Nogle der ved hvad det er..?

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 597

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Smileygirl81 - 28/06-2017 22:01 28/06-2017 22:01
Jeg har haft en del dødsfald på mine fisk både sortneon, guppy og maller de har ikke haft det røde her som ham her har, men de døde bare på stribe :(
Jeg har søgt på alt muligt med svamp, stafylokokker og lignende ja selv pest .. men uden noget resultat!
Er der mon nogle her inde der ved hvad det kan være og hvad det kan behandles med..?
Boblerne er grundet vandskifte og er næsten 100% sikke på han ikke havde det inden, kan han ha været blevet bidt af anden fisk eller af en snegl
Håber ikk der er for mange spørgsmål ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger MortenDAD - 29/06-2017 08:19 29/06-2017 08:19
Mine gammelmands øjne kan ikke rigtig se det der er meningen jeg skal se. Jeg aner noget rødt omkring gællerne og rødligt i halen.
Flere og mere detaljerede oplysninger omkring akvariet og dets beboer samt et billed hvor det er lidt lettere at se hvad du mener vi skal se, vil helt klart gøre det lettere at hjælpe med et fornuftigt svar.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Smileygirl81 - 29/06-2017 11:40 29/06-2017 11:40
Det er den røde kant der er på spidsen af halen, jeg kan godt lige se om jeg kan prøve at tage et bedre billede af ham, men ikke nemt når han svømmer rundt, jeg tager os et af hele akvariet.. syntes dog det røde på halen ikke er så slemt i dag, men det er der endnu..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Smileygirl81 - 29/06-2017 11:48 29/06-2017 11:48
Her er et af hele akvariet det er meget timt, men der kommer nye pumpe og flere planter i det i morgen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger plesner - 29/06-2017 11:58 29/06-2017 11:58
Det ligner umiddelbart et tidligt stadie af finneråd.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Smileygirl81 - 29/06-2017 12:02 29/06-2017 12:02
Det hak han har i finnen er en skade fra da jeg havde min krabbe der ville han spise ham men den vokser stille og roligt ud

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger plesner - 29/06-2017 13:08 29/06-2017 13:08
Finneråd kan på et tidligt stadie godt vise sig som røde pletter/kanter på de angrebne steder.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Smileygirl81 - 29/06-2017 13:13 29/06-2017 13:13
Okay ved du hvordan man kan behandle det hvis man kan..? Jeg har bestilt esha ndx men der er op til 3uger ventetid :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger plesner - 30/06-2017 01:42 30/06-2017 01:42
Har ingen erfaringer med at behandle det. Det er forårsaget af en bakterie, men jeg har ingen tips hvad angår medicin. Prøv at søge på finneråd og se, om der ikke ligger noget brugbart den vej.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger caso (Inaktiv) - 30/06-2017 10:51 30/06-2017 10:51
Dit akvarium ser meget nystartet ud, og dit filter ser ud som om det er hjemmegjort af en plastfalaske med lavastykker i. Er det korrekt?

Et sådan filter kan såmænd komme til at fungere helt godt, men det tager lang tid at få det ordentligt igang. Vandet, der løber gennem flasken, vil finde den nemmeste vej, og det er mellem lavastykkerne. Vandgennemstrømningen inde i lavastenene vil være meget lavt. Det kan give en god kombination af aerobe og anerobe bakterier, men det tager lang tid før det kører og indtil da, bør der kun være ganske få fisk i akvariet.

Jeg vil gætte på at dine fisk er for mange og de får for meget mad. Det giver dårlig vandkvalitet der betyder nedsat immunforsvar hos fiskene, der så vil være sårbare over for bakterieinfektioner.

Du kan sikkert godt behandle mod bakterieinfektion, men det vil næppe redde fiskene.

Mit råd er skift 50% vand hver dag den næste uge. Lad være med at fodre hele denne periode. De fisk, der har overlevet, vil have en nogenlunde chance for at leve endnu længere.

Herefter går du over til alm. vandskifte, og kun meget lidt foder hver anden dag.

Hvis der ikke går mere sygdom i dine fisk, så kan du efter endnu 1-2 måneder begynde at sætte lidt flere fisk i, men vær meget opmærksom på ikke at give for meget fodder. Få evt. fat i nogle snegle eller rejer, der kan spise foder rester.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Smileygirl81 - 02/07-2017 13:29 02/07-2017 13:29
Det er os ret ny opstartet og ja det er en flaske med lavasten for at ilte vandet (en veninde jeg har har lavet den og køre selv med systemet dog med monteret filter og har ingen problemer), det var kun lige en nødløsning lige her til at starte med.. Der har egentlig ikke været ret mange fisk i det i forhold til hvad jeg ser andre har, kan godt være der har været overfodring skulle jo lige finde ud af hvor meget sådan nogle små fisk spiser, men det er jeg nogenlunde ved at lære nu, de får mest artemia hvis der er nogle klar ellers er det blandet flagefoder :) det røde der var på halen er helt væk nu og fisken er lysnet helt op igen :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Administrator Sponsor ken kætbak - 02/07-2017 15:51 02/07-2017 15:51
Det kan næsten altid anbefales at skifte mere vand når akvariet driller.
Kan man gøre et ugentligt vandskift til rutine, så bliver det nemmere at få et harmonisk akvarie. Også selv om det "bare" er guppyer man holder :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Smileygirl81 - 03/07-2017 15:12 03/07-2017 15:12
Indlægget er rettet 03/07-2017 15:12 03/07-2017 15:12 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg har skiftet vand hos dem her hver anden dag de den sidste uge og ellers skifter jeg vand på alle akvarier en gang om ugen, mine fisk de skal ha det så godt som muligt som de andre dyr jeg har os selv om det bare er en "fisk" som nogle vil sige det, men det er jo os dem der siger det bare er en kat og eller hund :P Jeg er ihvertfald glad for der ikke har har været flere dødsfald, for det gør ondt når der er nogle der falder fra *skeptisk* Er glad for der hurtigt var nogle herinde der kom med råd (y)

Annoncører
Annoncører