Amano og Rcs væk???

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre akvariedyr
Visninger : 262

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Andersen1 (Inaktiv) - 23/07-2017 16:49 23/07-2017 16:49
Hejsa :)

Da jeg i går købte 30 amano rejer til mit 325 liters akvarie var de jo frit fremme osv. Men her i dag kan jeg ikke finde en eneste??? Eller jeg fandt en død hvor 2 af mine helena snegle var i gang med at spise den. Det har kørt i 23 dage og på dag 3 kom jeg 25 RCS rejer i som jeg også fint så, indtil at jeg kom hjem dag 14 med 10 rosen tetra og 4 dværgguramier. Efter et par dage blev guramierne flyttet da de rykkede mine planter op...

Så mit spørgsmål er: Hvad spiser mine rejer? Syntes jo at det er mærkeligt da der var et par amano rejer på en 3-4 cm. Har ikke andet end rosen tetra og helena snglene i akvariet.

Håber virkelig i kan hjælpe.

Mvh William

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Birker (Inaktiv) - 24/07-2017 06:15 24/07-2017 06:15
Hej William
RCS er en lille reje og vil af natur blive mere sky når der er fisk i akvariet.
Jeg tror ikke de er døde eller ædt allesammen, hvad har du gemmesteder i akvariet og har du lavet kontrol af dit vand?
Hilsen Birker

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger MortenDAD - 24/07-2017 12:01 24/07-2017 12:01
Dværg guramierne kan have nappet nogle RCS, inden de blev flyttet.
Både RCS og Amano er gode til at holde sig gemte - Amanoerne plejer dog at dukke op efter nogle dage hvis ikke der er for store rovdyr i baljen.
Giv dem nogle dage og prøv så at fodre med nogle rejesticks eller lignende - mon ikke der dukker nogle rejer op nar der er dækket op.

Annoncører
Annoncører