Forskel på Aqua life og biotopol

Postet under : Akvariesiden.dk - Vandpleje og Kemi
Visninger : 158

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Mai-Britt - 09/06-2017 13:32 09/06-2017 13:32
Hvad er forskellen på de to. Skal begge bruges, eller er det to ens produkter med forskellig navn?
Det er til nystartet brugt akvarie. Jeg fik den brugte pumpe, sten og planter med, så tænker der er en biologisk proces i gang.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger DPedersen - 09/06-2017 19:25 09/06-2017 19:25
Bruger aldrig det der start bladder kemikalier... Hvis akvariet har stået tomt under 2 dage, så er der stadig masser af liv i. Har det stået tomt mere end 2 dage, så er alt dødt.

Skulle alt være dødt, så ligegyldigt. Put vand i, anvend noget Tetra AquaSafe (højt anbefalet af mig til vandtilbereder og mod infektioner!) , foder let (selv uden fisk, da bakterierne skal bruge foder til at leve af og formere sig) og vendt til akvariet er kørt rigtigt ind. Der går ca. 3-4 uger vil jeg mene.

Skulle alt være levende, gør det samme som over, bare du kan komme fisk i lidt hurtigere (hold stadig lige ekstra godt øje og vendt en uge til 2 før fisk tilsættes), måske kortere hvis du har styr på alt om akvarier.

Tilføjer du det dyre stads du snakker om, vil jeg sige der stadig skal gå 3-4 uger før du kan komme fisk i. Rigtig nok renser det vandet, men bakterierne i filtrene er alligevel ikke klar før de 3-4 uger. Så du vinder ifølge min mening ikke noget på det.

Annoncører
Annoncører