Akvastabil amatur Mark Ii tænder og slukker

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 252

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger frandy (Inaktiv) - 23/07-2017 17:06 23/07-2017 17:06
I dag da jeg skulle tænde mit lys gik det ud efter et par sekunder. Jeg prøvede at tage stikket ud og sætte det til igen, men akkurat det samme skete.

Jeg har prøvet at tage amaturet af og se om der er noget galt men det ligner det ikke.
Det burde jo ikke være rørene der er i stykker, da de jo begge tænder hvorefter de går ud så jeg tænker det er selve amaturet hvor fejlen skal findes.

Jeg ved ikke så meget om det, så derfor håber jeg at I kan hjælpe mig med eventuelle fejl.

Amaturet er over 2 år gammel så garantien er væk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger hjorten78 - 23/07-2017 17:21 23/07-2017 17:21
Det er garanteret glim tænderne det er galt med de er heldigvis ikke så dyre ??

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger felarsen - 23/07-2017 19:34 23/07-2017 19:34
Der er vist ikke glimtændere i dette armatur, det er elektronisk.
Jeg tror det er rørene, eller et af dem. Hvis ikke det er rørene skal du under alle omstændigheder
have fat i et nyt armatur, og så har du et sæt nye rør.
Efter mere end to år er de gamle vel også udtjent.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Jimbo - 24/07-2017 22:40 24/07-2017 22:40
Det er sikkert din elektroniske spole der er defekt. Har selv haft Akvastabils armaturer - og flere gange bøvlet med disse spoler. Nej, de gode gamle armature med glimttændere var noget der virkede ...og var der bøvl med dem, var/er det nemt at skifte til nyt liv.

Forsøger selv nu med LED ...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger KimJ - 25/07-2017 09:54 25/07-2017 09:54
Det er sandsynligvis et af rørene der er defekte. De er serieforbundne, så når et af dem går i stykker, slukker begge to. Nu melder historien ikke noget om rørenes alder, men hvis de sad i armaturet da det blev købt, passer det ret godt med at de begynder at gå ud nu. Prøv at skifte dem ud med nye, og se om det ikke hjælper.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger perniel - 26/07-2017 21:39 26/07-2017 21:39
Det kan også godt være et af rørrerne der gør det, hvis et af dem er meget sort i enderne er det nok det der er defekt , dvs på glasset af rørret

Annoncører
Annoncører