Mbuna - et lille tip til yngel

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 219

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger peterjs - 25/07-2017 10:02 25/07-2017 10:02
Jeg har i nu halvandet år haft en bestand med ca. 18 saulosi, der har ynglet flittigt i al den tid, jeg har haft dem. Men al ynglen er blevet spist for mig indtil for et par måneder siden. Jeg har et akvarium med en masse sten og gode huler og syntes egentlig, at jeg havde gemmesteder nok til ynglen. Men for et par måneder siden prøvede jeg at smide nogle håndfulde små (ca. 1 cm2) granitstykker ind imellem flere af stenhulerne og nu vrimler akvariet med yngel, der bare vokser og vokser. Blot et lille tip, selvom mange af jer sikkert har tænkt så langt før mig :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KimJ - 25/07-2017 10:12 25/07-2017 10:12
Jep, det er et gammelt trick, men altid værd at nævne!

Det eneste man lige skal være opmærksom på, er at bunkerne af småsten godt kan være skidtsamlere, så der skal helst være en god vandbevægelse gennem dem, eller man kan direkte spule ind mellem dem når man skifter vand.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Administrator Sponsor ken kætbak - 25/07-2017 12:04 25/07-2017 12:04
Flade sten stablet oven på hinanden med dybe sprækker imellem, det er også rigtig udemærket til yngel :)

Annoncører
Annoncører