Mine planter ser mærkelige ud ?

Postet under : Akvariesiden.dk - Planter
Visninger : 368

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger basse338 - 16/06-2017 23:54 16/06-2017 23:54
Hej allesammen jeg har et 325 liters kar som jeg har haft planter i før og jeg gjorde intet ud over vandskifte og selvfølgelig ca 8 timers lys om dagen men så fik jeg nogle fisk som åd mine planter og jeg opgav planterne men nu har jeg fået mine kære firben tilbage (axelotle) og planter skulle de da have meen jeg kan købe nye planter hver anden måned for de visner simpelthen de bliver brune og næsten gennemsigtige nu har jeg prøvet med både flydene gødning og idag er jeg så begyndt på pille gødning som jeg skubber ned til rødderne men ville lige om i havde et par tips eller.
har lige købt flere planter igen idag da de andre er begyndt at være grimme.

lidt specs om mit kar 325 liter
3 små pumper skal købe mig en spandpumpe dertil med uv lys i regner jeg med.
uhm lys et lille amatur fra et 175 liters kar der ca dækker 70% af længden aner dog ikke hvilke rør det er.
Grus er kvartsand fra bygma
putter lige en masse billeder med ind så kan i selv se karet :)

mine fisk nedenunder :)

mine gødning piller

og et billede af hele karet :)

Håber i kan hjælpe
Ps har også et lille hjemmelavet kul filter hængene i venstre side det hvide med et powerhead nedenunder :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Principia - 17/06-2017 08:08 17/06-2017 08:08
Umiddelbart er jeg ikke den store plante ekspert. Men det ligner lidt forkert belysning. Det ser ud som dit lys er kraftigt nok, men er meget koldt. Prøv at skifte det bagerste rør til noget med 3500-4500kelvin i lysfarve. Det har den fordel at dine planter vil se mere grønne og naturlige ud. Samt få det lysspekter som kan til for de vil gro.
Få evt. også fat i noget bredspekteret gødning som indeholder lidt jern. Men pas på med at gøde for meget, da du ellers vil få alger i stedet. Bare sådan lidt, og en god portion tålmodighed.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger basse338 - 20/06-2017 22:12 20/06-2017 22:12
det bagerste rør er et planterør også et kold hvid i fronten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Hesthaven - 20/06-2017 22:34 20/06-2017 22:34

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Sagu - 22/06-2017 20:54 22/06-2017 20:54
Der er flere ting ift. dit axolotl akvarie:

1.) pas på med for kraftigt lys, axolotler har ikke nogen øjenlåg, så for kraftigt lys blænder dem og gør at de vil gemme sig hele tiden.

2. Har du nogen huler til dem? Axolotler skal have min. 1 hule pr. axolotl.

3. Hvis du er glad for den pansermalle dér så må du hellere flytte den til et andet akvarie, da dine axolotler vil spise den ligeså snart de kan fange den.

Jeg ville finde nogle planter der kan tåle et lavt lysniveau og så skal du ikke bruge plantegødning mere, de kan ikke tåle det, da deres hud absorberer alt i vandet og de kan blive meget syge/dø af det, især hvis der er jern i gødningen.

Håber du kan bruge det!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger moggeb - 22/06-2017 23:06 22/06-2017 23:06
Sand er ikke det bedste til planter, da det pakker for tæt omkring rødderne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Sagu - 26/06-2017 16:41 26/06-2017 16:41
#6 sand er det eneste rigtige (udover bar bund) at have i et axolotl akvarie, da axolotler bruger vacuum til at spise og derfor inhalerer alt omkring deres mund inkl. bundlag. Hvis det er grus/sten, så ryger det ned i maven og kan sidde fast i tarmene, hvilket kan slå dem ihjel.
Så lad sandet blive, dyrene skal have det godt og så må planterne komme i anden række

Annoncører
Annoncører