Dekorativt spisekammer

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 461

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Guppy775 (Inaktiv) - 04/04-2017 20:09 04/04-2017 20:09
Hejsa er gået lidt i fisk, så fik lige den her tosset idé :P

Har købt 4 scalare, da de kom ned i akvariet, indledte den ene en jagt på en guppy. Imens den der guppy flygtede for livet, skrev jeg panikst til en ven "RED MIN GUPPY” jeg fangede guppien og puttede den i en pose (med vand) så jeg endte med at gå tur med en fisk. Scalaren fik ik nogen guppy, tilgengæld har jeg ik flere rejer *blink*

Efterfølgende brugte jeg 6 timer på at fange fisk og en tur i akvariet *blink*
Flyttede dem over i et 54 liters akvarie, så de var letter at fange når køberen kom og hentede dem. Men efter de var hentet og det igen stod tomt, indså jeg hvor trist stuen er når det står tomt :|

Så fik lige en idé: Et dekorativt spisekammer :P
54 liters biotop
Beplantning: javamos eller andre funktionelle mosser (eventuelt hvilket andre mosser?)
Dekoration(er): en enkelt træ rod eller 2
Beboere: guppier/ neonfisk, rejer og måske en enkelt ancistrust/ malle yngel

Hvad syntes i om idéen?
Modtager gerne kritik, råd, meninger osv... :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger scn - 04/04-2017 22:45 04/04-2017 22:45
Der er ikke meget biotop over rejer, guppy og neonfisk.

Hvis du vil lave levende foder, så drop neon, og jeg ville også droppe guppy og så blot gå efter rejer (RCS).

Pas på med ancistrus, jeg mistede en glubsk A. compressiceps sp shell til en lille ancistrus. Når mallen bliver spist stritter den med finnerne, og kiler sig fast i munden, og så blev den ellers siddende der såp begge døde. Ikke en god foderfisk. Så længe de var helt små gik det fint med at spise dem (det var ikke planlagt, en dag var der bare unger over det hele).

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Guppy775 (Inaktiv) - 05/04-2017 08:07 05/04-2017 08:07
Okay så rejemadder til scalarene også hvis jeg for yngel i det store akvarie kan jeg flytte dem over i det lille.
Så halv spisekammer og halv yngel :) (primært var det kun tænkt at rejerne skulle være fodre og de andre fisk bare beboere)

Mallen var ikke tænkt som fodre, mere som fast beboer i akvariet til, at være med til at rense det ud over rejerne.

Men tænkte at jeg ville beplante hele bunden med mos lidt efter det som på billedet :)

Eksternt link http://img.photobucket.com/albums/v734/jimbooo/40g5dec05.jpg

Men det er jo kun en idé :)

Annoncører
Annoncører