Hjemmelavet Co2 reaktor

Postet under : Akvariesiden.dk - Gør det selv
Visninger : 395

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger hjorten78 - 24/04-2017 16:51 24/04-2017 16:51
Hej allesammen vil lige hører jer om den her ide til en hjemmelavet CO2 reaktor ??
Har et par slamsuger klokker i overskud og har tænkt mig at skære den ene til og så koble 2klokker sammen til et langt rør og få dem lukket i enderne og foret med en masse sammen rullet fiskesnøre...CO2 ska ind nede i bunden selvfølgelig men nu kommer mit store tvivls spørgsmål ska der sættes en ekstra pumpe til eller ka jeg undvære den har tænkt mig at lede CO2 over til luft indtag på udstrømmer på mit indvendige filter håber der er nogen der ka svarer på dette forsat god dag til jer alle.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger felarsen (Inaktiv) - 25/04-2017 16:35 25/04-2017 16:35
Jeg har lavet en af en rund plastbeholder på vel 8 x 15 cm, hvor der er boret huller i bunden.
I låget er der limet en studs på, som forbinder til en pumpe. Selve beholderen er hårdt stoppet med filtervat.
CO2 slangen er placeret lige foran indsugningen, så jeg kan se boblerne forsvinde ind i pumpen. (bobletæller)
Det virker fint og der kommer absolut ingen små bobler ud i den anden ende. Kun hvis vandet er helt mættet med CO2.
Men så er det med at skrue ned, for så gisper fiskene :-)
Princippet skulle så også virke hos dig. Måske du skal have CO2'en på indsugningen og filteret på udblæsningen.??

Finn

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger hjorten78 - 25/04-2017 16:49 25/04-2017 16:49
Hej Finn

Tak for svar jeg prøver at eksperimentere mig lidt frem mente nemlig nok jeg ku lave det på den her måde så ska jeg bare have samlet et rør der er 4centimeter lavere end tanken prøver lidt forskellige muligheder laver man fejl er det jo bare en ommer til det virker som det ska.. (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger felarsen (Inaktiv) - 26/04-2017 12:21 26/04-2017 12:21
Hej igen
Du kunne jo prøve at tilsætte CO2 direkte i indsugningen uden efterfølgende filter.
Og så se om der kommer "sodavand" ud.
Der er jo det indvendige filter.

Finn

Annoncører
Annoncører