Hvad er det for nogle fisk?

Postet under : Akvariesiden.dk - Artsidentifikation
Visninger : 1071

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger biine (Inaktiv) - 20/07-2017 15:07 20/07-2017 15:07
Jeg har fået et akvarie (54 L) smidt i nakken da det bare stod og ikke blev passet. :( Har brugt dagen igår på at få det renset da det var fuldstændig sat til af alger, Har smidt nyt grus i , skiftet vat og kul i filtret, proppet et par planter i. frisk vand i og selvfølgelig fiskene tilbage, de har heldigvis alle overlevet, også selv om det må have været en hård omgang for dem

Guldfiskene og ancistrus mallen kan jeg genkende, men hvad der de tre andre slags ? der er 2 grå med røde finner og hale , så er der 3 albino tingester, og en sugemalle af en eller anden art, men det er meget svært at google når man ikke har nogen ide om hvad pokker man søger efter

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger biine (Inaktiv) - 20/07-2017 15:09 20/07-2017 15:09
Og mallen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Administrator Sponsor ken kætbak - 20/07-2017 15:28 20/07-2017 15:28
Det er en ildhale labeotropheus og så er det nogle albino pansermaller.
Sugemallen ligner en albino ancistrus.

Det er en ærgerlig blanding du har fået..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger biine (Inaktiv) - 20/07-2017 16:24 20/07-2017 16:24
Tak for hjælpen :-) tænker det er en stor gang rod :-( må se og få læst lidt op på dem så jeg ved hvad pokker jeg har med at gøre, og om der skal et akvarie mere til for tænker at de måske ville have godt af at blive delt i hvertfald de der ildhaler ser ud til den ene jager den anden :-(

og skal ærligt indrømme at jeg ikke har skænket det den mindste tanke hvad det var for nogen da jeg sagde ja til fiskene, kunne bare ikke have at de stod der og gik til uden at blive passet

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger kristianegeberg (Inaktiv) - 20/07-2017 16:33 20/07-2017 16:33
Indlægget er rettet 20/07-2017 16:35 20/07-2017 16:35 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Stakkels guldfisk, de har slet ikke godt af, at gå i sådan et lille akvarie når de er så store.
Der er også risiko for at de er så klodsede at sætte sig fast i dekorationen. Guldfisk er meget nysgerrige, så det kan de desværre godt finde på. Og så går de også tit og søger efter mad nede i bundlaget - jeg kan godt nok ikke helt klart se hvilken slags det er, men hvis det er for stort, kan de godt få det galt i halsen.
Sidst men ikke mindst, kan de godt finde på at spise planterne..

Det er som sagt godt nok en ærgerlig blanding fisk du har fået.

Hvis jeg var dig, ville jeg levere guldfiskene til en dyrehandel, eller hvis du gerne vil beholde dem og orker at invistere i et større akvarie (mindst 120 L bare til de to guldfisk). Og så skaf noget rundt substrat eller sand. Her kan du have planterne Anubias eller Javabregner. De planter, specielt Anubias, har tykke blade som de ikker gnaver i.

Her kan du lære lidt om guldfisk og hvad de faktisk har brug for. Håber du kan engelsk *santa*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger KimJ - 20/07-2017 18:09 20/07-2017 18:09
"Ildhale Labeotropheus"? *skeptisk* Den er vist helt ny...

Det korrekte navn er Epalzeorhynchos frenatum.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Administrator Sponsor ken kætbak - 20/07-2017 18:45 20/07-2017 18:45
#6 det er vidst et eksempel på autokorrekt. Ildhale labeo.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger KimJ - 20/07-2017 18:58 20/07-2017 18:58
Ildhale Labeo er denne her: Eksternt link http://www.seriouslyfish.com/species/epalzeorhynchos-bicolor/

Den fisk som vises i #1 er, som nævnt i #6, en Epalzeorhynchos frenatum.

M.h.t. pansermallerne, vil jeg, uden at være sikker, gætte på at det er Corydoras aeneus, mest fordi det er langt den mest udbredte Albino-pansermalle.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Administrator Sponsor ken kætbak - 20/07-2017 19:07 20/07-2017 19:07
Ja sørme. Det er nok rigtigt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger biine (Inaktiv) - 20/07-2017 19:36 20/07-2017 19:36
kristianegeberg

som sagt er det et akvarie jeg lige har fået smidt i nakken.

jeg kunne dog ikke drømme om at aflevere fiskene i dyrehandlen, Her er igen et bevis på at de burde have en ordentligt uddannelse inden de sælger dyr.
Alle fisk og akvariet er købt samme dag, så de har ganske udemærket vidst at alle fiskene skulle kunne gå sammen. Men også at akvariet ikke var startet op på forhånd.

Det er i øvrigt samme dyrehandel der igår solgte mig gruset jeg har brugt som bundlag (Haley 1,5-2,5mm står der på posen) som så skal skiftes til sand pga mallerne efter hvad jeg har læst mig til idag.

Guldfiskene har jeg lige lavet en aftale om nyt hjem til så de flytter om små 14 dage, og han er først ved at starte et nyt akvarie op.

de grå/røde Epalzeorhynchos frenatum ( eller torpedofisk som de er blevet døbt herhjemme) de ryger også de skal heller ikke være i så lille et akvarie.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger kristianegeberg (Inaktiv) - 21/07-2017 01:31 21/07-2017 01:31
#10 biine

Det var skam ikke for at slå dig over fingrene, du er 100% tilgivet, når du bare har fået slynget akvariet i hovedet. Super fedt at du overhovedet tænkte på deres liv i første omgang. Lyder dejligt at du er ved at få styr på det! Hvis det bundlag du har købt, har runde kanter, altså ikke er skarpt, så kan pansermallerne sagtens være i det. Det er så op til dig at bedømme om det er brugbart.

Held og lykke! *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 21/07-2017 10:37 21/07-2017 10:37
KimJ skrev :
Ildhale Labeo er denne her: Eksternt link http://www.seriouslyfish.com/species/epalzeorhynchos-bicolor/

Den fisk som vises i #1 er, som nævnt i #6, en Epalzeorhynchos frenatum.

Ja, og den kaldes her i artsregistret for "Grøn labeo" og "Regnbue labeo". Jeg har også set den som "Rødfinnet labeo" i gammel dansk litteratur.

Annoncører
Annoncører