Grønne alger og kalk på glas

Postet under : Akvariesiden.dk - Alger
Visninger : 519

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Braaby (Inaktiv) - 16/07-2017 18:39 16/07-2017 18:39
Jeg har fået et tomt 250L akvarie, som desværre har været meget misvedligeholdt, øverste 25 cm af glasset er sat til med kalk, nederste er sat til med grønne Alger. Har skrabet det meste kalk og alger væk, men hvad gør jeg med det der sidder på siliconen?
hvad kan jeg bruge til at fjerne det sidste kalk og alger med med, som ikke vil skade kommende fisk i baljen?
På forhånd tak

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger mob93761 (Inaktiv) - 16/07-2017 21:16 16/07-2017 21:16
Jeg plejer at bruge det skrappeste afkalkningsmiddel jeg kan finde, og ganske almindelig ufortyndet Minus Kalk virker fint i mit lille fiskeunivers. Jeg tænker ikke så meget over kemien i forhold til fisk, for du fortæller jo at baljen er tom, men jeg bruger gummihandsker da afkalkeren er ganske hård ved huden. Brug en grydesvamp vædet i Minus Kalk og dup det på glas og silikonefuger. Lad det sidde et øjeblik og vask så kalken af med rigeligt vand. Er der genstridige kalkpletter, giver du dem bare en tur mere og gnubber lidt med svampen. Slutteligt kan du bruge vandslangen og skylle akvariet grundigt af med rindende vand.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Administrator Sponsor ken kætbak - 16/07-2017 21:33 16/07-2017 21:33
Eddike er også udemærket til kalk :)

Annoncører
Annoncører