Nye fisk i 128l

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 314

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger danielV (Inaktiv) - 23/07-2017 13:34 23/07-2017 13:34
jeg har selskabsfisk i mit 128L lige nu men vil have skifte dem ude med nogle "store" fisk i stedet for en masse små,
hvad kan gå i et 128L som bliver lidt større end de 4-6 cm som dem jeg har nu ? :)

p.s ved godt det er begrænset hvor store de kan blive i et 128L

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Birker (Inaktiv) - 24/07-2017 06:31 24/07-2017 06:31
Hej Daniel
Hvad er dine planer med dit akvarium, hvad kunne du tænke dig udover fisk på +4 cm.
Skal der være planter, Sten, rødder og hvilket bundlag?
Prøv at del dit akvarium i tre zoner mht. fisk:
Overflade
Mellem
Bund

Husk en god idé er at begrænse sig. Kun personlig erfaring.
Hilsen Birker

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Kong K - 24/07-2017 08:14 24/07-2017 08:14
Størrelsen på akvariet sætter jo nogle naturlige begrænsninger for størrelsen på fiskene, men jeg ville kigge på nogle mindre cichlider. Det lyder lidt som om du leder efter nogle fisk med en lidt mere interessant adfær end de typiske selskabsfisk der "bare" tøffer lidt rundt på må og få.

Lille Mundruger er en rigtig sjov fisk som er forholdsvist let at holde i et mindre akvarium. Eller måske et par Kribensis. En fanstastisk flot fisk der får nogle forrygende farver når der yngler.

Og så har #2 helt ret. Altid en god idé at begrænse sig.

Annoncører
Annoncører