Ombygget juwel internal filter sats

Postet under : Akvariesiden.dk - Gør det selv
Visninger : 292

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger DPedersen - 01/05-2017 22:38 01/05-2017 22:38
Jeg har sat en spandpumpe til at trække mit interne juwel filter i mit 240 liter. (Sat indsugning ned hvor juwel pumpen var før) Problemet er bare, at juwel filteret svines til så hurtigt, at det skulle renses hver uge. At det svines er fint, for så virker det som prefilter som som meningen var, men der måtte gerne gå lidt længere imellem :)

Efter noget overvejelse, kom jeg frem til at bruge HMF princippet, da det hjælper både mod svæv (som prefilter) og så noget materiale bag til at fange de sidste små partikler. Så min løsning ser ud som følger:

Forhåbentligt hjælper det nu mod at blive tilstoppet hver uge. Ris og ros på løsningen og foreslag modtages gerne :)
Husk det er kun et for-filter, så det står ikke for hele rengøringen, selvom jeg umiddelbart tror det er mere effektiv opsætning end standard.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger scn - 02/05-2017 09:19 02/05-2017 09:19
Du propper det op med materiale, både groft og fint, så vil det stoppe hurtigt. Du skal nøjes med grov filter svamp, ellers vil det blive ved med at stoppe til.

Du skal IKKE prøve at stoppe alle partikler, for så vil det netop blive tilstoppet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger DPedersen - 02/05-2017 12:01 02/05-2017 12:01
Så du syntes jeg bare skulle tage 5cm grow måtte og bøje og sætte i istedet?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger scn - 02/05-2017 22:09 02/05-2017 22:09
Eller flække den til måske 2 cm tykkelse. Jeg ved ikke lige hvor stort hylsteret er. Men det ser ikke stort ud, så hvis du prøver at bukke en 5 cm måtte rundt, så ender du måske med bare at mase måtten sammen, og så har du igen problemet med at det stopper til.

Annoncører
Annoncører