Bare en sjov lille oplevelse med fisk versus kat

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 450

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Meng - 28/06-2017 00:55 28/06-2017 00:55
Indlægget er rettet 28/06-2017 00:56 28/06-2017 00:56 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg har min akvariehobby, som jeg værdsætter meget højt, men samtidig har jeg også min gamle hankat Felix på 18 år, som stadig formår at overraske mig på de mest positive måder ind imellem. Det seneste han har imponeret mig med, skete i går aftes...
Han var ikke imponeret i 2012, da jeg installerede det første akvarie i stuen - Jeg havde regnet med at han ville være enormt interesseret i alle de dér små fisk, der svømmede rundt, men nej - Han var da fuldstændigt ligeglad! De kunne højst få en lille blik, hvis de sprang rundt i overfladen så det plaskede lidt, men ellers var de temmelig uinteressante for ham.
De sidste par år, har han dog af og til fundet ro i at ligge i sofaen i akvarierummet/kontoret og kigge på fiskene i det 250 liters der står klods op ad sofaen (se billede).

Jeg har altid troet at hvis han fik fat i én af fiskene ville han æde den, når den var holdt op med at sprælle - men man kan blive overrasket over dyrenes empati ind imellem.
I går aftes kom Felix ind på kontoret miavende højlydt, og jeg troede han bare tiggede mad, så jeg startede med total ignorering...han blev dog ved meget vedholdende, og jeg vendte mig om mod ham. Dér sad han og kiggede på noget der lå på gulvet foran ham, og derefter kiggede han op på mig og ned igen. Jeg troede det var et blad fra haven han havde taget med ind, men pludselig så jeg det havde øjne, og finner....Det var en 5cm ungfisk af min Daffodilstamme fra stueakvariet, og jeg tog den op i halen i vished om at den var død, men fisken vred sig dælme ud af mine fingre og ned på gulvet igen...Jeg skyndte mig at rende ind i stuen med den, og puttede den i akvariet. Den sank bare til bunds og de andre Daffodils var straks i gang med at hugge til den, som de nu gør med fisk der er svage. Jeg var sikker på at den var død inden for få minutter. Jeg gik ud i køkkenet og gav min Felix en godbid for hans imponerende indsats for at redde den stakkels fisk, og da jeg vendte tilbage til akvariet, svømmede fisken gudhjælpemig rundt - lidt groggy - men svømmede. 10 minutter efter svømmede den normalt, og bortset fra en flosset rygfinne fra de andre Daffodil's bid og lidt hærget side med lidt overfladeskrammer, så er den 100% ok igen.

Fisken er åbenbart sprunget ud af akvariet og landet på gulvet, mens Felix har ligget og slænget sig på gulvet under sofabordet, som han så tit gør. Han er gået over og set hvad det var der lå dér og sprællede - og tænkt at den må far hellere putte i vandet igen hvor den hører hjemme...Er der noget at sige til at jeg elsker den kat? :) :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger westermann - 28/06-2017 01:09 28/06-2017 01:09
(y)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Alpina - 28/06-2017 06:34 28/06-2017 06:34
Dejligt med sådan en klog og hjælpsom kat :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger MortenDAD - 28/06-2017 08:36 28/06-2017 08:36
Top-klasse - Det er en bund loyal kat du har der (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger blob - 28/06-2017 09:50 28/06-2017 09:50
(y)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger McWearq - 28/06-2017 09:51 28/06-2017 09:51
Jeg har det samme problem. Mine katte vil heller ikke æde de fisk der hopper ud på gulvet :D

Annoncører
Annoncører