kan ikke finde nogen der umiddelbart har nogen. og hvis der sidder en klog mand derude der kunne fortælle mig om disse arter kan gå sammen i et 720 liters akvarie, eller om bare nogen af dem kan?

så jeg ber om hjælp folkens links, tlf numre eller hvad i ellers ligger inde med til nogen der kan hjælpe?

God weekend MVH Paw Schmidt

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Bobtail - 12/02-2017 00:40 12/02-2017 00:40
Neochromis rufocaudalis er planteæder og passer derfor bedre med mbuna, end med de andre arter du har på listen. Kender 1 i DK der har arten.

Hippo og red back ville du godt kunne holde sammen, da de har samme foderkrav og ca samme størrelse. Der er et par stykker i DK der har hippo, og vel en håndfuld der har red back.

Lutea bliver meget stor, og vil dominere over de to andre arter - tror desuden heller ikke den findes i DK lige pt.

Meld dig ind i facebookgruppen "Viktoriaciklider skandinavien" (stavet på svensk), så vil du kunne få hjælp og svar på det meste ang. disse fisk.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Administrator Sponsor ken kætbak - 12/02-2017 10:31 12/02-2017 10:31
Hvor mange neochromis'er er der?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger mik nygaard (Inaktiv) - 12/02-2017 11:37 12/02-2017 11:37
Her kan I læse om mange forskellige arter af Victoriacichlider - herunder foderkrav og størrelse samt om 4 forskellige Neochromis arter.

Eksternt link http://www.ig-victoriasee-cichliden.de/species

Personligt fodrer jeg mine victoriacichlider med Tetra Pro Algae Crisps tilsat Tetra Pro Algae Colour - uanset art. Det er ikke efter bogen, når man som jeg både har Neochromis, Pundamilia og Paralabidochromis arter. Det fungerer dog og er et kompromis, hvor jeg har valgt at tilgodese mine Neochromis, da jeg udover artsakvarier mhp. opdræt også har et victoriacicklideselskabsakvarium, hvor jeg har arterne til at gå sammen. Men det bedste er som Kim skriver, at finde arter der bliver nogenlunde lige store og har det samme foderkrav, hvis de skal gå sammen. Herudover er 1, 5 eller flere hanner i samme akvarium bedre end 2 eller 3. Og som afsluttende bemærkning undlad at opdrætte, hvis I har dem til at gå sammen. De krydser let og nok lettere end malawicichlider.

Cichlidenstadl og Aqua Treff i Tyskland har varierende udvalg af victoriacichlider fra tid til anden, hvis I leder efter noget specifikt.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Administrator Sponsor ken kætbak - 12/02-2017 12:56 12/02-2017 12:56
Jeg kommer efterhånden ofte til nols ciklid hobby. Han har mere og mere Victoria.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger pawse (Inaktiv) - 12/02-2017 19:04 12/02-2017 19:04
tak for svarene, skylder nok også at sige det er meningen jeg vil lave arts akvarier og have det 720 liters som pryd akvarie i stuen :)

Og jeg har ikke nogen vics pt men ville derimod gerne i gang med dem :)

men har læst og læst om de forskellige arter men det svært at lave en flot samling fisk hvis de skal være samme størrelse og samme type føde og så igen ikke være samme slægt ?

og har ikke facebook :)

er der ikke en opsætning af fisk i 720 liters akvarie der kunne indeholde Mbipia lutea da jeg har set mig ret varm på denne art ?

og kunne nogen af jeg fortælle mig hvilke arter der ville være mulig at holde sammen, det skulle gerne være flotte farvestrålende fisk måske 2-3 arter og behøver ikke alle at være dem fra min liste ??

tak fordi i gider at hjælpe Mvh Paw Schmidt

Annoncører
Annoncører