Tætning

Postet under : Akvariesiden.dk - Gør det selv
Visninger : 214

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger RT (Inaktiv) - 25/07-2017 07:18 25/07-2017 07:18
Har brug for et råd. Sænker altid et lille ekstra filter ned i baljen når jeg rejser på ferie. Efter jeg har fået neon har jeg dog erfaret at de kan klemme sig und bag ved. Kan jeg tætne med noget som fisk ikke spiser. Fx en strimmel gryde svamp? Andre ideer?
Jeg har panser maller, platty og neon
God dag

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KimJ - 25/07-2017 10:04 25/07-2017 10:04
Hvorfor ikke bare placere filteret væk fra ruden, så fiskene frit kan svømme rundt om det? der er jo ikke nogen hjemme som kan blive generet af udseendet på akvariet.

Noget andet er, at filteret jo ikke virker, hvis du ikke har haft det kørende i mindst 2-3 uger, og akvariet har jo heller ikke brug for mere filtrering bare fordi der ikke er nogen på den anden side af glasset. Det vil være mere hensigtsmæssigt at rense det eksisterende filter kort tid før afrejsen, så det er sikret mod tilstopning.

Endnu bedre er det at have afpasset fiskemængden (det gælder også når man er hjemme) til at akvariet kan holde til at filteret er ude af drift i en periode.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger RT (Inaktiv) - 25/07-2017 15:21 25/07-2017 15:21
Tak for rådet. Det er udelukkende i tilfælde af at filteret stopper til. Det giver mening for mig. Min fiskemængdexer tilpas. Jeg har det bare godt med at vide at der er to når jeg er væk.
God dag

Annoncører
Annoncører