Hvid tråd afføring

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 559

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger MarcKegel (Inaktiv) - 31/03-2017 09:06 31/03-2017 09:06
Hej med jer.

En af mine tetra'er har overnatten fået en lang hvid tråd fra endetarmen. Jeg kan ikke finde nogen diagnose online. Kan i hjælpe mig?

Med venlig hilsen
Marc

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger nettie (Inaktiv) - 02/05-2017 16:16 02/05-2017 16:16
Hej!
Jeg har samme problem i et af mine akvarier - her er det en Platy der er ramt. Har ikke kunnet finde en sikker diagnose på nettet, men fandt noget i en gammel bog om sygdomme og snyltere, hvor der en beskrivelse af "Hårorm, Cappilaria pterophylli", som passer på symptomerne.
Der står om sytrådstynd, hvid afføring og evt. spisevægring samt afmatning. Den hvide tråd indeholder æg fra ormene. Hele akvariet, inkl. filter skal behandles ligesom ved almindelig gatorm og med 80% vandskifte efter behandling.

Håber at andre kan be- eller afkræfte om det er hårorm, som er på spil her?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger steen1969 - 02/05-2017 21:57 02/05-2017 21:57
Se på københavns akvarieforening/Faktasider/Fiskesygdomme/encellede snyltere.Hvis i går lidt ned på siden under(indvendige snyltende flagellater bl.a hulsyge).Der er da beskrivelse af jeres problem samt behandling.
Jeg har selv haft det på mine altum scalare og jeg behandlede det med HEXA-EX
Held og lykke

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger nettie (Inaktiv) - 05/05-2017 15:56 05/05-2017 15:56
Tak, det bekræfter i hvert fald at det er nogle indvendige snyltere - så er det bare ud og finde medicin. Har kun noget Contralck imod hvide pletter liggende, det er sikkert ikke effektivt ;)

Annoncører
Annoncører